Gå til innhold

RDM+ og N95 (problem)

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Er ny her men har vært en snikleser et lite halvår. Kjøpte meg en N95 for en liten måneds tid siden som jeg er meget fornøyd med (takket være mange saklige og gode tråder her på forumet så visste jeg hva jeg gikk til før jeg kjøpte den:)

Uansett, kjøpte programvare RDM+ for noen dager siden. For de som ikke vet hva det er så er det en Remote Desktop for mobilen. Et 'must have' program for nerder som meg.. hehe

rdm_java.jpg

Så var det problemet mitt. Når jeg logger meg på med Telenor Internett profilen min som går via 3G så går alt på skinner og er veldig kjapp og smooth. Siden programmet også støtter WiFi hadde det selvfølgelig vært greit å kunne benytte seg av det hvor det er mulig. Problemet er at da blir den sinnsyk treig (RDM+ altså).. bruker opptil 5min på å koble seg opp og ytterligere 5min for hver ting jeg gjør.. Lurer da om det er noen som har noen råd om hva jeg gjør feil. Kan det være noen grunnleggende WiFi innstillinger som er feil på telefonen (har ikke rørt noen skal vites)?

Jeg kontaktet også deres support og fikk svar veldig kjapt (veldig bra), og jeg siterer:

Hello!

Thanks a lot for your request. You can try to use different connection types. Try to change TCP to HTTP. You can do this in Setup/Connection type section. Also be sure that RDM connected directly to the Online Service, through WiFi without any intermediate servers

Den første delen testet jeg uten at det hjalp, men den siste delen forstod jeg ikke helt.. noen som har peil?

Tusen takk for svar

Mvh

Stian

Endret av agep
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror de mener at man kobler seg til en maskin på lokanettet hvor wifi tilkoblingen står.

Uansett. Du sier ikke noe om hvor du har prøvd wlan. Altså hvor står maskinen du prøver å koble til, og hvor er wlanet du går via. Om f. eks. wlanet du kobler til er høyt belastet, eller det er dårlige linjer mellom wlanet og maskinen du kobler til, så vil slike ting skje.

Lenke til kommentar

Prøvde du å koble til en offentlig ip eller en lokal ip? Står det noe mellom telefonen og maskinen, altså firewall e.l?

Dersom du prøvde å koble på en lokal ip og det ikke var noen slags firewall e.l. mellom synes jeg det høres rart ut.

Uansett. Skal kjøre en liten test her og se om jeg får tilsvarende problemer...

Edit: Har testet og det funket fin-fint her på en N80 via wlan.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen.

Slo av brannmuren også for sikkerhetsskyld, like treig. Når du testa, ble du kobla opp med en gang da? ingen treighet? Vi snakker om minimum fem minutter her hos meg. Når jeg bruker 3G tar det circa 3 sekunder

Tror jeg må løpe litt rundt i nabolaget for å se om jeg finner et annet nett å teste på

Lenke til kommentar

Koblet opp med en gang ja. Og deretter stod det loading... i ca 5-6 sekunder, mens skjermbildet lastet. Deretter var det tut og kjør. Ellers kan jeg si at det gikk litt treigere å bruke enn vnc på samme nettverk Men det var ikke noe delay slik du beskriver. Kanskje 1 sekund omtrent.

Edit: Om du ikke får det til å fungere finnes det flere alternativer du kan teste. Har postet en god del av dem her. Personlig ville jeg gått for et program som brukte vnc protokollen, da jeg selv har best erfaringer med en. Remote desktop fungerer forøvrig også ganske fin-fint, og er omtrent like raskt som vnc.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Nok en gang tusen takk for svar. Er svært fornøyd med hvordan det fungerer over 3G nettet, og liker programmet veldig bra rent generelt. Litt bittert at det ikke fungerer helt bra med WiFi, men håper å finne ut av det, ligger sikkert mest sannsynligvis en feil hos meg som bruker. Har meg selv å takke for at jeg ikke prøvde trial versjonen godt nok før jeg betalte de 35 dollarene.. men men, er ikke så dyrt tross alt

Endret av agep
Lenke til kommentar

Fikk testa det på en 3dje trådløs ruter. Da gikk det som fot i hose :) Ble glad nå. Når jeg tenker etter nevnte selgeren som solgte meg mobilen noe om at den var litt kresen på rutere. Noen som har noe erfaring med det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...