Gå til innhold

Steam spill sliter på Thinkpad T22

Anbefalte innlegg

Jeg har en IBM Thinkpad T22 laptop, så bestemte jeg meg for å legge inn steam sammen med hl, cs, cs: cz osv. Alle spillene fungerer greit, men bare software mode fungerer, men directx mode fungerer i andre spill; quake 2 for eksempel.

Specs: 933mhz P3, 512mb ram, S3 Savage/ix 1014 8mb, 1024*768.

Symptomene er: Bare software mode fungerer, spillene er veldig smooth (60fps) helt til ca et minutt inn i spillet, da fryser bildet og lyden stopper, eneste som fungerer er en restart.

Jeg har nyeste grafikkdriver instalert ( 6.13.10.7050 )

Ellers er alt up-to-date med lenovo system update.

EDIT: systemkrav til half life

Minimum

* Pentium 133 MHz

* 24 MB RAM

* Windows 95/98/NT4

* SVGA video card

* Windows-compatible sound card

* 2x CD-ROM drive

* 400 MB hard-disk space.

Recommended

* Pentium 166 MHz

* 32 MB RAM

* OpenGL- or DirectX-compatible 3D accelerator.

Endret av micke090
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil gjerne få spilt cs på denne maskinen, er det ingen som kan hjelpe meg? Jeg finner ingenting på google heller. CS fungerer bedre i linux, men siden det ikke finnes linux-drivere til grafikkortet her så funker det bare med 640*480 oppløsning i software modus.

Lenke til kommentar
sikker på at prossesorn er kraftig nokk? har en selv og 1.6 funker ikke bra på den

8852918[/snapback]

Ja, prosessoren klarer det lett. Om du leser litt mer nøye så ser du at det fungerer bra, med 60fps, helt til pc'en går i stå. Noen ganger tar det noen sekunder, andre ganger tar det opp til 5 minutter. Alle half-life baserte spill har samme problemet. Og half life krever jo 133mhz, så den burde jo fungere. Half Life har samme problem det også

EDIT:

Du har en hva selv? En T20-series thinkpad? Har du prøvd å laste ned drivere?

EDIT2: Ved å sette oppløsning til 640*480 i software-mode, så kunne jeg pplutselig aktivere opengl uten problemer. Så når jeg satte den til 1024*768 så kunne jeg plutselig aktivere D3D uten problemer, og med D3D aktivert så krasjer ikke pc'en, genialt. Om andre med denne pc'en har samme problem så kan du prøve den fremgangsmåten her :p

Endret av micke090
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...