Gå til innhold

Frekt av Netcom.


Anbefalte innlegg

Hei. Forloveden min har hatt Netcom youngtalk ganske lenge, og bindingstiden hennes gikk ut for en måned siden.

 

Vi fant ut at vi begge skulle finne oss et hvers et abonnement som var rimeligere enn de vi hadde fra før. ( jeg har djuice magnum)

 

Vi kom frem til at vi skulle ha onecall begge to, og jeg bestilte mitt onecall abonnement nylig.

 

Nå viser det seg å være verre for forloveden min.

 

Hun fikk nemlig en telefon fra netcom ei uke eller to før vi bestemte oss, om hun ville binde seg i 12 måneder til mot å få fratrukket 75 kroner pr mnd på fakturaen.

 

Hun takket nei og sa at hun var i vurderingsfasen, og ikke hadde bestemt for hvor hun skulle være kunde videre.

 

Hun fikk da svar at netcom ville ringe henne igjen om ei ukes tid for å høre om hun hadde bestemt seg.

 

 

Vi ble ganske lange i masken da det plutselig dukket opp et brev hvor Netcom takker for at hun har bundet seg i 12 nye måneder.

 

Vi ble forbanna begge to og jeg ringte netcom og krevde at de trakk bindinga umiddelbart.

 

Der fikk jeg bare i svar at hun måtte henvende seg skriftlig til Netcom.

 

Synes det er rimelig frekt at vi skal ha "arbeidet" med å måtte skrive brev for noe vi slett ikke har bedt om.

 

Det skulle gått an å fakturert dem for dette.

 

 

Anyway..

 

Har noen andre opplevd lignende med netcom eller andre operatører for den saks skyld?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Forloveden min har hatt Netcom youngtalk ganske lenge, og bindingstiden hennes gikk ut for en måned siden.

 

Vi fant ut at vi begge skulle finne oss et hvers et abonnement som var rimeligere enn de vi hadde fra før. ( jeg har djuice magnum)

 

Vi kom frem til at vi skulle ha onecall begge to, og jeg bestilte mitt onecall abonnement nylig.

 

Nå viser det seg å være verre for forloveden min.

 

Hun fikk nemlig en telefon fra netcom ei uke eller to før vi bestemte oss, om hun ville binde seg i 12 måneder til mot å få fratrukket 75 kroner pr mnd på fakturaen.

 

Hun takket nei og sa at hun var i vurderingsfasen, og ikke hadde bestemt for hvor hun skulle være kunde videre.

 

Hun fikk da svar at netcom ville ringe henne igjen om ei ukes tid for å høre om hun hadde bestemt seg.

 

 

Vi ble ganske lange i masken da det plutselig dukket opp et brev hvor Netcom takker for at hun har bundet seg i 12 nye måneder.

 

Vi ble forbanna begge to og jeg ringte netcom og krevde at de trakk bindinga umiddelbart.

 

Der fikk jeg bare i svar at hun måtte henvende seg skriftlig til Netcom.

 

Synes det er rimelig frekt at vi skal ha "arbeidet" med å måtte skrive brev for noe vi slett ikke har bedt om.

 

Det skulle gått an å fakturert dem for dette.

 

 

Anyway..

 

Har noen andre opplevd lignende med netcom eller andre operatører for den saks skyld?

8836907[/snapback]

 

Her har jo helt klart selger gått over streken, og det skal normalt ikke være noe problem for forloveden din å ordne opp i dette.

Er kanskje litt dumt at hun må henvende seg skriftlig, men det har nok noe med at det vil bli behandlet internt i NetCom om hun gjør dette.

Hvis kundekonsulenten du snakket med bare hadde fjernet avtaletiden (som hadde vært enklest for dere) så er det ikke sikkert det hadde fått konsekvenser for selgeren.

Anbefaler at hun sender NetCom et brev eller en faks, i og med at alle utgående "salgs"-samtaler skal bli tatt opp på bånd så er det en enkel sak for saksbehandlerne å spore opp samtalen og raskt få verifisert at hun slettes ikke takket ja til tilbudet. Det er uansett selger sitt ansvar å bevise at kunde har takket ja =)

 

Jeg har ikke opplevd noe slik selv, heldigvis, men så har jeg aldri blitt oppringt av selgere heller av en eller annen grunn (kanskje fordi jeg er en dårlig kunde?). Har hørt om andre som har opplevd slik, men med "seriøse" operatører som Netcom så skal det ikke være noe problem, selv om man kanskje må ta seg til til å sende en skriftlig "klage".

Lenke til kommentar

Stikk innom en forhandler... For eksempel Telebutikken eller Klart Svar. Forklar dem at det har blitt satt binding på ditt abonnement mot ditt samtykke. Selgeren her vet hvor han skal henvende seg og kan sikkert hjelpe deg mens du venter.

 

Dom nevnt tidligere her er det selger sitt ansvar å sannsynliggjøre at du har takket ja til ny binding!

 

Burde være en smal sak å fikse dette!

Lenke til kommentar

Tipper dette går i orden bare du sender et kort brev/mail til NetCom. Er sikkert bare at de vil ha det skriftlig. De kan ikke bare kutte et abbonement over telefon sånn på sparket.

 

Enig i at det er utrolig irriterende! Samme hendte med meg og mitt gratis prøveabb. hos brafilm.no. Plutselig fikk jeg en feit faktura der de takket for at jeg ville fortsette medlemskapet..

Lenke til kommentar

Jeg hadde en tilsvarende situasjon...

Handlet subsiert mobil med Activetalk og bandt meg for 12 måneder. 1 uke senere så ringer en selger meg og lurte på om jeg ville binde meg for 12 måneder mot at de trakk av 100,- på hver regning.

 

Tenkte at han satt på gammel liste og takket gledelig ja til dette...

Fikk i pose og sekk :)

Lenke til kommentar
Tipper dette går i orden bare du sender et kort brev/mail til NetCom. Er sikkert bare at de vil ha det skriftlig. De kan ikke bare kutte et abbonement over telefon sånn på sparket.

 

Enig i at det er utrolig irriterende! Samme hendte med meg og mitt gratis prøveabb. hos brafilm.no. Plutselig fikk jeg en feit faktura der de takket for at jeg ville fortsette medlemskapet..

8837961[/snapback]

Det er ikke det samme. Det er din egen skyld. Man blir gitt klar og tydelig beskjed om at når man tegner prøve abb. så står man selv ansvarlig for å melde seg av igjen, og at abb. vil automatisk gå over til et løpende abb. når prøve abb. utløper. Dette er jo standard praksis hos de fleste som driver med slikt.

 

 

On Topic: Ikke klag over at du må sende et skriftlig brev. Det er faktisk viktig at du gjør nettopp det. Dokumentasjon i slike saker er viktig. Jeg hadde ordnet dette skriftlig selv om det var mulig å ordne munntlig, bare for å ha dokumentasjonen på min side. I tillegg bør du sende kopi til forbrkerrådet. Viktig at de blir informert om slike saker.

Lenke til kommentar

Ting er ikke værre enn at man til en forandring prøver å lese kontraktsvillkår.

 

Når man takker ja til noe på telefon vil de fleste seriøse firmaer sende en ordrebekreftelse i posten, INKLUDERT 14 dagers angrefrist informasjon. Litt avhengig av firma kan man benytte denne på telefon eller må sende det inn skriftlig.

Lenke til kommentar
har sendt mail og håper de svarer kjapt, for dama sitter bare og venter på å bestille onecall

8838058[/snapback]

 

Mail er dessverre ikke skriftlig... kun faks og vanlig post som er definert som dette. Må også komme fra henne som har abonnementet :)

Lenke til kommentar
har sendt mail og håper de svarer kjapt, for dama sitter bare og venter på å bestille onecall

8838058[/snapback]

 

Mail er dessverre ikke skriftlig... kun faks og vanlig post som er definert som dette. Må også komme fra henne som har abonnementet :)

8842012[/snapback]

 

Mail er jo skriftlig? eller hva sikter du til her egentlig?

Lenke til kommentar

jeg bestilte N80 søndag forige uke fra netcom.no

 

Avbestilte på Mandag forige uke og bestilte heller N73

 

så begynte rotet... siden de ikke hadde sendt den, sendte jeg mail til dem og de sa at kjøpet ikke ble godkjent av netcom selv om bindingstiden var gått ut? så de sa de skulle ordne opp og sende meg N73 i dag, på profilen min på netcom.no stod det at jeg hadde fått avtaletid til 05.06.08 uten at jeg hadde fått noen telefon?

 

så i stad fikk jeg tekstmelding fra netcom, "Hei, vi kan bekrefte at det nå er blitt sendt en N80."

 

HVA I SVARTE!? ringte og avbestilte hele dritten fra NetCom jeg... gidder ikke bestille noen telefoner fra nettbutikken deres lenger.. ikke så lenge Siba har telefonen til lik pris (990 kr med active talk)

Lenke til kommentar
jeg bestilte N80 søndag forige uke fra netcom.no

 

Avbestilte på Mandag forige uke og bestilte heller N73

 

så begynte rotet... siden de ikke hadde sendt den, sendte jeg mail til dem og de sa at kjøpet ikke ble godkjent av netcom selv om bindingstiden var gått ut? så de sa de skulle ordne opp og sende meg N73 i dag, på profilen min på netcom.no stod det at jeg hadde fått avtaletid til 05.06.08 uten at jeg hadde fått noen telefon?

 

så i stad fikk jeg tekstmelding fra netcom, "Hei, vi kan bekrefte at det nå er blitt sendt en N80."

 

HVA I SVARTE!? ringte og avbestilte hele dritten fra NetCom jeg... gidder ikke bestille noen telefoner fra nettbutikken deres lenger.. ikke så lenge Siba har telefonen til lik pris (990 kr med active talk)

8842245[/snapback]

 

syns mer synd i dem så mye som du rotet med bestillingen din. Er jo mulig noe har skjedd siden du rotet så mye :)

Lenke til kommentar
Mulig de ba henne sende brev siden det var du som ringte, og ikke forloveden din som eier abonnementet. Som eier av abannomentet er det i utgangspunktet hun NetCom skal forholde seg til og ikke deg.

8843682[/snapback]

 

 

Greit nok det, men jeg er hennes sekretær :p, og mailen er fra henne bare at jeg skrev den mot at hun tok oppvasken :D

 

Og mailen er signert henne ikke meg.

Endret av JULINGiKAKE
Lenke til kommentar
har sendt mail og håper de svarer kjapt, for dama sitter bare og venter på å bestille onecall

8838058[/snapback]

 

Mail er dessverre ikke skriftlig... kun faks og vanlig post som er definert som dette. Må også komme fra henne som har abonnementet :)

8842012[/snapback]

 

Mail er jo skriftlig? eller hva sikter du til her egentlig?

8842022[/snapback]

 

Litt dårlig forklart av meg kanskje, mail er ikke juridisk sett definert som "skriftlig" i Norge, av en eller annen grunn.

Med faks eller vanlig brev så vil man jo også få en gyldig signatur, sender man fra en mailadresse sier det seg jo selv at man ikke kan være sikker på identiteten til avsender, selv om navnet er i mailadressen.

En annen ting er vel at om man sender per faks eller vanlig brev så kommer det fram til de riktige saksbehandlerne i Netcom som har nok fullmakt til å gjøre det som trengs, har hvertfall følelse av at det blir behandlet mer seriøst da.

=)

Lenke til kommentar
har sendt mail og håper de svarer kjapt, for dama sitter bare og venter på å bestille onecall

8838058[/snapback]

 

Mail er dessverre ikke skriftlig... kun faks og vanlig post som er definert som dette. Må også komme fra henne som har abonnementet :)

8842012[/snapback]

 

Mail er jo skriftlig? eller hva sikter du til her egentlig?

8842022[/snapback]

 

Litt dårlig forklart av meg kanskje, mail er ikke juridisk sett definert som "skriftlig" i Norge, av en eller annen grunn.

Med faks eller vanlig brev så vil man jo også få en gyldig signatur, sender man fra en mailadresse sier det seg jo selv at man ikke kan være sikker på identiteten til avsender, selv om navnet er i mailadressen.

En annen ting er vel at om man sender per faks eller vanlig brev så kommer det fram til de riktige saksbehandlerne i Netcom som har nok fullmakt til å gjøre det som trengs, har hvertfall følelse av at det blir behandlet mer seriøst da.

=)

8844788[/snapback]

 

Ah, jeg forstår, men jeg tror i denne situasjonen at mail ville kvalifisere som gyldig. Dog skader det aldri å sende det rekommandert, slik at en vet de henter det ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...