Gå til innhold

bruke to skjermer

syd

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe skjermkort med to skjermutganger + tv utgang, skal bruke en 15"LCD skjerm og en 19"CRT skjermskal bruke photoshop og flash, men ikke noe videre spill.

Har noen forslag om et rimlig kort til ca 1000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

creative 3dblaster Geforce 3 ti200 hos koplett. Koster 800kr eller no.

Vet ikke hvordan det er til dine oppgaver, men det er et relativt kraftig kort med en DVI utgang og en analog (eller hva det heter) bra 3dytelse er det da...

kan klokkes over ti500 hastigheter, og da begynner vi å snakke ;)

Uansett litt vanskelig å anbefale når man ikke ser resten av maskinen. Må vite hva som blir flaskehalsen vettu 8)

Lenke til kommentar

geforce 3 kortene har litt uskarp 3d pga. noen rare filter dingser. Kjøp heller ett radeon 8500 (koster vel en 1000ing?) Det er knivskarpt på 2d og i tillegg ganske kraftig.. vet ikke hvordan det er med 2 skjermer på dette , men det går vel an å gugle litt? :-)

Lenke til kommentar
geforce 3 kortene har litt uskarp 3d pga. noen rare filter dingser. Kjøp heller ett radeon 8500 (koster vel en 1000ing?) Det er knivskarpt på 2d  og i tillegg ganske kraftig.. vet ikke hvordan det er med 2 skjermer på dette , men det går vel an å gugle litt? :-)

enig her kjøp et 8500 kort eller 9000 eller 64mb gf4ti4200 kort npærmer seg tusen kroner den og.

Lenke til kommentar

En ting du bør tenke på er om kortet du skal kjøre på har 2 RAMDAC's eller ikke. Ikke noen av de relativt rimelige(om ikke de dyrere også) har 2 RAMDAC's så vidt jeg veit.

Med 2 RAMDAC'er så vil du kunne kjøre to forskjellige oppløsninger på skjermene samt at kvaliteten på bildet vil bli noe bedre. Helst burde du hatt en VGA + en DVI som du kobler i LCD'n for maks kvalitet.

Du nevnte at det ikke var noe særlig 3D. Da kan f.eks et Matrox G550 Dual Head være noe. Både ATI og spesielt nVIDIA kan bare gå å gjemme seg når det gjelder multi-display og høykvalitets 2D iforhold til Matrox. Jeg har sjøl et G550 Dual Head og kan så absolutt anbefale dette, men det er som sagt ikke et kort som gir mange 3DMarks... I tillegg til genialt bra kvalitet på bildet, så har Matrox-kortene mange flere muligheter når det gjelder hvordan multi-display'et kan settes opp.

Lenke til kommentar
En ting du bør tenke på er om kortet du skal kjøre på har 2 RAMDAC's eller ikke. Ikke noen av de relativt rimelige(om ikke de dyrere også) har 2 RAMDAC's så vidt jeg veit.  

Som jeg nevnte har ATI Radeon 8500 to RAMDAC's. Dette kortet koster vel rundt tusenlappen. Jeg kjøpte hvertfall det for 1300 kr i Juni!

Lenke til kommentar
Er det noen som har erfaring med Gainward GeFource4 MX440-8X 64Mb 3,3 DDR som kort for å kjøre to skjermer?

Det er et GF4 MX kort det sier meg nok.... (GF4 MX skal vist nok ikke være stort bedre enn GF2... har jeg hørt i alle fall....)

Lenke til kommentar

Med 2 RAMDAC'er så vil du kunne kjøre to forskjellige oppløsninger på skjermene samt at kvaliteten på bildet vil bli noe bedre. Helst burde du hatt en VGA + en DVI som du kobler i LCD'n for maks kvalitet.  

Du nevnte at det ikke var noe særlig 3D. Da kan f.eks et Matrox G550 Dual Head være noe. Både ATI og spesielt nVIDIA kan bare gå å gjemme seg når det gjelder multi-display og høykvalitets 2D iforhold til Matrox. Jeg har sjøl et G550 Dual Head og kan så absolutt anbefale dette, men det er som sagt ikke et kort som gir mange 3DMarks... I tillegg til genialt bra kvalitet på bildet, så har Matrox-kortene mange flere muligheter når det gjelder hvordan multi-display'et kan settes opp.

du trenger ikke to ramdacs hvis du skal kjøre en crt og en dvi hvis du da bruker dvi kabel da går jo alt digitalt ramdac gjør jo bare om signalet fra digital til analog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...