Gå til innhold

Trenger hjelp til å få Ps3 i NAT 2


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Det Avean sier er feil, det kunne vert riktig i det tilfellet du hadde droppa D-Linken og kobbla KUN PS3'n til nettverket. Det er riktig det du har gjort...

Har du prøvd DMZ til IP'n til PS3'n?

8860734[/snapback]

 

Vel jeg har Type 1, Urgelol har ikke :) Eneste forskjellen mellom oss er at jeg lar DHCP klienten gi meg ip addresse mens Urgelol har den angitt noe som ikke blir en reel ekstern ip uansett hvordan du vrir og ender på det. Det er derfor PS3 ikke klarer å lese portene gjennom den.

 

Bare prøv forslaget mitt først nå så kom tilbake og si FU hvis jeg tar feil :) Har satt opp dette på 2 andre maskiner hvor dette har blitt fikset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen snakker forbi hverandre her.. kan ikke fatte noe annet.

 

Rart om PS3 skulle oppføre seg noe annerledes i lokalnett enn PC'er, PSP, Xbox og Xbox 360 som jeg alle har kjørt gjennom DGL 4300 her i heimen.

 

Kan virkelig PS3 ikke leve med noe annet enn direkte feeded IP fra internett, altså med ekstern IP adresse?? Høres merkelig ut.

 

Kan man ikke ha f.eks to PS3 i et lokalnett i spille sammen/mot hverandre? Går jo ikke det da i følge denne logikken.

 

DGL 4300 bildet mitt gir jeg meg aldri på i hvert fall. :)

 

Kan man sette PS3 til å motta IP adresse automatisk fra en DHCP server så må da det funke? Skjønner ikke annet.

Lenke til kommentar

Her er oppsettet igjen.

 

Modem(har den virkelige eksterne ip'en)

|

|

Routern mottar IP fra DHCP serveren på modemet

|

|

|

Stasjonær, bærbar og ps3 mottar ip gjennom DHCP serveren på routeren.

Har også reservert ip til ps3 slik at den alltid mottar samme ip fra HDCP serveren.

 

På ps3 står alt på AUTO ;)

 

harley1340: Ja har teste DMZ men problemet bli ikke borte..

 

PS: Har siste firmware på routeren.

Lenke til kommentar

UrgeGol, jeg tror det er i ADSL routeren din egentlig. I og med at du kan gå in og gjøre alle disse morsomme forandringene på det mener jeg.

 

Kanskje kontakte kundeservice der du har abbonnement for å høre hvordan du setter opp ADSL routeren din?

 

Jeg har av ADSL modem av enkleste sort, og kan ikke gå inn og endre noen ting der. Den spøtter videre IP adressen fra veggen uten mere om og men, og alt av sikkerhet må jeg gjøre via DGL 4300 routeren.

Lenke til kommentar

Jupp.. akkurat det jeg hadde.. Flere porter fra modemet ;) Dr. Peedee: er du fornøyd med din DGL 4300? Der er i alle fall jeg.. gamefuel funksjonen funker ganske bra.. er ikke noe problem å sitte på bf sammen med dama pluss flere stykker på skype samtidig som andre bruker linja til å surfe med eller at ps3 laster ned demo. Den er også dønn stabil. har aldri vært nødt til å slå strømmen av å på fordi den har frosset.

Lenke til kommentar
Jupp.. akkurat det jeg hadde.. Flere porter fra modemet ;) Dr. Peedee: er du fornøyd med din DGL 4300? Der er i alle fall jeg.. gamefuel funksjonen funker ganske bra.. er ikke noe problem å sitte på bf sammen med dama pluss flere stykker på skype samtidig som andre bruker linja til å surfe med eller at ps3 laster ned demo. Den er også dønn stabil. har aldri vært nødt til å slå strømmen av å på fordi den har frosset.

8860984[/snapback]

 

Jess, veldig fornøyd. Hadde en annen D-link tidligere (DI 624 eller noe sånnt) som det var mye tull med. Men DGL 4300 er helt stabil, aldri noe problem med den. Og lett å sette opp i menyer også synes jeg.

Lenke til kommentar
hahaha! Dumme meg! Hvorfor i F har jeg ikke teste dette før..

 

Modemet mitt har jo 4 porter. Så tok ledningen ut av routeren og satte det i modemet :p

 

NAT 2 :p

8860945[/snapback]

 

Det er en litt enklere måte ja :)

Enjoy the Online World sier jeg bare. Trodde communitiet i PS3 var dødt før jeg, nå tar det meg 1 sekund å finne ett game i en rekke spill.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...