Gå til innhold

Trenger hjelp til å få Ps3 i NAT 2


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei UrgeLOL

 

Har ikke DLink selv, men surfa litt rundt om kring...

Portforward.com Link.., er en glimrende side om oppsett av rutere osv...

Ser at du har satt opp portene i special applications, her åpner du portene, men du spesifiserer ikke hvilken IP adresse du åpner dem til. Jeg antar at du har fast IP på PS3'n. Så jeg ville gjort som på Portforwarding, brukt oppsettet under fanen Advanced, Gaming... Link..

Du sier ikke hvilken router fra DLink, du har, men oppsettet er vel likt som på en DGL-4100??

 

PS. visst du ikke har fast IP på PS3'n ville jeg i alle fall brukt Static DHCP Client.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Sjekk TCP/IP innstillingene dine under nettverksinnstillinger på kontrollpanel. Sjekk at alt står på Automatic der. Du har angitt en ip addresse og en subnett der antar jeg , derfor du får feil. Hvis du setter det automatisk skal ipen din bli noe med 80.x.x.x

Lenke til kommentar

Hmm, UrgeLoL,

som Xbox Live bruker, men med samme router som deg, DGL 4300, så ser det siste bildet ditt veldig kjent og riktig ut. Jeg har bare åpnet noen andre porter altså (som Live liker) - og har da ingen NAT problemer via Xbox Live med DGL 4300. Og Live kan være sær, i følge en del.

 

Forutsatt at du har tastet inn riktige porter - Er det ikke noe med adsl modem el. lignende som er problem da?

Lenke til kommentar

Modemet er ett Thomson Speedtouch 546i v6. Det står i bridge modus.. så burde vel ikke ha noe å si? Noen?

 

 

post-18536-1181832983_thumb.jpg

 

Kanskje jeg kan gjøre noe her?

 

Ideer om hvordan man setter dette opp? Skal teste litt selv. Men forslag taes i mot med takknemlighet.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Det jeg gjorde for å være "sikker" var at jeg fant 360'ns MAC adresse, og via DHCP menyen på DGL 4300 assignet denne MAC for 360 med en static IP adresse, 192.168.0.102. Samtidig måtte Xboxen være mottagelig for å ta imot IP adresse fra routeren. Hvordan du gjør det på PS3 får de andre gutta hjelpe deg med (Avean f.eks). Deretter satte jeg opp regelen akkurat slik du har gjort i bildet ditt på DGL 4300, bare med Live sine porter.

 

Så sant at PS3'n har mottatt 192.168.0.1 som IP adresse (i ditt tilfelle) i nettverket og modemet ikke fu..er det til, så skjønner jeg ikke da hva som er galt.

Lenke til kommentar

Jeg mener at du ikke kan bruke denne ip addressen, det står jeg nesten fast på. Det skal "egentlig" fungere sålenge det er satt opp i PS3 også, men problemet er at det ikke funker :) Jeg har prøvd selv, du må bruke din REELE eksterne ip og det er IKKE den du nevner her nå Urgelol. Denne har du angitt selv i tcp/ip. Dette må du forandre.

 

Kan være jeg tar feil, men jeg ville gjort som jeg skrev tidligere. Verdt ett forsøk, som resten sier. Du har egentlig gjort alt riktig i routeren, men problemet er ip addressen garantert. DHCP servern driver ikke og deler ut 192.x.x.x ihvertfall.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

post-18536-1181833975_thumb.jpg

 

Slik gjorde jeg det på modemet?

 

Avean: Hvor er det du vil at jeg skal bruke den reele eksterne ip'en? Slik det er nå, mottar routeren ip fra modemet. Er det på routeren du vil at jeg skal ha den eksterne ip'en? Routeren deler så ut ip'er til ps3, stasjonær og bærbar. 168.192.0.xxx er da vanlige adresse i ett subnet. Prøv å forklar dette for meg ;)

 

PS: Etter de endringene i modemet får jeg mislykkes under NAT testen..

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Er det på routeren du vil at jeg skal ha den eksterne ip'en? Routeren deler så ut ip'er til ps3, stasjonær og bærbar. 168.192.0.xxx er da vanlige adresse i ett subnet. Prøv å forklar dette for meg ;)

 

PS: Etter de endringene i modemet får jeg mislykkes under NAT testen..

8860592[/snapback]

 

På routeren skal du ha den interne IP'n, 192.168.0.xxx , slik i oppsettet ditt lenger opp.

 

Hos meg, samme router, samme meny som hos deg:

 

post-62166-1181834711_thumb.jpg

 

Du skal IKKE bruke den eksterne IP i dette bildet på DGL 4300.

Lenke til kommentar
Jeg mener at du ikke kan bruke denne ip addressen, det står jeg nesten fast på. Det skal "egentlig" fungere sålenge det er satt opp i PS3 også, men problemet er at det ikke funker :) Jeg har prøvd selv, du må bruke din REELE eksterne ip og det er IKKE den du nevner her nå Urgelol. Denne har du angitt selv i tcp/ip. Dette må du forandre.

 

Kan være jeg tar feil, men jeg ville gjort som jeg skrev tidligere. Verdt ett forsøk, som resten sier. Du har egentlig gjort alt riktig i routeren, men problemet er ip addressen garantert. DHCP servern driver ikke og deler ut 192.x.x.x ihvertfall.

8860506[/snapback]

 

Jo, det er jo akkurat det DHCP'n i routeren gjør. Den deler ut adresser i range'n 192.168.0.100 til 199 for lokalnettet - med mindre du ber den gjøre noe helt annet i range da. Men slik er den i hvert fall satt på hos D-Link DGL 4300.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...