Lock-Aze Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Har en disk som er formatert til NTFS, jeg ønsker å reformatere denne til FAT, hvordan gjør jeg dette enkelt i win XP? Problemet er at disken er "for stor" til å formateres til FAT/FAT32 ifølge windows, men den var formatert til FAT når jeg fikk den (en stor partisjon) Endret 12. juni 2007 av lock-aze Lenke til kommentar
TorsteinP Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Er ikke sikker på om FAT32 støtter så stor partisjon, men du kan jo prøve PartitionMagic fra symantec. Den kan konvertere fra NTFS til FAT32. Mulig du kan finne andre verktøy av samme type ved å google litt. PartitionMagic er ikke freeware. Koster vel 5-600 kr. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 du kan konvertere denne fra ntfs til fat32 tror jeg, søk litt på www.technet.com om det. vær ops på størrelsen på disken og fat32. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 SwissKnife er et gratis formateringsprogram som håndterer FAT32 på store disker. http://www.compuapps.com/download/Swissknife/swissknife.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå