Gå til innhold

Ps3 ned i pris med 2000 kroner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og denne kan umulig konkurrere med de dyre modellene... PS3 derimot kan konkurrere mot de, og dermed kan ikke dette sammenlignes...

24 fps er forresten ikke noe å skryte av..

EDIT: Men er denne ute på markedet enda? I Norge?

8871003[/snapback]

Du kan heller ikke uttale deg om den kan konkurrere med dyre modeller. Hvorfor må rakke ned på andre fordi de ikke 'veit' hva de snakker om? Det virker heller ikke ut som om du vet hva du snakker om.

Du rakker også ned på andre fordi de ikke kommer med linker, men du har ikke kommet med en eneste link selv.

Eller har jeg misforstått helt? Det er vel du lille 17-åring som forsker på div. ting, som kjøper mange ps3'er og setter de opp i kluster?

Ta deg en bolle.

Lenke til kommentar
De er ikke ute etter harddiskplass og minne, men prosessorkraften i Cell.

Det er en del nå som heller kjøper PS3'er, setter dem sammen i et cluster e.l for å få sterkere kraft. Dette er jo MYE rimeligere enn millionpc'er!

8870850[/snapback]

Ok, jeg mener ikke være uhøflig faktisk. Jeg har faktisk lyst på en PS3. Men jeg var i butikken i dag og så hvilke spill som var tilgjengelig, og tenkte at jeg ville vente til etter sommeren. Blu-ray spiller har jeg hatt siden i fjor høst, så det haster ikke.

Men kan noen av dere gi meg noen linker av hvor de har kjøpt PS3 for å erstatte supercomputere i millionklassen?? For det var det utsagnet jeg svarte på, og det er det jeg er interessert i denne tråden. Linker!! (og gjerne med informasjon hvordan man tar Cell kraften fra en PS3 og linker dem sammen til det man ønsker. 512 mb og 60hb hard disk er for lite til det vi driver med, så enkelt er det. Så linker til hvordan man tar Celln fra en PS3 og erstatter millioncomputer er jeg interessert i))

Kan vi spare penger der jeg jobber så blir jeg glad. TV spill (PS3) kjøper jeg til høsten når det er nok spill uansett da.

Lenke til kommentar

Sorry for min lille "hetsing"! :) Var ikke meninga å virke sånn...

Jeg har også kommet med linker, hvis ikke jeg husker helt feil her.

To the sak:

Jeg leste i det nyeste Komputer for alle, at det var insitutt som hadde kjøpt inn 6 PS3, istedet for en supercomputer til mange millioner.

Kan hende det er litt omformulert av meg nå, men jeg skal finne det frem...

...setter dem sammen i et cluster e.l for å få sterkere kraft

Dette er ment litt abstrakt! Bare for å nevne det, slik at det ikke blir store diskusjoner og krangler ved dette

EDIT:

Her kommer artikkelen fra Komputer For Alle:

PS3 som supermaskin

I stedet for å kjøpe dyre supermaskiner, har Universitetet i Bergen investert i fem Playstation 3 konsoller til bruk i forskning. De gjør jo samme jobben, i følge Fredrik Manne ved universitetet, nemlig å utføre like kompliserte beregninger som supermaskiner i millionklassen.

Tror dere meg ikke, kan dere sikkert ringe Fredrik Manne og spørre...! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

To the sak:

Jeg leste i det nyeste Komputer for alle, at det var insitutt som hadde kjøpt inn 6 PS3, istedet for en supercomputer til mange millioner.

8871105[/snapback]

Ok,

greit det.

Bare vit at 24 fps er det alle oss hjemmekinoentusiaster VIL HA! (og faktisk som PS3 gir oss ette firmwar 1.8)

Venter spent på supercomputer av PS3. Rart at It verdene og den medisinske verden (som jeg selv jobber innen) ikke har tatt vinduderet i bruk ennå.

At en versjon av cell prosessoren er i bruk er ikke det samme som å kjøpe fem PS3, åpne de, og plukke ut innholdet for fri bruk.

PS3 har begrensinger på så mange andre områder.

Men det er en bra Blu-ray spiller (takket være støtte 24 FPS faktisk.kremt) og sikkert en bra spillkonsoll bare flere spill kommer.

Lenke til kommentar

To the sak:

8871105[/snapback]

Ok,

greit det.

Bare vit at 24 fps er det alle oss hjemmekinoentusiaster VIL HA! (og faktisk som PS3 gir oss ette firmwar 1.8)

Venter spent på supercomputer av PS3. Rart at It verdene og den medisinske verden (som jeg selv jobber innen) ikke har tatt vinduderet i bruk ennå.

At en versjon av cell prosessoren er i bruk er ikke det samme som å kjøpe fem PS3, åpne de, og plukke ut innholdet for fri bruk.

Men det er en bra Blu-ray spiller (takket være støtte 24 FPS faktisk.kremt) og sikkert en bra spillkonsoll bare flere spill kommer.

8871141[/snapback]

Du behøver ikke å gni det inn. Jeg er klar over tabben jeg gjorde, og har beklaget meg. La oss heller fortsette dette på en folkelig måte..

PS3 brukes forresten til forskning... Altså Folding@Home... Det finnes et program som kjører i bakgrunnen til PS3 når du ikke spiller, som regner ut og står i sammen med mange hundre andre PS3 maskiner i verden. Tror HW.no har ett eget PS3 lag for dette.

Link til tråd her på forumet

Lenke til kommentar

AnaXyd, kan du gi linken/kilden, fikk litt lyst til å lese artikkelen :p

Nå skal det også nevnes at for eksempel Universitetet i Tromsø kjøpte en supermaskin for en million, og et par år senere var de for gamle, nå har de kjøpt nyere versjoner. De eldres ganske raskt.

Edit: Tror ikke faktisk de har kjøpt ny enda, den driver vel enda med tungregning, men når de skal selge den går den for en brøkdel.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

To the sak:

8871105[/snapback]

Ok,

greit det.

8871141[/snapback]

Du behøver ikke å gni det inn. Jeg er klar over tabben jeg gjorde, og har beklaget meg. La oss heller fortsette dette på en folkelig måte..

PS3 brukes forresten til forskning... Altså Folding@Home... Det finnes et program som kjører i bakgrunnen til PS3 når du ikke spiller, som regner ut og står i sammen med mange hundre andre PS3 maskiner i verden. Tror HW.no har ett eget PS3 lag for dette.

Link til tråd her på forumet

8871188[/snapback]

Hei, du. Mener ikke gni det. Alle gjør tabber. Jeg gjør det stadig vekk - hver gang jeg tror jeg har forstått noe så dukker det gjerne opp nye momenter. INye mennesker. Annerledes mennesker. Slik er jobben min.

Men det er også derfor jeg er nysjerrig. Teknologi eldes veldig fort. Folding@Home kan jeg Ingenting Om! DET innrømmer jeg. Men er det forskining på samme måte som man vil gjøre ellers når man f.eks vil prøve ut nye undersøkelsesmetoder, nye behandlingsmetoder/apprater, undersøke nye galakser, forske vider innen nano-teknologi??

Jeg kan godt google altså, men.. det finnes så mange mennesker TOTALT avhengig av hva forksningen kommer opp med nesten på dag til dag basis at en haug med PS3 (billlig) som problemløsesere ville høyst sannsynlig vært bedre kjent innen mere seriøse kretser.

Et program i bakgrunnnen på en spillmaskin vil nødig oppfylle krav til det man driver med i forskning. Min tanke i hvert fall. Hva finner de ut i det programmet du nevner?? Hvem holder overoppsyn med det, at det oppfyller alle krav til et forksningsprogram?

Når man forsker så man f.eks finne informasjon som kan etterspørres senere, etterprøves, gjenskapes ikke minst, bekreftes under forskjellige forhold... En haug med TV spill på internett oppfyller neppe slike krav. Tenk på hvor mye usikkerhet et slikt system medfører.

Jeg er fortsatt åpen. Don't get me wrong. Men hvis du (og andre) har rett, så står vi foran en revolusjon større en atomkraften omtrent, i hvert fall innen det økonomiske aspektet innen datakraft. FOR:

NOEN andre sa her (eller i en annen tråd) at PS3's blur-ray spiller koster 11-12.00. Elve til tolv tusen. Kroner. Og i tillegg har man ifølge de siste postene nå en prosessor og datakraft som var utenkelig for kort tid siden som er på høyde med supercomputere i millonklassen.

DETTE til SAMMEN ringe bjeller hos meg. Sorry. Det gjør det.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke akkurat satt meg inn i dette Folding@Home greiene, men tror en del står i den tråden jeg linket til. Mener de låner datakraften de får tildelt til å forske på nye sykdommer o.l

Jeg tror ikke Cell prosessoren i første omgang var tiltenkt PS3 heller... Dette er en prosessor med så mye kraft, i en så billig løsning...

Cell, 8 kjerner, 6000kr

Intel/Amd, 4 kjerner, 6~8000kr +/-

Mere om dette står på hjemmesiden dems også:

http://folding.stanford.edu/

Her er et utsnitt fra forsiden på hjemmesiden dems:

Our goal: to understand protein folding, misfolding, and related diseases

What is protein folding and how is folding linked to disease? Proteins are biology's workhorses -- its "nanomachines." Before proteins can carry out these important functions, they assemble themselves, or "fold." The process of protein folding, while critical and fundamental to virtually all of biology, in many ways remains a mystery.

Moreover, when proteins do not fold correctly (i.e. "misfold"), there can be serious consequences, including many well known diseases, such as Alzheimer's, Mad Cow (BSE), CJD, ALS, Huntington's, Parkinson's disease, and many Cancers and cancer-related syndromes.

You can help by simply running a piece of software. Folding@Home is a distributed computing project -- people from through out the world download and run software to band together to make one of the largest supercomputers in the world. Every computer makes the project closer to our goals.

Folding@Home uses novel computational methods coupled to distributed computing, to simulate problems thousands to millions of times more challenging than previously achieved.

Folding@Home PS3 client now available.

CURRENT PROJECTS AND PROGRESS TO DATE:

* Alzheimer's Disease

* Cancer

* Huntington's Disease

* Osteogenesis Imperfecta

* Parkinson's Disease

* Ribosome & antibiotics

Your participation can help lead to a cure for these diseases.

Results from Folding@Home

What have we done so far? We have had several successes. You can read about them on our Science page, Results section, or go directly to our press and papers page.

Håper dette klarer opp litt! :)

EDIT:

Ler når jeg leser gjennom all fanboy BSen i denne tråden.

Ontopic: Håper maskinen synker 2000 i pris ganske snart. Da skal jeg le godt.

8871362[/snapback]

Hva mener du med "BSen"?

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Jeg har ikke akkurat satt meg inn i dette Folding@Home greiene, men tror en del står i den tråden jeg linket til. Mener de låner datakraften de får tildelt til å forske på nye sykdommer o.l

Mere om dette står på hjemmesiden dems også:

http://folding.stanford.edu/

Her er et utsnitt fra forsiden på hjemmesiden dems:

Our goal: to understand protein folding, misfolding, and related diseases

What is protein folding and how is folding linked to disease? Proteins are biology's workhorses -- its "nanomachines." Before proteins can carry out these important functions, they assemble themselves, or "fold." The process of protein folding, while critical and fundamental to virtually all of biology, in many ways remains a mystery.

Moreover, when proteins do not fold correctly (i.e. "misfold"), there can be serious consequences, including many well known diseases, such as Alzheimer's, Mad Cow (BSE), CJD, ALS, Huntington's, Parkinson's disease, and many Cancers and cancer-related syndromes.

You can help by simply running a piece of software. Folding@Home is a distributed computing project -- people from through out the world download and run software to band together to make one of the largest supercomputers in the world. Every computer makes the project closer to our goals.

Folding@Home uses novel computational methods coupled to distributed computing, to simulate problems thousands to millions of times more challenging than previously achieved.

Folding@Home PS3 client now available.

CURRENT PROJECTS AND PROGRESS TO DATE:

* Alzheimer's Disease

* Cancer

* Huntington's Disease

* Osteogenesis Imperfecta

* Parkinson's Disease

* Ribosome & antibiotics

Your participation can help lead to a cure for these diseases.

Results from Folding@Home

What have we done so far? We have had several successes. You can read about them on our Science page, Results section, or go directly to our press and papers page.

Håper dette klarer opp litt! :)

8871392[/snapback]

Nei, det klarner ikke opp i hele tatt. Ble litt skuffa egentlig.

Låter litt som SETI på PC'ene til folk. Og som bevis på PS3's overlegenhet i forhold til supercomputer til mange millioner = null bevis.

Men takk for informasjonen om ikke annet. :)

Lenke til kommentar

Skuffer det deg at hundrevis, hvis ikke tusenvis av mennekser rundt om i verden låner bort datakraft til forskning? Det er også slike klienter for PC'er, og det er mange land som har mange forskjellige lag som stiller opp... Syntes dette er et bra foretak jeg.. :) Hvis det funker da..

Lenke til kommentar

Kilde

Roadrunner, supercomputeren

Merk: Fra september 2006

IBM plans to build the most powerful supercomputer to date using a combination  of AMD Opteron processors and Sony's new Cell chip to be used in PlayStation 3 games consoles.

The power of the eight processor cell chip, which was jointly designed by IBM, Toshiba and Sony, has been recognized by researchers as a potential aid in solving high performance computing applications.

Så joda, brikken i PS3 kan takle tungregning.

Edit: Redigerte litt på siste setninga.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...