Blue Gene Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Jeg har snakket om priskutt og slikt i noen tråder om PS3 tidligere. Man skal ikke helt bort fra at dette kan komme mellom august og november i år. Det var for et par måneder siden en del rykter og spekulasjoner, pluss en del uttalelser fra diverse markedsanalytikere, om at PS3 med stor sannsynlighet vil gå ned mellom 50 og 150 dollar i pris mot slutten av året. Dette skal være mulig fordi Sony har gjort noen endringer rundt rutiner og produksjon blant annet, som gjør det billigere å produsere PS3. I tillegg skal visst Sony være noe bekymret over det lave salget. Hvis man så tar med at det nå i høst kommer en del titler med bra potensiale til å slå an i markedet, så kan det jo være en liten genistrek å samtidig kutte prisen på PS3 for å gi en ekstra turbo på salget. Foreløpig har Sony valgt å ikke kommentere spekulasjonene, og det kan jo være både bra og dårlig. Man får vel håpe at det er noe positivt, altså at de faktisk planlegger noe hva pris angår. Sony burde etter min mening bruke årets E3 og TGS for alt hva de er verdt, med å vise folk hvilke spill og prosjekter de jobber med, og da helst noe virkelig bra noe. Klarer de å lage nok hype, samt komme med priskutt på høsten, så skal man ikke ser bort fra at de kan få en god turbo på salget. Endret 14. juni 2007 av LioKaiser Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 huff. Da får jeg vel samle sammen kronestykkene i sommer jeg da Bare å håpe at konsollen er verdt så mye penger. 8847965[/snapback] Den er nok heelt sikkert verdt det! Leste at forskere kjøper heller PS3 til å bruke som forskning, enn supermaskiner til millionklassen... Og dette er jo ganske sprøtt! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Ja det er det. Må bare diskutere kjøpet med mamma jeg, og håpe på at hun ikke har noe imot det. Det er jo en del penger Bestiller sikkert i løpet av helgen, med mindre jeg ikke får lov Har lyst på pedal og ratt også Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Krymping av Cell og RSX til 65nm og bruk av færre (men større) minnebrikker burde få ned prisen en del. Vi får se hva som skjer til høsten-vinteren. Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Hehe, jeg skrev i går en teori om at priskutt på PS3 med stor sannsynlighet vil komme, og av alle ting, her kommer noen hete nyheter fra Sony: Sony klør seg i hodet. SNORRE BRYNE Fredag 15.06.2007, 10:13 oppdatert 10:45 (Dagbladet.no): Sony forsøker nå å anslå hvor mye de skal imøtekomme forbrukernes krav om en prisreduksjon på spillkonsollen PlayStation 3. - Dette med et priskutt er noe vi studerer om dagen. Det er hva vi forsøker å komme frem til, kunne Sony-sjef Howard Stringer nylig fortelle Financial Times, melder AFP. - Ønsker lavere pris Han innrømmet ifølge nyhetsbyrået at Sony nå møter sterk motstand fra konkurrenten Nintendos spillkonsoll Wii, som har et langt større salg - delvis på grunn av lavere pris. - Nintendo Wii har vært et suksessrikt produkt basert på en god businessmodell, sammenliget med vårt ... fordi det er billigere, sa Stringer, og innrømmet at det «utenfor all tvil» at forbrukerne ønsker en lavere pris. Allerede før Japan-lanseringen av PlayStation 3 sist november kuttet Sony prisen med 20 prosent for å bedre imøtekomme konkurrentenes produkter. Likevel er prisen på konsollen fortsatt et godt stykke høyere enn det konkurrentene Microsoft og Nintendo kan tilby sine spillmaskiner for. I Norge koster en PlayStation 3-maskin rundt 6000 kroner, mens en Wii koster rundt 2500 kroner og den dyreste Xbox 360-versjonen koster rundt 3000 kroner. Over en million Sony opplevde et stort tap forrige budsjettår, og det er ifølge nyhetsbyrået ventet at tallene vil forbli røde også inneværende år. Sony har allerede sett seg nødt til å si opp ansatte. Til tross for dette kunne Sony nylig melde at de har solgt over en million konsoller i Europa, og at salget har gått raskere enn det gjorde med PlayStation 2. Etter lanseringen har det ikke vært lansert altfor mange spill til PlayStation 3, men nylig ble det klart at Sony vil vise frem «mer enn 15 egenutviklede spill» på årets E3-messe i Los Angeles - spill som skal lanseres i løpet av året. Dagbladet.no vil være på plass i Los Angeles for å fortelle mer om disse titlene - og mye mer. Link: http://www.dagbladet.no/kultur/2007/06/15/503616.html Originalen: http://news.yahoo.com/s/afp/20070615/bs_af...gamecompanysony Endret 15. juni 2007 av LioKaiser Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 huff. Da får jeg vel samle sammen kronestykkene i sommer jeg da Bare å håpe at konsollen er verdt så mye penger. 8847965[/snapback] Den er nok heelt sikkert verdt det! Leste at forskere kjøper heller PS3 til å bruke som forskning, enn supermaskiner til millionklassen... Og dette er jo ganske sprøtt! 8860134[/snapback] Yes! Og setter de ned maskinene med enda 2000 kroner så sparer disse forskerne enda mere penger i forhold til disse supermaskinene i millionklassen!! Skulle ønske jeg hadde en på jobben. Hvilke forskere foresten? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) PS3 kan brukes til alt mulig av forskning, tenk, en superdatamaskin, billigere en Intel Itanium 64 på ALLE områder, og mere effektiv. Den kjører jo linux alt, og Linux er vel ganske utbredt blandt forskermiljøet vil jeg håpe og tru Endret 15. juni 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Så den artikkelen på dagbladet, håper de tar til fornuft og setter ned prisen til minst 3500. Blir nok sikkert 4000 :| det er enda en god del. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 PS3 kan brukes til alt mulig av forskning, tenk, en superdatamaskin, billigere en Intel Itanium 64 på ALLE områder, og mere effektiv. Den kjører jo linux alt, og Linux er vel ganske utbredt blandt forskermiljøet vil jeg håpe og tru 8870091[/snapback] 60gb hard disk og 512 mb minne er vel alt en forsker kan ønske seg, skjønner jeg. Hvor mange millioner koster en Intel Itanium 74? Den er en supercomputer i millionklassen eller? Hvor kan jeg lese mer om dette. Altså om der man ikke har kjøpt supercomputere i milllionklassen men en PS3 i stedet? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Supercomputere egner seg ikke til gaming, på samme måte som vanlige gode gamingpcer ikke egner seg som supercomputere. Endret 15. juni 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
programmer Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Siba selger PS3 til 5.5k nå. Noen som gidder å kjøpe derfra og teste for støynivå i samme slengen? Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 PS3 kan brukes til alt mulig av forskning, tenk, en superdatamaskin, billigere en Intel Itanium 64 på ALLE områder, og mere effektiv. Den kjører jo linux alt, og Linux er vel ganske utbredt blandt forskermiljøet vil jeg håpe og tru 8870091[/snapback] 60gb hard disk og 512 mb minne er vel alt en forsker kan ønske seg, skjønner jeg. Hvor mange millioner koster en Intel Itanium 74? Den er en supercomputer i millionklassen eller? Hvor kan jeg lese mer om dette. Altså om der man ikke har kjøpt supercomputere i milllionklassen men en PS3 i stedet? 8870332[/snapback] 256MB minne mener du vel? Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Bare Blu-ray spillere idag koster rundt 10 000kr, og da er PS3 et røverkjøp.Mange ser kanskje ikke grunnen til å investere 6000kr i en PS3 enda, da det ikke har kommet noen skikkelige spilltitler enda. Men de kommer, og når disse kommer blir det nok flere folk som kjøper! 8844885[/snapback] 1080p bluray koster 5-6000. Lenke til kommentar
konsollspiller Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) PS3 kan brukes til alt mulig av forskning, tenk, en superdatamaskin, billigere en Intel Itanium 64 på ALLE områder, og mere effektiv. Den kjører jo linux alt, og Linux er vel ganske utbredt blandt forskermiljøet vil jeg håpe og tru 8870091[/snapback] 60gb hard disk og 512 mb minne er vel alt en forsker kan ønske seg, skjønner jeg. Hvor mange millioner koster en Intel Itanium 74? Den er en supercomputer i millionklassen eller? Hvor kan jeg lese mer om dette. Altså om der man ikke har kjøpt supercomputere i milllionklassen men en PS3 i stedet? 8870332[/snapback] I fantasi verden kan du lese om det. PS3 er en konsoll og ikke noe mere. Men den fungerer ypperlig til film og spill da PS3 var installert i DMC Delorean bilen i Back to the future filmene, men det er ennå ikke bekreftet av Sony Endret 15. juni 2007 av konsollspiller Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 De er ikke ute etter harddiskplass og minne, men prosessorkraften i Cell. Det er en del nå som heller kjøper PS3'er, setter dem sammen i et cluster e.l for å få sterkere kraft. Dette er jo MYE rimeligere enn millionpc'er! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Bare Blu-ray spillere idag koster rundt 10 000kr, og da er PS3 et røverkjøp.Mange ser kanskje ikke grunnen til å investere 6000kr i en PS3 enda, da det ikke har kommet noen skikkelige spilltitler enda. Men de kommer, og når disse kommer blir det nok flere folk som kjøper! 8844885[/snapback] 1080p bluray koster 5-6000. 8870624[/snapback] Gi meg en link med bevis så skal jeg tro på deg! Skjønner ikke hvor du får slik fra... Den billigste Blu-Ray spilleren jeg ser, koster 8000kr. Se her: Prisguiden Er fint at du VEIT hva du snakker om før du uttaler deg om noe. Endret 15. juni 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Vel, BDP-S300 koster 3000 kroner. Edit: 1080p and 24 frames per second Endret 15. juni 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Endrogaz Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 2000? Litt mye synst jeg da men. Men det er greit for meg^^, da har jeg noen par tusen til overs til og kjøpe spill :!: Ps3 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Og denne kan umulig konkurrere med de dyre modellene... PS3 derimot kan konkurrere mot de, og dermed kan ikke dette sammenlignes... 24 fps er forresten ikke noe å skryte av.. EDIT: Men er denne ute på markedet enda? I Norge? Endret 15. juni 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Og denne kan umulig konkurrere med de dyre modellene... PS3 derimot kan konkurrere mot de, og dermed kan ikke dette sammenlignes... 24 fps er forresten ikke noe å skryte av.. Dette skrev du selvi en anne post: Er fint at du VEIT hva du snakker om før du uttaler deg om noe. Og jeg sier det samme tilbake til deg selv, så værsegod: 24 fps output er det alle oss hjemmekinoentusiaster ønsker oss. Kanskje du burde VITE noe om hva du snakker om før du uttlaler deg? kjære vene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg