Gå til innhold

Ps3 ned i pris med 2000 kroner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bly-ray spilleren i ps3 koster 12k.. Tror ikke prisen på ps3 synker med det første..

8836468[/snapback]

hahaha

Dette stemmer ikke tro du meg, den konsollen der er ikke dyr uten grunn. Blir det samme om Ferrarri skulle plutselig senke prisene sine.

8836529[/snapback]

Forskjellen er vel at Ferrari ikkje har så store problem med å få solgt tinga sine. :)

De kunne gjerne ha slengt ut blu-ray og gjort den et par tusen billigere, da hadde jeg kjøpt PS3.

8836996[/snapback]

og ikke fått plass til gta iv ? det er nemlig derfor gta iv til 360 har tileggs pakke , de fikk ikke plass til resten :)

8837118[/snapback]

hahaha .... Huffdå, eg må smyge innom her oftare. Så mykje uinformerte folk - morosamt :)
Lenke til kommentar

PS3 blir ikke å falle i pris med det første, de må først få konsollen til å selge med tilnærmet 0, så kan de begynne å vurdere priskutt.

Dessuten, PS3 har priset seg totalt ut av markedet per i dag, og må komme ned på vel 3500 ,- for å være konkuranse dyktige med X360 og Wii. Dvs at PS3 i Norge må ramle nesten 3000 spenn, og det tviler jeg vi får se før til midten av neste år.

Lenke til kommentar

Enig i det du sier, det som Sony har gjort nå er og leke litt Old School. Dem lagde PS3 å tenkte dette skulle bli et supert produkt. Dem ville knuse sine motstandere lett. Men fikk en liten lekse at xbox og Wii er noen sterke motstandere.

Derimot har dem nå kommet seg inn i en posisjon der nemlig folk med penger får kjøpt den. Vi andre kan drømme om den. Å et priskutt på 2000 skjer ikke fra Sony sin siden. Men fra butikken sin side om det skulle skje under en kampanje. Elkjøp selger jo med underskudd ofte for og trekke fler kunder.

Men at Sony senker den fast, ikke så mye før Jul nei.

Lenke til kommentar

de fleste her glemmer det at BluRay spilleren i PS3 faktisk enda er bedre enn mange av de stasjonære spillera som finnes ute ¨nå, tilogmed de dyreste, så det at den hadde utpris på 11.000 ved lansering er ikke så far-fetched.

Men, nå har nye fabrikker og fabrikasjons metoder gjort denne spilleren enda billigere, så jeg tror at dagens tall på den BluRay spilleren er nermere 3,500,- perr enhet.

Uansett, Sony taper fremdeles penger på og lage PS3, og vil vel gjøre det selv om de setter den ned til under 5000,- og salget får en bølgetopp.

Men, PS3 har mange "skjulte" egenskaper, print server blandt anna har jeg lest om, og flere ideer kommer sikkert etterhvert.

Noen har estimert at Sony kommer til og tape penger på PS3 i lang tid fremover, så en må se på hva Sony taper, og hvor mange som kjøper nå, og hvor mange er estimert til og kjøpe OM Sony skal sette ned prisen, og eventuelt hvor mye de setter ned prisen.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
Derimot har dem nå kommet seg inn i en posisjon der nemlig folk med penger får kjøpt den. Vi andre kan drømme om den. Å et priskutt på 2000 skjer ikke fra Sony sin siden. Men fra butikken sin side om det skulle skje under en kampanje. Elkjøp selger jo med underskudd ofte for og trekke fler kunder.

8842172[/snapback]

Er nok mange som har penger til en PS3, problemet derimot er vel at folk ikke ser vitsen med å investere 6k i en PS3, det er ingen ting med konsollen som lokker massen slik som med Wii og X360. PS3 ramler nemlig mellom noen stoler og sliter med å få den blu-ray tunge rumpa si opp på en krakk, enn alene på en stol med de andre "guttene". For at dette skal skje, trenger PS3 å lette på lasten, og den beste måten å gjøre det på er å sette ned prisen. Men der har og PS3 et problem, for det er relativt ny teknologi den er i besittelse av og ny teknologi har en tendens å holde seg litt i høyden en stund før den går ned i pris.

Men om Sony hadde fått til et priskutt samtidig som de lanserte sine store titler, kunne det vært noe annet. Dog de måtte passe på at dette ikke skjedde samtidig som Wii og X360 dunka på stortrommen. Ikke grunnet problemer med salg, men grunnet å maksimere salg og profitt. Et priskutt på PS3 samtidig som de lanserte f.eks Gran Turismo 5, Metal Gear Solid 4 eller (vis de hadde hadt det klart) God of War 3, hadde gjort seg for konsollen.

Men jeg tror og at disse titlene må komme med et priskutt. Glad som jeg er i GT serien, vil jeg ikke kjøpt en PS3 til 6k kun for 1 spill. Derfor tror jeg og PS3 hadde kommet til korte om de lanserte stortitlene sine samtidig som stortilene til X360 og Wii, men uten en priskutt på enheten. Jeg tror Halo 3 og Metroid Prime 3 ville danke ut PS3 og Metal Gear Solid 4 vis PS3 ikke får en priskutt samtidig.

Men hadde PS3 kutta vel 3000 spenn på enheten samtidig som de lanserte GT5 hadde jeg vært solgt, ikke værre enn det.

Lenke til kommentar

Når de ekslusive titlene kommer, så blir PS3 "verd" prisen sin, om den har sunket 2000 eller ei. For har man lyst på noen av de titlene, så kjøper man den konsollen som har de. Bare viljen er der, så er lommeboka klar.

And by the way:

Dette stemmer ikke tro du meg, den konsollen der er ikke dyr uten grunn. Blir det samme om Ferrarri skulle plutselig senke prisene sine.

8836529[/snapback]

Forskjellen er vel at Ferrari ikkje har så store problem med å få solgt tinga sine. :)

En million solgte PS3 i Europa på 9 1/2 uke - tror ikke Ferrarri klarer å matche det tallet ;)

Lenke til kommentar
De har allerede maxet ut dagens blu-ray plater så tviler det hadde funket med Xbox sine dvd plater :) Dessuten velger jeg Blu-Ray pga filmer også, har man en full hd tv så er det rimelig selvfølge at man går for Blu-Ray.

8838466[/snapback]

Haha, håper noen skriver ned disse gullkornene.

Lenke til kommentar
De har allerede maxet ut dagens blu-ray plater så tviler det hadde funket med Xbox sine dvd plater :) Dessuten velger jeg Blu-Ray pga filmer også, har man en full hd tv så er det rimelig selvfølge at man går for Blu-Ray.

8838466[/snapback]

Haha, håper noen skriver ned disse gullkornene.

8843835[/snapback]

Takk for idéen, jeg er i gang. Diskusjon.no sine beste gullkorn skal samles på en nettside i fremtiden. Takk! :)

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Når de ekslusive titlene kommer, så blir PS3 "verd" prisen sin, om den har sunket 2000 eller ei. For har man lyst på noen av de titlene, så kjøper man den konsollen som har de. Bare viljen er der, så er lommeboka klar.

And by the way:

8836529[/snapback]

En million solgte PS3 i Europa på 9 1/2 uke - tror ikke Ferrarri klarer å matche det tallet ;)

8843230[/snapback]

Tror Ferrari faktisk tjente penger.

Lenke til kommentar
de fleste her glemmer det at BluRay spilleren i PS3 faktisk enda er bedre enn mange av de stasjonære spillera som finnes ute ¨nå, tilogmed de dyreste, så det at den hadde utpris på 11.000 ved lansering er ikke så far-fetched.

Men, nå har nye fabrikker og fabrikasjons metoder gjort denne spilleren enda billigere, så jeg tror at dagens tall på den BluRay spilleren er nermere 3,500,- perr enhet.

Uansett, Sony taper fremdeles penger på og lage PS3, og vil vel gjøre det selv om de setter den ned til under 5000,- og salget får en bølgetopp.

Men, PS3 har mange "skjulte" egenskaper, print server blandt anna har jeg lest om, og flere ideer kommer sikkert etterhvert.

Noen har estimert at Sony kommer til og tape penger på PS3 i lang tid fremover, så en må se på hva Sony taper, og hvor mange som kjøper nå, og hvor mange er estimert til og kjøpe OM Sony skal sette ned prisen, og eventuelt hvor mye de setter ned prisen.

8842277[/snapback]

estimert? slupp å skriv av fra ordboka di a.

Selvfølgelig tjener de penger på PS3?

prøv å hold litt fokus her a!

Lenke til kommentar

Sony selger PS3 med tap, hvor mye er det ingen som vet med sikkerhet, men er ganske mye perr console.

De vil ikke gå i pluss før om 2-3 år tror jeg personlig, kanskje lengre tid en det og.

Alt avhenger av fremskritt i produksjons metoder og priser på deler samt flere andre faktorer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...