Gå til innhold

Hjelp til valg av AMD prosessor, HK: AsusA8N32-SLI

Anbefalte innlegg

Hei, Kjøpte nettop et nytt hovedkort og prosessor, Hovedkortet ble kjøpt ubrukt av en kompis mens CPU bestilte jeg over nettet. Hovedkortet er av typen Asus A8N32-SLI Deluxe (Socket 939)(kom på markedet en gang i 2005) mens prosessoren er en AMD Athlon 64X2 5200+ (Socket AM2)

Trodde disse passet sammen siden på esken til hovedkortet er det avbildet logoen til AMD 64 X2, HELT klin lik logo som står på eska på prosessoren min. Vel etter som at tiden har gått har jeg tilegnet meg denne kunnskapen om de to sokkelene 939 og AM2 og at de er to helt forskjellige ting selv om alt virker likt.

Derfor må jeg kjøpe ny prosessor til hovedkortet. Jeg lurer på om noen her kan anbefale meg noe? :) Dette er kravene jeg stiller

- Som sakt Socket 939

- Gjærne Dual Channel (står på eska til hovedkortet så jeg burde kunne ha det)

- Noe av det beste for pengene for 939, skal kunne takle litt spilling

- Lydstille er positivt, om den har Cool'n'Quiet er det et stort +. Skal brukes til HTPC når jeg flytter ut.

Det er en jungel av forskjellige prosessorer jeg kan ha til 939, og prisene og ytelsen er helt merklig forskjellige syntes jeg. Så jeg vil veldig gjærne ha litt hjelp.

Lurer også på forskjellen på AM2 og 939, AM2 virker billigere, den prosessoren jeg kjøpte kostet meg 1350,-. mens noe dårligere prossessorer til 939 ligger helt oppe på 1700,-. Men jeg regner med at AM2 er det beste. er det noen som kan forklare?

Thx in advance!

PS: har lakt til et bilde av de prosessortypene som hovedkortet skal kunne ta (Har tatt bilde av eska til hovedkortet)

EDIT: Skrivefeil

post-131980-1181586740_thumb.jpg

Endret av Kion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker, Opteron 180 ser ut som et bra alternativ;)

Kan bestilles fra SHG.no for 1400 ifølge prisguiden. Mens alle andre butikker tar over 2000,- for den!

Skjønner ikke hvorfor denne er så mye dyrere en AM2. Menmen har vel noe med lavere produksjonskostnader for AMD og gjøre. Leste om det et sted.

Lenke til kommentar
burde vurdere å kjøpe hovedkort til AM2 istede for ny 939 cpu..

8836679[/snapback]

Hehe tenkte meg dette kom til og komme;)

Skal bygge meg 2 pcer. Har allerede kjøpt meg et hovedkort til den cpuen;) Gidder ikke og la 939 hovedkortet bare ligge og støve, så jeg tenkte det kunne bli en fin HTPC når jeg flytter ut. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...