Gå til innhold

Booteproblemer i XP


Anbefalte innlegg

Ok...Jeg er på lan, så dette haster:

 

Jeg lasta ned Tweak-XP, og gjorde endel innstillinger. Jeg måtte reboote, og jeg rebootet. Når windowsen startet seg opp igjen, (=bakgrunnen kommer frem) stod den bare der. Etter en stund trykte jeg ctrl+alt+del, undersøkte litt, og fant ut at explorer.exe manglet under "processes". Etter det jeg kan huske er explorer.exe en ganske viktig fil i xp.

 

Jeg trykte på "new task", og startet explorer.exe (C:windowsexplorer.exe). Den ble listet opp på "Applications" i et par sekunder, for så å forsvinne. Da lå den heller ikke på "processes".

 

Jeg har altså ikke startmeny og ikoner på skrivebordet. Alle ting jeg gjør må gå gjennom ctrl+alt+del og "new task".

 

Jeg har også prøvd å startet i "safe mode", men det er egentlig ingen forskjell, bortsett fra at den er i 640x480 og 60Hz.

 

Noen som har noen løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd System Restore, (det kommer opp av seg selv når man starter explorer.exe. Iallfall spørsmål om du vil starte det.) men jeg får det ikke igang...Kommer frem et tomt hvitt vindu med overskriften "System Restore", og der står'n. Jeg har ikke klart å finne det på annet vis...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...