aavar Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg bada med mobilen min (SE w810i) i dag (i saltvann). Det første jeg gjorde da jeg kom opp var å ta ut batteriet og skru den i biter og skylle den med vanlig vann og så tørke den skikkelig i sola. Men når jeg prøvde den etterpå (etter 4-5 timer) så lyste den på fire av knappene og kameraknappen når jeg satte i batteriet. Men ellers ingen reaksjon. Så stakk jeg på bensinstasjonen for å kjøpe elektronikkrens. Men når jeg kom hjem (selvsagt etter at jeg hadde spraya telefonen grundig) så fant jeg ut at det står "ELEKTRO" (crc 2-26) og ikke elektrorens på boksen. Har jeg føkka telefonen skikkelig med den sprayen? MVH Aavar Magnus Stava Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 telefoner tåler vel ikke vann til vanlig og + den dritt sprayen hehe lykke til men du har vel garanti som du ikke får noe igjen på`? Lenke til kommentar
aavar Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Hva gjør egentlig den sprayen da? Har garanti ja, men får ikke noe på den når telefonen er bada i sjøvann... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Tabbe #1: Skru på etter 4 timer. Du bør vente i minst 24 timer, helst 48 timer før du skrur på. Tabbe #2: Spayen. Tipper at telefonen din er full av olje og gønk nå. Lenke til kommentar
aavar Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 faen... var det jeg trodde. Men hva er den sprayen til da? Altså, hva annet kan jeg bruke den til Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Du må aldri skru den på før du er sikker på at den er helt tørr. Hva den sprayen er vet jeg ikke, men du kan jo goggle det. Jeg vil anbefale deg å rense den godt (alle deler unntatt batteriet) i et bad med noe sterkt rensemiddel (isopropanol (blårens)) eller liknende. skyll så med vann, og la den tørke helt. Merk at den bør være i kontakt med veske i så kort tid som mulig, men du bør få ut all guffen du har sprayet på. edit: "CRC 2-26 displaces and seals out moisture." Så det var kanskje ikke så dumt valg. Ikke skyll/rens den noe mer, men la den nå få tørke før du prøver å skrud den på igjen. Endret 11. juni 2007 av NgZ Lenke til kommentar
aavar Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Ja, nå har jeg skyllt den en gang til. Så nå våger jeg ikke å gjøre noe mer... bare lar den ligge og tørke i noen dager jeg... Kan det være en idé å la den ligge i noen dager og så legge den i et bad med isopropanol etterpå? for så å tørke den igjen? Hvor får jeg forresten kjøpt isopropanol? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 edit: "CRC 2-26 displaces and seals out moisture." Så det var kanskje ikke så dumt valg. Ikke skyll/rens den noe mer, men la den nå få tørke før du prøver å skrud den på igjen. Menmen. Ikke gjør noe mer med den nå i hvert fall. La den tørke to døgn, og prøv etter det. Lenke til kommentar
aavar Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Jaja, vi får se... ellers så blir det ny mobil på meg... Takker for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå