Gå til innhold

Bada med mobilen. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Jeg bada med mobilen min (SE w810i) i dag (i saltvann).

Det første jeg gjorde da jeg kom opp var å ta ut batteriet og skru den i biter og skylle den med vanlig vann og så tørke den skikkelig i sola.

Men når jeg prøvde den etterpå (etter 4-5 timer) så lyste den på fire av knappene og kameraknappen når jeg satte i batteriet. Men ellers ingen reaksjon.

Så stakk jeg på bensinstasjonen for å kjøpe elektronikkrens.

Men når jeg kom hjem (selvsagt etter at jeg hadde spraya telefonen grundig) så fant jeg ut at det står "ELEKTRO" (crc 2-26) og ikke elektrorens på boksen. :p

Har jeg føkka telefonen skikkelig med den sprayen?

MVH

Aavar Magnus Stava

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må aldri skru den på før du er sikker på at den er helt tørr. Hva den sprayen er vet jeg ikke, men du kan jo goggle det. Jeg vil anbefale deg å rense den godt (alle deler unntatt batteriet) i et bad med noe sterkt rensemiddel (isopropanol (blårens)) eller liknende. skyll så med vann, og la den tørke helt. Merk at den bør være i kontakt med veske i så kort tid som mulig, men du bør få ut all guffen du har sprayet på.

edit: "CRC 2-26 displaces and seals out moisture." Så det var kanskje ikke så dumt valg. Ikke skyll/rens den noe mer, men la den nå få tørke før du prøver å skrud den på igjen.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Ja, nå har jeg skyllt den en gang til.

Så nå våger jeg ikke å gjøre noe mer... bare lar den ligge og tørke i noen dager jeg... Kan det være en idé å la den ligge i noen dager og så legge den i et bad med isopropanol etterpå? for så å tørke den igjen? Hvor får jeg forresten kjøpt isopropanol?

Lenke til kommentar
edit: "CRC 2-26 displaces and seals out moisture." Så det var kanskje ikke så dumt valg. Ikke skyll/rens den noe mer, men la den nå få tørke før du prøver å skrud den på igjen.

Menmen. Ikke gjør noe mer med den nå i hvert fall. La den tørke to døgn, og prøv etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...