Eulogist Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Hei, jeg har nå kjøpt ny motor med lang stamme til min Cyber 370 og lurer på om det gjør stor forskjell? Cyber skal egentlig ha kort stamme! Jeg har ikke prøvd båten med lang stamme enda, så jeg er veldig nysjerrig på dette før jeg betaler for motoren!! Hva er ulempen med lang stamme når den egentlig skal ha kort! Takker for svar Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg lurer litt på det samme. Hva blir egentlig forskjellen på en båt som egentlig skal ha kort stamme hvis motorene er identiske ellers? Noen kammerater av meg sier at det kun vil ta litt lengre tid å komme i plan, men at båten vil bli mye bedre (deiligere som de sier) å svinge med. Vet ikke om dette stemmer jeg, så lurer litt selv Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 du mister veldig mye fart, båten blir vel ikke noe bedre og kjøre med, hvorfor ikke heller kjøpe kort stamme da?? det er ikke bare og kaste seg over den første motoren man ser....... Lenke til kommentar
Robin89 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 det har ikke så VELDIG stor betydning. med en lang stammet motor vil du miste litt turtall på motoren. Lenke til kommentar
EdvardVIP Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Styr unna lang stamme. Jeg har cyber selv og vurderer og heve motoren! Lenke til kommentar
Robin89 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Skal det være kort stamme på båten så skal det være kort Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Blir helt forvirra her jeg :S Har en kammerat av meg som jeg har en heftig diskusjon med nå, han påstår at man ikke vil merke noen forskjell på lang og kort stamme på båt beregnet for kort stamme under 16fot :S Hjelp! Lenke til kommentar
Eulogist Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 hm, jeg skal bort og hente motoren om 5min, jeg vet ikke om pappa har betalt for den enda.! er litt engstlig nå. grunnen til at jeg gikk for motoren var prisen, fikk den veldig billig!! hjelpe og trøste noen med erfaring her som kan fortelle meg forskjellen? Lenke til kommentar
Robin89 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Den kommer til og overplane med langstamme og Den kommer ikke til og bli fin å kjøre hvis du setter på en lang stammet! Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 hm, jeg skal bort og hente motoren om 5min, jeg vet ikke om pappa har betalt for den enda.! er litt engstlig nå. grunnen til at jeg gikk for motoren var prisen, fikk den veldig billig!! hjelpe og trøste noen med erfaring her som kan fortelle meg forskjellen? 8836945[/snapback] Hvis du får den veldig billig ville jeg jo kjøpt den uansett og solgt den med fortjeneste..... Lenke til kommentar
Eulogist Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 robin89? vet du enkli hva du snakker om? du kommer med forskjellige argumenter hele tiden. føste innlegget ditt var det ikke så farlig, men på resten blir det farligere og farligere med lang stamme!! ikke at jeg klager, jeg er kjempe fornøyd med å få svar jeg:D Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 robin89? vet du enkli hva du snakker om? du kommer med forskjellige argumenter hele tiden. føste innlegget ditt var det ikke så farlig, men på resten blir det farligere og farligere med lang stamme!!ikke at jeg klager, jeg er kjempe fornøyd med å få svar jeg:D 8838173[/snapback] Lurer litt på det samme her nå jeg også. Hvorfor blir det verre og verre? Lenke til kommentar
Golito Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Lang stamme gjør at du mister masse knop, båten svinger rævva, og det ser kål ut. At du ikke merker forskjell er bare bs.. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg kjørte med 30hk lang stamme på en båt laget for kort ifjor. Båten går tregere og er litt anderledes i svingene og bølger fra siden (motoren stikker jo lenger ned). Det spruter også litt bak båten. Lenke til kommentar
Eulogist Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) ja, jeg prøvde båten i går med lang stamme, og det gikk helt fint, sprutet ikke noe mer en med kort stamme, og den var helt fin i svingene, merket ikke at den var noe spesielt ustabil.. farten kunne vært bedre, fikk den i 26knop (gps) med meg og fattern i. må finne riktig tilt så får jeg den kanskje noen knop bedre. edit: Og jeg må skaffe meg en mindre propel, den jeg har på nå er for stor, så motoren mister en del turtall Endret 27. juni 2007 av halvoralex Lenke til kommentar
EdvardVIP Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 26 knop med 2 stk i? forresten kan du gi litt info om denne motoren, ärsmodell, merke? hvor stor den er? litt vanskelig ä si om 26 knop er bra vis du ikke sier hvor stor den er... Lenke til kommentar
Eulogist Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 åja, sorry, er 25 yamaha, ukjent årsmoddel, ganske gammel. kan være alt fra 1987-1995 mod Lenke til kommentar
cyber1337 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) takk for rapporten halvorlex kan hende jeg må kjøpe langstamma nå oxo. men prøver helst å få tak i en kortstamma Endret 28. juni 2007 av cyber1337 Lenke til kommentar
henke- Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 eg fekk tak ein ein johnson GT. Den var lang stamme, men eg bygde bare opp hekken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå