slimjim Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Hola. Nå i disse sommertider blir det litt varmt i kabissen. Har 71c på min 8800gtx fxf idle. Rom temp Litt under 30c. Så etter vifejustering i nvidia controlpanel og fant det, men fikk ikke noen mulighet til å justere den selv. Jeg har gjort det en gang før men husker ikke åssen jeg gjorde det. Har prøvd rivatuner 201. og der står det( i default) at viftene går på 100%. Stemmer det da at de går på 100%. Mener at det går på 65 elns som standard Har ellers bra temp: cpu 34c mb 35c ikke noe clokk. Trenger litt tips Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 den kjører max, mitt 8800 GTX spinner opp så fort et spill er starta, og ligger og "danser" på 80+ grader. Lenke til kommentar
slimjim Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 den kjører max, mitt 8800 GTX spinner opp så fort et spill er starta, og ligger og "danser" på 80+ grader. 8836011[/snapback] Jeg ha ikke lagt merke til at mitt kort spinner fortere når jeg spiller, mulig jeg ikke har lagt merke til det. Når jeg booter maskina så hører jeg at kortet spinner på fult for så å bli helt stille. Sånn hoder det seg. Snodig Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Du kan jo prøve denne fra gainward, der kan du stille alt. http://www.gainward.com/en/support/support_uk.html Expert tool. Lenke til kommentar
Megern Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 den kjører max, mitt 8800 GTX spinner opp så fort et spill er starta, og ligger og "danser" på 80+ grader. 8836011[/snapback] Jeg har ikke hørt om så veldig mange som har opplevd dette. Eller mer riktig, jeg har aldri hørt om noen som nevner at dems 8800GTX spinner opp. Kortet mitt f.eks ligger helt stille på 60% vis jeg ikke stiller det opp. Lenke til kommentar
slimjim Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Prøvde xpert tool men vifta gikk ikke noe fortere. 2d(sto på 60) kunne jeg stille på stille på men ikke 3d den to på hundre. hmm Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Så etter vifejustering i nvidia controlpanel og fant det, men fikk ikke noen mulighet til å justere den selv.8836001[/snapback] Dette er fordi du mest sansynlig har den "nye og bedre" versjonen av nTune. Hadde nyaktig det samme problemet selv. Fjernet rett og slett alle nVidia driverne jeg hadde på PC'n og installerte de som fulgte med skjermkortet samt nTune som lå på "hovedkort-CD". Da funket det som bare det og jeg kunne fritt justere viftehastigheten. Lenke til kommentar
slimjim Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Takk fLeReK. Skal teste det Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 QUOTE(Fritz0r @ 11/06-2007 : 19:48)den kjører max, mitt 8800 GTX spinner opp så fort et spill er starta, og ligger og "danser" på 80+ grader. Jeg ha ikke lagt merke til at mitt kort spinner fortere når jeg spiller, mulig jeg ikke har lagt merke til det. Når jeg booter maskina så hører jeg at kortet spinner på fult for så å bli helt stille. Sånn hoder det seg. Snodig vel, nå er norbrikka på hovedkortet mitt noe svidd grunnet viftefeil tidligere...kan være det at hovedkortet tror det er varmt og ber samtlige vifter som ikke er styrt av "Fanspeed" kjøre som F. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå