Gå til innhold

Trenger hjelp med hvordan trene og hvor mye osv.

Anbefalte innlegg

Jeg vet det sikkert er en del tråder om dette men siden etter som jeg har forstått går det litt på vekt høyde osv så er vel best og starte ny tråd.

Jeg kunne trengt en del hjelp med hva jeg burde trene og hvor ofte. Målet er og få vekk

det ekstra over magen (Er ikke så mye egentlig) så tar jeg det videre derfra. ^^

Jeg er 15 år, veier 76 Kilo og er 187cm høy. Bruker og spise 3 Brødskiver til frokost og 2-3 brødskiver til lunjs (Staving noen) middag og 2 skiver til kvelds.

Så noen som har noen ideer?

Endret av Lightningwolf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du kun skal ned i fettprosent ville jeg prøvd å bytta ut brødskivene med noe litt mer proteinrikt. Spesielt måltid(ene) etter middag ville jeg endret på, da karbohydrater ikke er din venn om du skal ned i fettprosent - spesielt ikke på kvelden da du ikke får brukt energien fra brødskivene til så mye uansett.

Å prøve å spise en boks (eller flere) med tunfisk til kveldsmat istedenfor, og eventuelt havregryn til frokost istedenfor skiver er ingen dum idè. Om du liker mager kesam eller cottage cheese er dette også en fordel å få inn i kosten.

Såe, oppsummering. For å gå ned i vekt _MÅ_ du i kaloriunderskudd. Det vil si at du må spise mindre enn du forbrenner - energi inn vs. energi ut. Så lenge du er i kaloriunderskudd, har det lite å si hva du spiser egentlig, du vil gå ned i vekt. Men for ditt eget beste (metthetsfølelse, energi osv) bør du prøve å ligge høyt på protein, ganske høyt på fett og minst mulig karbohydrater.

Om du vil ha fremgang raskest mulig, vil jeg anbefale deg å gå morgenturer før frokost. Effektiv og fin start på dagen. Det ligger en tråd i dette forumet om hvorfor det er så effektivt å gjøre dette før frokost.

Hvorfor ikke prøve seg frem med litt styrketrening også når du er i gang? Begynn med enkle øvelser som pushups, situps, chins(hangups), dips på sengekanten (omvendt pushup, har jeg hørt det blitt kalt) osv osv. Kun fantasien som setter grenser. Om du blir bitt av basillen kan du jo begynne på treningsstudio etterhvert også ;-)

Uff, ble helt jævlig langt det her. Håper du fikk noe ut av det.

Syns forresten ikke 76kg på 187cm er mye. Kan ikke være mye fett det er snakk om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...