Gå til innhold

Mest sansynlig speedfan-feil, men...

Tormeh

Anbefalte innlegg

Jeg har trist lite peiling på hardware, men ikke mindre enn at jeg har skaffet meg speedfan, om ikke annet enn for å se at allt er i orden.

Det er når jeg åpner speedfan at overaskelsen kommer:

Fan1: 2640 RPM

Fan2: 0 RPM

Fan3: 0 RPM

Temp1: 43C

Temp2: 102C (WTF?)

Temp3: 37C

HD0: 43C

Det potensielle problemet er markert med et diskrèt "(WTF?)" :) . Hvis dette stemmer burde pc'n ikke funket nå, vil jeg anta... :hmm:

PC:

P4 3GHz med originalvifte

Sapphire Radeon 9600 pro med originalvifte

Gigabyte SiS-(ettellerannet). Levert med passiv kjøling

SB Audigy 2 lydkort med passiv kjøling

1x1GB RAM (DDR1)

Strømforsyningen (250W) er med vifte, men jeg kan ikke se verken produsent eller modell, da dette er gjemt bak festene for strømforsyningen. Produsentnavnet slutter på "team".

Hva mener dere?

Endret av Tormeh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har vel passiv kjoling pa Nordbroen antar jeg. Den kjoleribben under CPU (mest sannsynlig)

8835729[/snapback]

Har nokk ingen passiv (eller aktiv) kjøler under grafikkortet. Har en liten passiv kjøler mellom grafikkortet, prosessoren og RAM'en, men denne er definitivt ikke 102C, siden det er mulig å holde pekefingeren der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Personlig har jeg alltid foretrukket 400W og oppover. Det skader ikke å ha noe å gå på. Kanskje du velger å innvistere i en når du ikke har noe annet å bruke penger på.

Lenke til kommentar
Takk for alle svarene, men én ting til: Er 250W lite på et P4-system som det jeg har? :p

8835940[/snapback]

Nei, jeg hadde P4 på 2,53GHz og Radeon 9500PRO/9700 og jeg hadde 230W (tror jeg). Det var gamle pcen min. Og samme lydkort og jeg tror nok at 250W er nok til det du har, men ikke bedre pc. ;)

Endret av moscito
Lenke til kommentar

Har ikke tenkt å oppgradere ytterligere, ettersom allt bortsett fra kabinettet er utdatert :D Bortsett fra USB 2.0 er det snart ingen moderne standarer jeg er kompatibel med... Like godt å kjøpe ny, denne gangen bærbar. :)

Igjen, takk for alle svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...