knutinh Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Jeg har det og er godt fornøyd med bildekvalitet. Jeg er ikke helt overbevist mhp autofokusen. Jeg synes at tamron 17-50 f/2.8 sammen med 350D oftere blir forvirret og "jager" enn f.eks canon 50mm f/1.8 eller sigma 10-20mm? Spesielt gjelder dette i vanskelig belysning. -k Endret 14. juni 2007 av knutinh Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Til alle som har objektivet her: Veldig fint om dere legger inn erfaringene deres i produktguiden også. Det kan gjøre det mye lettere for andre i ettertid, både de som vurderer å kjøpe noen av disse, og ikke minst oss som svarer... Tamron 17-50 f/2.8 for Nikon Tamron 17-50 f/2.8 for Canon Tamron 17-50 f/2.8 for Sony/KonicaMinolta Endret 14. juni 2007 av k-ryeng Lenke til kommentar
morgster Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Da var min kommet levert på jobben idag Skal ut og teste det litt mer etterpå. Gleder meg. Lenke til kommentar
frammatekaren Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Har ikke fått brukt det så mye, men bildene blir bra! Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Jeg har det også. Jeg er veldig godt fornøyd, har ikke finsjekket mye, men objektivets store, deilige blender har mer å si en skarpheten (i forhold til kit) spør du meg... edit->og ikke minst byggkvalitet og en brukbar manuell fokus Endret 15. juni 2007 av svenni84 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Kjøpte min kopi på mandag og kan allerede nå si at dette et godt objektiv.God ordene stemmer. Kom ut en tur ikveld og fikk tatt en del bilder. Her er noen eksempler - eneste endring er at jeg har brukt litt en unsharp mask og skalert ned. Bildene skulle vært tatt i RAW, men hadde glemt å stille tilbake etter sist runde Først en lampe på veggen: - bildet slettet- dere finner den i bildekritikken... Her en stolpe og en lampe til: Så en dam: Når jeg ser på disse bildene så er det utrolig mye detaljer. Det er f.eks en liten mygg oppe til høyre for lampen i bilde nr. 2 (Den synes ikke så godt nå som bildet er nedskalert). Jeg ser for meg mange gode fotostunder fremover. Tom Edit: Slettet et bilde, og la inn mindre versjoner av de andre Endret 27. november 2007 av tomsi42 Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Dette objektivet virker svært lovende ut fra hva jeg hører fra ulike brukere Fristende og ikke minst spennende optikk det her .) Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Hei! Slenger inn ett spørsmål her jeg, siden flere nesten har lurt på det samme i denne tråden! Har D70 med 18-70mm kit-et, og lurer på det er vits å bytte til tamrons sitt. Veit at blenderen er endel større, og man får litt? vidvinkel. Men man mister allikevel 20mm brennvdde. Blir det merkbart bedre bilder med tamrons sitt? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Hei! Slenger inn ett spørsmål her jeg, siden flere nesten har lurt på det samme i denne tråden! Har D70 med 18-70mm kit-et, og lurer på det er vits å bytte til tamrons sitt. Veit at blenderen er endel større, og man får litt? vidvinkel. Men man mister allikevel 20mm brennvdde. Blir det merkbart bedre bilder med tamrons sitt? I hvert fall på det meste jeg har sett av bildeeksempler, ja... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Jeg selger objektiver der jeg jobber, og har hatt glede av å prøve det. Gir veldig skarpe bilder, selv på 17mm og 2,8 er bildene bra. En venninne og kollega har det til sin D70, og hun er meget fornøyd. Lenke til kommentar
Neotetra Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Har akkurat fått objektivet og driver å tester det ut. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=786239 Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 http://www.fredmiranda.com/reviews/showpro...7&cat=43&page=1 Denne har sykt bra Score her, og de fleste gir den karakter 9 eller 10, noe som er dritbra. Så har vi enkelte særinger som gir terningkast 4 etc, men disse velger jeg å overse, da de er alt for sære etter min smak Jeg går for Tamron linsa. Kan sammenlignes med det beste kjøpet i dataverden en perionde: AMD 2500 Barton (for de som er gamle nok til å huske dette) Tipper Tamron 17-50 2.8 monternt på et Nikon D80 er det samme som AMD 2500 Barton montert på et ASUS A8N7X de luxe (regner med at dere er dataintresserte her inne). Lenke til kommentar
Øl_Mariachi Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Hehe, husker det ja Husker også dine eminente skjermtester, som medførte kjøp av NEC 2180UX (De hadde ikke inne 2080'en, så da fleska jeg til med 21'tommern og har aldri sett meg tilbake siden..) Når det gjelder Tamron-linsa, er det vel ikke lenger noen tvil om at det er en linse som gir mye igjen for pengene. Ikke pro-kvalitet, men likevell veldig bra i forhold til prisen, og sammenlignet med tilsvarende (kit-)linser. Regner med at det ikke er lenge før vi vil se en del pakkeløsninger med denne og D80/D200 i nettbutikkene rundt om.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Regner med at det ikke er lenge før vi vil se en del pakkeløsninger med denne og D80/D200 i nettbutikkene rundt om.. 8968027[/snapback] Egentlig rart at det har dukket opp allerede. Eller kanskje ikke, da det stort sett er Fotovideo som lager pakkeløsninger med tredjeparts-optikk. Og de er jo ikke store på Tamron Tom Lenke til kommentar
Øl_Mariachi Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Egentlig rart at det har dukket opp allerede. Eller kanskje ikke, da det stort sett er Fotovideo som lager pakkeløsninger med tredjeparts-optikk. Og de er jo ikke store på Tamron Tja, jeg kjøpte min hos FotoVideo i Trondheim, og de har nå et rimelig godt oppfylt glasskap med Tamron-linser der. JapanPhoto har også en god del, men de kjører vel skjeldent pakkeløsninger med 3.pars ja.. Lenke til kommentar
Arvid Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) http://www.fredmiranda.com/reviews/showpro...7&cat=43&page=1Jeg går for Tamron linsa. Kan sammenlignes med det beste kjøpet i dataverden en perionde: AMD 2500 Barton (for de som er gamle nok til å huske dette) Tipper Tamron 17-50 2.8 monternt på et Nikon D80 er det samme som AMD 2500 Barton montert på et ASUS A8N7X de luxe (regner med at dere er dataintresserte her inne). 8967881[/snapback] Og for de som er litt eldre og husker Celeron 300A + 440BX chipsetet og 50% overklokking En liten digresjon der :!: Men jeg bruker ikke 18-70 kitlinsa etter jeg kjøpte Tamron 17-50. Ikke så mye nikkor 50/1,8 heller. Tamronen er såpass skarp og god lysstyrke at jeg kun bytter til spesielle anledninger. for Tamron. Arvid Endret 29. juni 2007 av Arvid Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Kjøper Tamronen selv jeg. Avventer da Sigma 30mm 1.4 Nikkor 50mm 1.4 så kjøper jeg Nikkor 105mm 2,8 VR bare når jeg er i statene Lenke til kommentar
Øl_Mariachi Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Og for de som er litt eldre og husker Celeron 300A + 440BX chipsetet og 50% overklokking En liten digresjon der :!: Hehe, yess! - Been there, done that Øyvind: skulle ikke du ha deg vidvinkel også? Ontopic: XD selger faktisk D200 i pakke med tamronlinsa! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Øyvind: skulle ikke du ha deg vidvinkel også? 8969519[/snapback] Tror jeg klarer meg med 17mm foreløbig. Liker ikke helt det der med supervidvinkler som legger på 10 kg på det som blir tatt bilde av .) Vil ha et bilde av virkeligheten jeg .) Men man vet jo aldri. Plutselig sikker jeg der med tokinaen og lurer på hva som skjedde Lenke til kommentar
Neotetra Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 http://www.fredmiranda.com/reviews/showpro...7&cat=43&page=1 Denne har sykt bra Score her, og de fleste gir den karakter 9 eller 10, noe som er dritbra. Så har vi enkelte særinger som gir terningkast 4 etc, men disse velger jeg å overse, da de er alt for sære etter min smak Jeg går for Tamron linsa. Kan sammenlignes med det beste kjøpet i dataverden en perionde: AMD 2500 Barton (for de som er gamle nok til å huske dette) Tipper Tamron 17-50 2.8 monternt på et Nikon D80 er det samme som AMD 2500 Barton montert på et ASUS A8N7X de luxe (regner med at dere er dataintresserte her inne). 8967881[/snapback] Off topic men AMD ruler kan godt stekes på høy overklokking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå