Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi 80 - Trøbbel

Anbefalte innlegg

Hei !

Driver å plundrer med denne audi 80 87 mod jeg da. Har vel mildt sagt hatt et helvete med dennne bilen og alle de andre bilene jeg har hatt.

Tror jeg har dårlig bil karma eller noe sånt... Men nok om det.

Jeg sliter med å få bilen til å gå skikkelig. Og må kjøre med choken på. Dette fører jo igjen til at pluggene blir sotet osv. Høyt bensin forbruk osv. og ikke minst irritasjon.

Bilen jeg har, er en 1,8s altså uten katalysator. Med mekanisk innspr-.

Har nettopp bytta plugger og bytta flens under gassern. Håpa dette skulle hjelpe men. Det jeg lurer på da, er hvordan jeg kan justere motoren slik at jeg slipper å choke får å få den til å dure som klokka for å si det sånn.

Er det noen som vet hvordan jeg stiller på ting her ? som evnt- har noen bilder av

"tomgangsskruen" ..... etc...

Hilsen frustrert bileier

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, mulige jeg har skrevet noe feil. Men pokker.

Har stått ute nå og sliti no jævlig.

Litt historie:

Først så ser jeg speedometer nåla var litt rar hoppa opp og ned. Deretter en stund seinere datt speedometeret ut. Så lånte jeg ut bilen til samboern når jeg fikk den igjen virka ingen av instrumentene. Kun lys og sånt. Sjekka nedi motor rommet og fant en ledning som hadde liggi å gnissa inntill noe. Greit nok det, skjøta og fiksa den. Også har jeg bytta flens under forgasser den er ok.

Tenkte meg at intrument panelet var gåent etter å ha gått over alle sikringene for å sjekke om det var noe der. Noe det ikke var. synes det var litt rart om instrumentet kunne kortslutte uten at en sikring gikk. Uansett bestilte et speedometer til for å prøve å sette i dette. Men det virka ikke det heller. Så da lurer jeg på hva i pokker som er feil med elektrisk skiiit. Det var det elektriske problemet.

Lurer da på:

Hva kan jeg gjøre for å få bilen til å gå skikkelig

Hvordan får jeg finni ut hvorfor ikke speedometeret funker.

Kanskje ikke så lett å svare på det uten å ha sett på bilen. Vurderer å kjøre hele dritten på verksted for å få det fiksa.-...

Har ikke vognkortet her, men det er en audi 80 med firetrinns girkasse, 86/87 mod.(Er litt usikker på modellen og, da det er en av de tidligste etter modellskifte)

1,8 s. Er vel stort sett det jeg veit. Jævla møkk......

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

har du tomgangstiller på din modell? om du må bruke choke så, så kan det hende tomgangsregulatoren din har hengt seg opp så den peser in alt for mye luft og du må pese på me bensin for å få bilen til å gå. tomgangsregulatoren er en rund sylinderfomet sak det står 2 vakumslanger på, en fra luftintaket og en som går til kaldstartdysa. denne henger seg opp når det kommer for mye oljesmuss i den, og er lett å rengjøre med 5-65. eller så kan du kjøpe startgass å spraye rundt vakumslanger og innmannifold for å se om du får falskluft fra ødelagte slanger.

Dette har jeg hvertfall gjort og tomgangsstilleren som den heter på min bil og den ble som ny,

uansett startgass og 5-65 (heter x4 på biltema) er det du trenger for å feilsøke med, koster 50,- pær flaske.

Endret av audi137
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...