orginal Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Hei! Skal en snartur til Tyskland i sommer, og lurer i den anledning på om det er noen typer varer som er billigere der, enn her hjemme (annet enn brennevin og biler)? Som f.eks elektriske dipedutter som iPod eller mobiler? På forhånd takk for svar og erfaringer! Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Teknologi er så og si likt i hele Europa, etter hva jeg har erfart. For eksempel spill, er like dyre, hvis ikke dyrere i Tyskland. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Om jeg husker rett, er ikke elektriske dippedutter særlig mye billigere enn i Norge. Utvalget er muligens større. Dessuten får du ofte ikke samme garantivilkår, men det kommer mye an på fabrikanten. Det jeg handlet mest av da jeg var der i fjor, var sjokolade. Generelt ganske billig, spes. på Lidl. Edit: Spill husker jeg at jeg tittet litt på, eneste jeg husker er de ofte latterlig strenge aldersgrensene. Har sjeldent hatt problemer med å kjøpe et spill med 16-årsgrense i Norge, i Tyskland var det bare å glemme. Endret 11. juni 2007 av Dradd Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Ja, i Tyskland er de strenge sånn sett. Gears of War er forbudt, mener Counter-Strike også er det. Tragisk. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Men alkohol er 16 års aldersgrense? Kan f.eks en 16 åring gå inn i butikken å handle sprit? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Ja, i Tyskland er de strenge sånn sett. Gears of War er forbudt, mener Counter-Strike også er det. Tragisk. 8835911[/snapback] Gikk an å få kjøpt CS i butikken, men ikke om man var en stakkars femtenåring, neinei. Reglene for spill i Tyskland sier at ofrene i spill som går ut på drap skal ligne minst mulig på mennesker, og helst ha grønt blod (som antagelig er et dumt forsøk på å gjøre noe som markerer skillet mellom virkelighet og fantasi). Endret 11. juni 2007 av Dradd Lenke til kommentar
grimsbo Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Når jeg var på klassetur i år så var det iallefall ganske dyrt i Berlin. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Om du har musikalske interesser, kjøp deg et instrument i Tyskland. Bruker å handle en del derfra selv (trommeutstyr f.eks). Ofte 40, nesten 50% billigere til tider. Gitar f.eks burde være noe enklere å frakte med seg, om du kaster esker og sånt og hevder den er brukt hvis du blir stoppet i tollen, er det sjelden de interesserer seg for det. Kanskje du treffer på meg og kameratgjengen i sommer da, skal innom Tyskland vi og. Blir tre fjols i en Caravelle Endret 11. juni 2007 av ZprMario Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Var i tyskland med de hvitebussen nå nettopp, og klær og mat var dyre i Tyskland enn i Norge Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Siden du er på ett forum er det vel verdt å nevne at det er en ørliten slant å tjene på data ting, men minimal på de få butikkene jeg fant som faktisk solgte litt data ting.. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Var i tyskland med de hvitebussen nå nettopp, og klær og mat var dyre i Tyskland enn i Norge 8836779[/snapback] Kansje i Berlin, men i vanlige mindre byer så er det meste billigere. Kjøpte en Lindeberg jakke der for litt siden til ca. 1000 kr, og jeg vet den er ganske mye dyrere i Norge. Å drikke øl "ute" er også mye billigere, og det smaker også bedre Mat er jeg ikke sikker på, men dyrere er det i hvertfall ikke. Såvidt jeg vet er omtrent alt billigere i Tyskland (med unntak av Berlin), der det er stor forskjell på noe, og nesten ingenting på andre saker. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Men alkohol er 16 års aldersgrense? Kan f.eks en 16 åring gå inn i butikken å handle sprit? 8836346[/snapback] Øl, uansett prosentnivå er 16 års-grense, men rusbrus og lignende er 18 års-grense. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Men halvflaska med tecila koster 0,89 aurao på Lidl! Lenke til kommentar
knutby Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 aurao? euro? Hovedregelen er jo at alt er billigere i utlandet, og det stemmer nesten. Men det er ikke villt mye billigere akkurat. sa noen shoppingspree ble det ikke for min del da jeg var der i 2mnd. CDer kjopte jeg en del av. om du kommer deg til Zoo stasjonen sa ligger det en cdbutikk i annenetasje et kvartal unna stasjonen i retning niketown. anbefaler den! Store skilt du bor ikke kunne bomme pa den. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 PSP kostet 1400 i Tyskland sist gang jeg sjekket.. Prisene er helt greie, noen steder dyrere enn i Norge, men er du heldig finner du sikkert noe tilbud-greier på et usselt PS2-spill til 10 euro eller noe sånn.. Lenke til kommentar
orginal Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Takk for mange flotte svar. Var vel omtrent som forventet... Men om andre har gode tips å komme med, skrik gjerne ut Hva med Frankrike eller Østerrike forresten? Blir vel en liten tur innom der også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå