Gå til innhold

Priser i Tyskland, vs. Norge.

orginal

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal en snartur til Tyskland i sommer, og lurer i den anledning på om det er noen typer varer som er billigere der, enn her hjemme (annet enn brennevin og biler)?

Som f.eks elektriske dipedutter som iPod eller mobiler?

På forhånd takk for svar og erfaringer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg husker rett, er ikke elektriske dippedutter særlig mye billigere enn i Norge. Utvalget er muligens større. Dessuten får du ofte ikke samme garantivilkår, men det kommer mye an på fabrikanten.

Det jeg handlet mest av da jeg var der i fjor, var sjokolade. Generelt ganske billig, spes. på Lidl.

Edit:

Spill husker jeg at jeg tittet litt på, eneste jeg husker er de ofte latterlig strenge aldersgrensene. Har sjeldent hatt problemer med å kjøpe et spill med 16-årsgrense i Norge, i Tyskland var det bare å glemme.

Endret av Dradd
Lenke til kommentar
Ja, i Tyskland er de strenge sånn sett. Gears of War er forbudt, mener Counter-Strike også er det. Tragisk.

8835911[/snapback]

Gikk an å få kjøpt CS i butikken, men ikke om man var en stakkars femtenåring, neinei.

Reglene for spill i Tyskland sier at ofrene i spill som går ut på drap skal ligne minst mulig på mennesker, og helst ha grønt blod (som antagelig er et dumt forsøk på å gjøre noe som markerer skillet mellom virkelighet og fantasi).

Endret av Dradd
Lenke til kommentar

Om du har musikalske interesser, kjøp deg et instrument i Tyskland. Bruker å handle en del derfra selv (trommeutstyr f.eks). Ofte 40, nesten 50% billigere til tider. Gitar f.eks burde være noe enklere å frakte med seg, om du kaster esker og sånt og hevder den er brukt hvis du blir stoppet i tollen, er det sjelden de interesserer seg for det.

Kanskje du treffer på meg og kameratgjengen i sommer da, skal innom Tyskland vi og. Blir tre fjols i en Caravelle :p

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Var i tyskland med de hvitebussen nå nettopp, og klær og mat var dyre i Tyskland enn i Norge

8836779[/snapback]

Kansje i Berlin, men i vanlige mindre byer så er det meste billigere. Kjøpte en Lindeberg jakke der for litt siden til ca. 1000 kr, og jeg vet den er ganske mye dyrere i Norge. Å drikke øl "ute" er også mye billigere, og det smaker også bedre ;) Mat er jeg ikke sikker på, men dyrere er det i hvertfall ikke. Såvidt jeg vet er omtrent alt billigere i Tyskland (med unntak av Berlin), der det er stor forskjell på noe, og nesten ingenting på andre saker.

Lenke til kommentar

aurao? euro?:p

Hovedregelen er jo at alt er billigere i utlandet, og det stemmer nesten.

Men det er ikke villt mye billigere akkurat. sa noen shoppingspree ble det ikke for min del da jeg var der i 2mnd.

CDer kjopte jeg en del av. om du kommer deg til Zoo stasjonen sa ligger det en cdbutikk i annenetasje et kvartal unna stasjonen i retning niketown. anbefaler den! Store skilt du bor ikke kunne bomme pa den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...