philrupp Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Når bilen står på tomgang høres det en svak skrapelyd. Den forsvinner med en gang jeg trykker inn clutchen. Skrapelyden er der også når jeg kjører. Ved kjøring forsvinner den også med en gang jeg clutcher. En tanke er dårlig kontaktflate mellom clutchen(girkassa) og drivakselen? Noen andre formeninger? Nissan Micra 95-mod 1,0 l Endret 11. juni 2007 av philrupp Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Det er trolig clutchløserlageret. Ikke noe å bry seg om dersom du kan leve med lyden. Bytt det når du bytter clutch. Lenke til kommentar
philrupp Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Clutchløserlageret, hva er det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Søk litt på nettet, se f.x. her: http://www.artsautomotive.com/clutchstory.htm Lenke til kommentar
philrupp Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Da er det ikke trolig at det er clutchløserlageret, i og med at lyden forsvinner når jeg trykker ned pedalen. Er vel da heller trolig at det er en eller flere av de fire fjærene som sitter på friksjonsplata, eller ødelagt senterdemper på clutchplata. Det vil være rart om det ville være feilinstillinger mellom drivakselen og girkassa i og med at den ikke har vært rørt. Noen som vet nødvendigheten av å bytte dette? Vil clutchen brått kunne ryke ved bruk? Endret 11. juni 2007 av philrupp Lenke til kommentar
gxi Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg har også lyder som forsvinner når clutchen går i bånn. Har hørt at det er bare lageret som står mellom clutchen og girkassen som er slitt, og ikke noe å bry seg om. Det har jo mye med hvor langt bilen har kjørt da. Min passerer snart 200 000km, og da kan man ikke forvente lydløs motor og gir uansett. Et lager vil skjeldent bare plutselig gi noe større skade, låse seg, eller lignende. Jeg ville i vertfall ikke sett noe poeng i å betale flere tusen kroner for dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Dersom clutchløserlageret er slitt, vil dette støye når clutchen er ute, og bli stille når clutchen er trykket inn. Som sagt: Ingenting å bry seg om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå