kyrsjo Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Det er vel C++ som er hovedspråket, hadde du kjent til det fra før av hadde du ikke spurt spørsmålet. C++ kan kjøres på det meste så lenge det kompileres der det skal kjøres. Jeg savner en Intellisense funksjon som VS.NET har, ellers finnes det vel egentlig ingen IDE som kan måle seg med VS.NET til linux. Det går mer i modifiserte notepad utgaver med litt ekstra hjelp her og der. Ikke la dette blir "hvilket-språk-som-er-best-tråden". Det meste lages i C++, derfor nevner jeg det. 8835529[/snapback] Eclipse? Har ikke prøvd VS.net, men den er etter min mening langt bedre enn VS 6.0... Frysning: Har sett noe lignende i Gedit, ikke så bra da, men.. EDIT: Pluginen heter Tag list, vet ikke om det passer for dine behov. Er lett å legge til egne og funker for flere språk. Her kan du se etter andre alternativer: http://live.gnome.org/Gedit/Plugins 8835705[/snapback] Eclipse har en slik funksjon, i allefall for Java. Ting som ikke men trenger OOP for, kjorer vel raskere i C?Feks, jeg hadde arbeidsuke der de laget styresystemer og programmerte chippene selv. Da brukte de C. 8842884[/snapback] Jeg kan vanskelig forestille meg at det blir noe særlig raskere i C, i såfall er det snakk om veldig små marginer. På microchipper er det nok noe annet. 8842938[/snapback] Lite minne? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Det er så utrolig mange, men de jeg kjenner til best og vil anbefale er Python, C++ og Java (Selv om de kanskje kan være litt vanskelige). Du trenger ikke å kunne alle, hvis det er du tror Så har vi jo språk som Nil, Whitespace og Malbolge som også er kult å lære . Kode i Nil: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Vis "Hello World+Linjeskift" på SKJERM;La BRUKER taste inn NAVN med TASTATUR; Vis NAVN på SKJERM; KULT_BILDE = "idioti.png"; tegn KULT_BILDE på SKJERM; Er i et snodig humør... 8835153[/snapback] Aldri hørt om Nil før. Var det en spøk eller kan du sende en guide Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Nil Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hva er det som er så morsomt med alle disse køddespråkene? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg er jo blind Så på den lista flere ganger. takker Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Hva er det som er så morsomt med alle disse køddespråkene? 8845419[/snapback] Ingenting, synes Nil er egentlig er den eneste morsomme (mest fordi det de skriver på siden sin). Malbolge er fælt . Aldri hørt om Nil før.Var det en spøk eller kan du sende en guide 8845395[/snapback] Nil krever ingen guide, er bare å begynne å skrive :-P Endret 12. juni 2007 av IQ Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Valget må være tungt, alá brainfuck-språk eller C++/C/Python. Hmmmm hva skal man velge. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hva er det som er så morsomt med alle disse køddespråkene? 8845419[/snapback] Ingenting, synes Nil er egentlig er den eneste morsomme (mest fordi det de skriver på siden sin). Malbolge er fælt . Aldri hørt om Nil før.Var det en spøk eller kan du sende en guide 8845395[/snapback] Nil krever ingen guide, er bare å begynne å skrive :-P 8846200[/snapback] Bare begynne å skrive? Hvordan kjører man skriptet? Hva er syntax osv. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Bare begynne å skrive?Hvordan kjører man skriptet? Hva er syntax osv. 8848420[/snapback] http://www.leib.be/sascha/index.php?nav=Cb&id=nil Nil er et køddespråk som bokstavelig talt ikke gjør noe. (Nil = 0). Må ikke forvirres med NIL (forkortelse). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå