Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til bygging av anlegg

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til valg av forsterkere, høytalere, subkasse, kondensator om nødvendig.

Jeg har 2x 12" som hevdes av selger å være på 450watt hver, Betalte 1000kr for disse.

Det er en Rockford Fosgate P112S4 4ohm 150watts RMS 300watts Peak

Og en Alpine Type S SWS-1241 4ohm, vet ikke mer om dette elementet;\

Trenger da hjelp til valg av forsterker som skal drive disse subbene. En 2 kanals forsterker på 1000watt vil vell drive subbene bra? Jeg vil egentlig ikke bruke mer enn en 8-10.000kr på hele anlegget. Kasse vil jeg prøve å bygge selv i starten, men kom med forslag. Jeg trenger også forslag til høyttalere og forsterker. Jeg er ikke så veldig nøye på hvordan lyd-kvaliteten vil bli, jeg vil tippe at to forskjellige subber kanskje ikke vil spille så bra sammen, men kom med forslag.

Takk :)

Endret av Sagotchi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger hjelp til valg av forsterkere, høytalere, subkasse, kondensator om nødvendig.

Jeg har 2x 12" som hevdes av selger å være på 450watt hver, Betalte 1000kr for disse.

Det er en Rockford Fosgate P112S4 4ohm 150watts RMS 300watts Peak

Og en Alpine Type S SWS-1241 4ohm, vet ikke mer om dette elementet;\

Trenger da hjelp til valg av forsterker som skal drive disse subbene.  En 2 kanals forsterker på 1000watt vil vell drive subbene bra? Jeg vil egentlig ikke bruke mer enn en 8-1000kr på hele anlegget. Kasse vil jeg prøve å bygge selv i starten, men kom med forslag. Jeg trenger også forslag til høyttalere og forsterker. Jeg er ikke så veldig nøye på hvordan lyd-kvaliteten vil bli, jeg vil tippe at to forskjellige subber kanskje ikke vil spille så bra sammen, men kom med forslag.

Takk :)

8835047[/snapback]

To forskjellige elementer er da ihvertfall sterkt å fraråde...

Lenke til kommentar

2 forskjellige suber er ikke å anbefale nei... men siden du ikke er så nøye på lydkvaliteten, så kjør på...

En 2 kanals forsterker på 1000watt rms, i 4ohm, koster sikkert over 5000kr, så det kan du vel kanskje glemme... Og det kan du igrunn med alle forsterkere, når du ikke skal over 1000kr...

Men kan du strekke deg litt lenger, så er en SoundMagus Class D, X-1502 monoforsterker en greit og rimelig forsterker til sub... Disse får du til rett under 1400kr hvis du søker litt på nett ;)

Så trenger du vel sikkert et komponentsett til å ha fremme i bilen, og da kan Dynabel være noe å kikke nærmere på. www.dynabel.no de har også gode forsterkere ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...