Gå til innhold

Forbedring av vannkjøling

Jakke

Anbefalte innlegg

Finns det noe jeg kan integrere i vannkjølingen min som gjør det ganske mye mer effektiv enn den er nå, uten å ta i bruk peltier? Liker ikke alt med kondens, men vil gjerne ha cpuen ned på 10-20 grader, da jeg har seriekoplet skjermkort og cpu på vannkjølinga (skal kjøpe y-koplinger ved neste microplex-raid :!: )

Noe fins vel, selv om det ikke er ment for bruk i pc?

Jim Tore Oshaug

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Skal du ha CPU'en ned på 10-20 grader så duger ikke vannkjøling. :)

Vel, ihvertfall ikke med "vanlige" oppsett med 1-n radiatorer, pumpe, blokk montert i en mer eller mindre lufttett kasse.

Da må du i tilfelle ha en "monster-pumpe" og ett rørsystem hvor radiatorer er nedsenket i din lokale fjellbekk med 4 graders smeltevann. Eller tilsvarende.

Dersom det er vinter (hele året) finnes det enklere løsninger (radiator(er) i snøfonna ute).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Korreksjon:

Sensor i BIos for CPU viser en verdi som tallet 12.

Ikke forveksle dette med faktisk temp. :)

Mitt Gigabyte DS4 viser 17 grader for CPU ved 24 grader romtemp.

Samme med P5W DH.

Dersom du er så opptatt å se en lav tallverdi foreslår jeg Speedfan - Configure - Advanded - Chip - Temperature offset -> -100. Så får du sove trygt om natten med en vist CPU temp på "noen" minusgrader.

(At den i realiteten er "noe" over kroppstemp kan du overse).

:D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vet noen hvordan en Cooltek 80mm radiator med 80mm Mist-vifte (begge fra microplex) yter med en pumpe som knaller av 1200l/t? Lurer på om det blir for mye.. at det ikke rekker å bli nedkjølt før det drar ut på reisen sin igjen

Endret av jimmydanny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...