Jakke Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Finns det noe jeg kan integrere i vannkjølingen min som gjør det ganske mye mer effektiv enn den er nå, uten å ta i bruk peltier? Liker ikke alt med kondens, men vil gjerne ha cpuen ned på 10-20 grader, da jeg har seriekoplet skjermkort og cpu på vannkjølinga (skal kjøpe y-koplinger ved neste microplex-raid :!: ) Noe fins vel, selv om det ikke er ment for bruk i pc? Jim Tore Oshaug Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Skal du ha CPU'en ned på 10-20 grader så duger ikke vannkjøling. Vel, ihvertfall ikke med "vanlige" oppsett med 1-n radiatorer, pumpe, blokk montert i en mer eller mindre lufttett kasse. Da må du i tilfelle ha en "monster-pumpe" og ett rørsystem hvor radiatorer er nedsenket i din lokale fjellbekk med 4 graders smeltevann. Eller tilsvarende. Dersom det er vinter (hele året) finnes det enklere løsninger (radiator(er) i snøfonna ute). Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 bor i lofoten så det er kaldt om vinteren (cpuen lå på 12 grader i vinter ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Korreksjon: Sensor i BIos for CPU viser en verdi som tallet 12. Ikke forveksle dette med faktisk temp. Mitt Gigabyte DS4 viser 17 grader for CPU ved 24 grader romtemp. Samme med P5W DH. Dersom du er så opptatt å se en lav tallverdi foreslår jeg Speedfan - Configure - Advanded - Chip - Temperature offset -> -100. Så får du sove trygt om natten med en vist CPU temp på "noen" minusgrader. (At den i realiteten er "noe" over kroppstemp kan du overse). Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Vet noen hvordan en Cooltek 80mm radiator med 80mm Mist-vifte (begge fra microplex) yter med en pumpe som knaller av 1200l/t? Lurer på om det blir for mye.. at det ikke rekker å bli nedkjølt før det drar ut på reisen sin igjen Endret 27. juni 2007 av jimmydanny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå