Gå til innhold

[LØST] Spørsmål angående Trykkluft til rengjøring

Anbefalte innlegg

Hei!

Har i det siste merket at det er en del støv i pc'en og som dere skjønner så går ikke støv og sommervarme godt sammen.

Derfor fikk jeg min far (som selger kontor utstyr osv.) til å kjøpe inn et par bokser med trykkluft, som jeg hadde tenkt til å bruke til å rense med.

På sidene til firmaet faren min jobber hos, så jeg at de hadde trykkluft bokser fra curtis, som jeg trodde han da kom til å kjøpe, siden det var det eneste som sto der.

Men i dag så kom han hjem med trykkluft fra en annen produsent (am danmark).

Det første jeg la merke til er at disse inneholdt Propan/Butan...

Nå, i mitt hode så virker det ikke riktig å spraye propan/butan inn i en pc der temperaturene på komponentene gjerne når noen høye grader.

og bare for å sjekke om det faktisk var brennbart det som var i disse boksene, så sprayet jeg bitte litt på et tørk med papir jeg hadde lagt i vasken.. vel lang historie kort, så vokser vel luggen min ut igjen snart...

Men tilbake til saken: er det riktig som jeg tor, at det er veldig dumt å bruke disse boksene for å rense kjøleribbene osv på kjølekomponentene i pc'en, eller er det helt vanlig at de inneholder disse stoffene?

takker for all hjelp i saken!

ps. hvis moderator syntes tråden er feil plassert så kan dere gjerne flytte den til riktig sted.

Endret av fatalicus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Propan/butan er vel strengt tatt lightergass, og ikke noe jeg ville ha sprayet rundt inne i min pc. Får lit konsentrasjon av dette i rommet, og en liten gnist, og håret på hode er ditt minste problem....

Er ikke sikker på hva trykkluftboksene jeg bruker inneholder, men det er iallefall ikke brennbart.

Lenke til kommentar

Det er normalt at det er butangass i disse boksene. tviler egentlig på at det ikke er noe brennbart du har i din også, john tore.

Er bare å blåse i vei, men hold de oppreist. holder du de sidelengs eller opp ned kommer det væske ut, og dette bør unngås.

En annen ting, du blåser jo ikke ren maskinen mens den står på... skru den av, la den kjøle seg ned, og blås i vei, så går det bra... ;)

Lenke til kommentar

Bruker de trykkluft-boksene de har på Clas Ohlson og Biltema, disse er ikke brannfarlige. Faktisk, tvert imot, de slukker evt brann. Innholdet i disse er vanlig kulsyregass, eller CO2 som det også heter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...