Jokko88 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Vil ha et litt profesjonelt digitaltkamera, er ute etter å ta vanlige bilder og litt mer avanserte bilder, men vil allikevel heller ha et digitaltkamera enn et speilrefleks. Vil gjerne at bildene blir tatt raskt slik at man kan "fange øyeblikket". Vil også gjerne ha makro/mikro funksjon slik at man ved nærmbilder gjør unødvendige detaljer "blurry". Selfølgelig høy bildekvalitet og optisk zoom. Har sett litt på Canons Ixus og syns de virker ganske bra, hva sier dere? Og om jeg skal ha ixus, hvilken av dem bør jeg kjøpe? Lenke til kommentar
Thhe Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Vil ha et litt profesjonelt digitaltkamera, er ute etter å ta vanlige bilder og litt mer avanserte bilder, men vil allikevel heller ha et digitaltkamera enn et speilrefleks. Vil gjerne at bildene blir tatt raskt slik at man kan "fange øyeblikket". Vil også gjerne ha makro/mikro funksjon slik at man ved nærmbilder gjør unødvendige detaljer "blurry". Selfølgelig høy bildekvalitet og optisk zoom. Har sett litt på Canons Ixus og syns de virker ganske bra, hva sier dere? Og om jeg skal ha ixus, hvilken av dem bør jeg kjøpe? 8834843[/snapback] Du har jo Fujifilm finepix f30, eller f31(eneste nytt er face detection), men det er et litt enklere kamera Test finner du her Du har også Phanasonic Lumix og specs finner du her. Skal vissnok være ganske bra, har vidvinkel. Endret 11. juni 2007 av Thhe Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Hvordan er de kameraene iforhold til Ixus da? Lenke til kommentar
moho Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Hvis du vil ha, som du sier det, et litt profesjonelt kamera, så tror jeg ikke ixus er tingen for deg. Grunnen til det er at du har veldig lite med innstillinger, det er stort sett bare å trykke.. Når du blir lei av det, og heller vil tukle litt med mer, så kommer ixus til kort. Da bør du heller se på kameraer som kan tilby mer manuelle innstillinger, slik som Canons Powershot serie.. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Med profesjonelt mener jeg ikke instillingene på kameraet, men at det også er bra til å ta litt mer kunsteriske bilder. Lenke til kommentar
Thhe Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Med profesjonelt mener jeg ikke instillingene på kameraet, men at det også er bra til å ta litt mer kunsteriske bilder. 8836323[/snapback] Gå på akam.no, der har de en link med anbefalinger til alle kameraene de har testet, du får velge prisklasse selv. Nikon coolpix P3 skal vissnok være veldig bra, den har optisk bildestabilisator, 8mgpixler mm. Sjekk ut Akam.no for mer info og tester på flere kameraer Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Var et godt tilbud på Ixus800 på komplett.no, så tror jeg går for det. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Akkurat bestilt Ixus850IS nå, gleder meg Noen som har dette kamerat foresten? Endret 12. juni 2007 av Sempron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå