joZa Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Nå har jeg endelig fått internett fra Lyse til å fungere, men sitter igjen med seks ukers oppsigelsestid på nettet fra Nextgentel. Akkurat nå har jeg koblet internett fra Lyse på WAN-porten på den trådløse routeren. Jeg har både trådløse og trådfaste tilkoblinger til routeren. Det jeg da lurer på er om det er mulig å koble nettet fra NGT til en av LAN-portene på routeren (evt. via en ekstra svitsj pga få porter igjen), for så å kunne utnytte hastigheten til begge linjene samtidig? Jeg har forresten satt routeren fra NGT (Netopia 3351) i bridge-modus som forklart forskjellige plasser på dette forumet. Vet ikke om det har noe å si, men blir vel lettere i forhold til porter og sånn. Jeg har da en internett ip-adresse rett inn fra både lyse-hjemmesentralen og NGT-routeren. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Du trenger utstyr som er i stand til å to wan-porter for å få det til å fungere. Å sette den andre ledningen inn på lan-sida til routeren vil garantert lage kluss. Lenke til kommentar
joZa Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Takk for svar, da dropper jeg det. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Du trenger utstyr som er i stand til å to wan-porter for å få det til å fungere.Å sette den andre ledningen inn på lan-sida til routeren vil garantert lage kluss. 8834505[/snapback] 90% feil hvorfor sier alle at det ikke går. skrev en tråd for noen mnd siden hvordan få det til og funke på en måte. at du bruker eks: web på ngt linja, og torrent på lyse linja osv. (eller starte 2 utorrent på samme pc og en på vær linje Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Hei Ranvik, lenge siden #DixX-europe nå Mene, det han prøver å si er vel at du må i utgangspunktet få til en load-balancing, om du enten tar dette per-connection eller per-service er vel ett fett. I utgangspunktet det jeg ville gjort, var jo å sette opp en vanlig datamaskin som router, og fått denne til å ta seg av load-balancing. Endret 24. juli 2018 av kpolberg Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Hei Ranvik, lenge siden #DixX-europe nå Mene, det han prøver å si er vel at du må i utgangspunktet få til en load-balancing, om du enten tar dette per-connection eller per-service er vel ett fett. I utgangspunktet det jeg ville gjort, var jo å sette opp en vanlig datamaskin som router, og fått denne til å ta seg av load-balancing. // BeerMount 8836319[/snapback] hehehe ja lenge siden nå :-) load-balancing i windass, funker ræv. har prøv og fått det til og funke flere ganger uten hell.(det funker og ha 2 linje i en pc) i linux finnes det flere løsninger, men veldig upraktisk at du må ha egen pc. selv om du slå sammen 2 linjer får du ikke full speed på eks: ftp, spill osv. som bare bruker 1 tilkobling. det funker greit på : web, torrent, annet ting som laster ned fra flere steder på enn gang. det som funker veldig greit og bruke pr service i windass(bind-ip) men pr tilkobling kan fort blir mye rot for stakars windass edit : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=764138&hl=#3 der står det hvordan du kan få det til og funke. Endret 11. juni 2007 av ranvik Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Det var ein grunn til at eg skreiv utstyr, ein boks med ein linux-distro og 3 nettverkskort kan gjere susen ja. For 90% av almuen vil nok eit slikt oppsett vere meir krøll enn det gangner brukaren. Sjølv kjører eg to separate linjer med loadbalancing gjennom eigen router, noko eg valte å ikkje anbefale trådstarer sidan den "enkle" routeren koster litt under 1000-lappen no https://prisguiden.no/product.php?productId=40490 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå