Danielen Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg har en HD som jeg har lagd to partisjoner på. en på 40gb til windows C: og en på 160 til annet, D:. Men windows har klart å bli installert på begge. Tror jeg har installert windows på den engang før. Tror windows'en blir brukt på den partisjonen på 120 Gb, men jeg får ikke formatert noen av partisjonene mens jeg er i windows. Står at formateringsprogrammet er i bruk av en annen prosess. Alle programmer jeg installerer blir installert på D: Noen måte å vite for sikkert hvilken av windowsene jeg bruker? Slik at jeg kan få slettet en av dem. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Hvis du har ikke forandret directorypath for Programfiler til D: , dvs at den er slik som den ble under win installasjon, så er det nok Windows i D: som funker for deg. (enkelt forklart) Men det betyr ikke at du kan slette den C:\ partisjon uten videre. Det er på grunn at C:\ er ? (kanskje) din system partisjon. Dvs uten den, kan ikke Windows starte opp. Men du kan slette alle foldere som du finner i C:\. Under diskbehandlingen kan du se diskene dine. Der kan du se hvem er merket som aktiv(system) og hvem er merket som boot/oppstarts partition. Det du leser der, er det som er gjeldende. Du nevner at du har 2 Windows. Greit nok det liksomt, men har du da dualboot option. Dvs kan du velge hvem skal starte opp? Endret 11. juni 2007 av wiberos Lenke til kommentar
Danielen Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Stemmer det. C: er system disk og D er oppstarts disk. Hvorfor det? virker tåplig. Jeg ser bare at det ligger mine programfiler, windows mappa og litt annet på begge partisjoene så regner med at det er windows på begge. Og jeg har ikke et duel boot valg. Den går rett inn i windows. Men har bestemt meg for å formatere begge partisjonene å installere windows på bare den minste. Hvis jeg får det til. Lenke til kommentar
nekronos Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 av og til når du har flere hardisker/partisjoner så legger ntldr(og disse boot filene) seg på en anne partisoj/hd enn den som det blir innstalert windows på .. Merkelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå