Gå til innhold

Ny bærbar PC

Tokra

Anbefalte innlegg

Til høsten trer jeg igjen inn i den vidergående skolen og trenger derfor å kjøpe meg en bærbar datamaskin som er god til skole, men som også uten store problem kan brukes til spilling osv.

I min jakt kom jeg over denne hos Elkjøp.

Den er også på tilbud, så det er jo greit.

Det eneste som stusser meg er at den bruker 533 Mhz minne i steden for 667 Mhz. Er det noen som vet hvordan dette vil påvirke denne pcen?

Har dere andre anbefalinger, så kom gjerne med det.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overvei å kjøpe en maskin med XP Pro eller Vista Business/Ultimate. Dette for at maskinen evt skal kunne meldes inn i skolens domene. Hos oss er iallfall dette et viktig poeng bl.a. med tanke på tilgang til trådløst nett og nettverkslagring og -skrivere. Sjekk evt. med systemansvarlig på den skolen der du skal gå om dette er et poeng.

Lenke til kommentar
Overvei å kjøpe en maskin med XP Pro eller Vista Business/Ultimate. Dette for at maskinen evt skal kunne meldes inn i skolens domene. Hos oss er iallfall dette et viktig poeng bl.a. med tanke på tilgang til trådløst nett og nettverkslagring og -skrivere. Sjekk evt. med systemansvarlig på den skolen der du skal gå om dette er et poeng.

8848730[/snapback]

Er enig med deg at det kan være lurt å satse på en maskin med Business/Ultimate. Dessverre ser jeg at du må ganske høyt opp i pris for å få tak i dette. Jeg har uansett en XP Pro CD liggende hjemme som jeg kan installere hvis jeg skulle trenge det.

Dessverre har jeg ikke fått vite hvor jeg kommer inn enda, så jeg vet ikke hvilken systemansvarlig jeg skal snakke med.

Endret av Kjstokka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...