Gå til innhold

Pinnacle DC10+ eller DC50 billigst mulig - trenger hjelp...

Anbefalte innlegg

Jeg er av de (få?) som fortsatt sitter med et gammeldags analogt videokamera, og har i noen år brukt en Iomega Buz til videoredigering. Når jeg kjøpte en ny PC med Windows XP fikk jeg mildt sagt et lite slag i trynet når det gikk opp for meg at Buz'en ikke var støttet i XP, og at det heller ikke var noen planer for å lage noen ny driver.

Vel, etter litt research har jeg hengt meg opp i Pinnacle-kortene som nytt alternativ (de er sannssynligvis mye bedre enn Buz'en uansett). Jeg ser etter et billigst mulig alternativ, derfor vil jeg helst kjøpe brukt. Jeg forstår det slik at DC10+ er bra, men så fant jeg ut om DC50, som virket enda bedre, men vanvittig mye dyrere. Er dette kun grunnet at Premiere følger med DC50, eller er det noen andre vesentlige forskjeller? Har fått med meg at DC10+ kun bruker S-video inn og ut, og ikke den vanlige "gule videopluggen". Men dette betyr kanskje ingenting, jeg pleide å bruke S-video uansett. Men, er det noen virkelige store forskjeller? Så at en ny, ubrukt DC10+ kostet rundt 1700 kr, er det smartere å kjøpe den enn å kjøpe en brukt DC50 til f.eks. 2500 kr?

Driver for øyeblikket forhandlinger med en jeg kanskje får kjøpt DC50 av for rundt 2000 kr (riktignok uten Premiere-CDen, for den hadde han rotet bort). Selv om dette nok er ganske billig hadde jeg håpet på å finne noe til rundt 1000 kr, da er kanskje DC10+ eneste utvei (brukt selvsagt).

Gode råd mottas med takk, og mer enn gjerne tips til hvor dere tror jeg kan få tak i en DC10+/50 eller lignende sak billigst (og fortest!) mulig.

(PS: Beklager rotete forklaring, håper noen kan hjelpe allikevel.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...