stracci Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Hei jeg har en veldig plagsom nabo som har nåen store trer planta nert grensen min å som han ikke vill fjerne. problemet mitt er å få bort trerne uten at han oppdager at jeg har gjort noe i d hele tatt. noen tips trenger svar så poste denne litt over alt Endret 15. juni 2007 av stracci Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Men hallo da mann!! Fjerner du dem nå så vet jo han at du gjorde det. Han kommer jo ikke til å våkne en dag og tenke "næmmen, har det vært en lokal tornado å røska med seg trærne uten å røre noe som helst annet?? Ja ja...det er sånt som skjer!". Hvis trærne har grener som går inn på din tomt skulle han nok ha rådført seg med deg før han plantet dem. Hvis han ikke gjorde det så kan du ta det til kommunen så kan du kanskje med loven i hånd og kommunen i ryggen be han flytte dem lengre inn på sin tomt. Hva forvetner du at vi skal si her da?? Lære deg eldgamle ninja teknikker så du kan smyge rundt i natten med en lydløs motorsag?? Ærligtalt da mann!! AKIRA Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Pass på dominoeffekten. Si til ham at du er villig til å kontakte politiet og kommunen, og om han ikke flytter det frivillig, får du noen andre til å gjøre det. Endret 11. juni 2007 av Mr. Crowley Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 jeg har en veldig plagsom nabo som har nåen store trer planta nert grensen min å som han ikke vill fjerne.....noen tips trenger svar så poste denne litt over altDu kan jo begynne med å lese disse:http://www.hushjemhage.no/hus/hus_lover_nabokrangel.htm http://www.hushjemhage.no/hus/hus_lover_hekkogtraer.htm Kort fortalt: En tredjedel av treets høyde = avstanden til naboens tomt/ gjerde. Ta kontakt med kommunegartneren, be han/henne komme og se på problemet samt kontrollmåle. Sammen med kommunegartneren så tar dere kontakt med naboen og forteller hva som må gjøres. Hvis ikke han godtar dette så bruker ikke kommunen å være sen om å hjelpe til med motorsagen. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Forumet er ikke noe rådgivningstjeneste for ulovligheter. Pingla har beskrevet den riktige og lovlige løsningen på problemet. Å ta saken i egne hender er sikkert fristende men det vil altså ikke vi være behjelpelig med. Selv om "offeret" bare er et tre eller to. Tråden stenges og noen poster slettes. Reaksjoner på og spørsmål til moderering tas på PM. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg