Gå til innhold

Mus og Tastatur låser seg (ubuntu 7.04)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg mistenker at det ikke bare er mus og tastatur som låser seg, men noe annet.

Har et lignende problem selv og da fryser også musikken jeg har på i bakgrunnen og hele X står bom fast.

Hvilken distro kjører du?

8835815[/snapback]

Feisty Fawn...

Nei, det er kunn mus og tastatur som slutter å fungere, hvis jeg går ifra maskinen en tund til "skjermspareren" kommer opp å jeg skal ut av den så fungerer ikke musen eller tastaturet, musikken går enda, så det er ikke alt som fryser seg..

Lenke til kommentar
Jeg mistenker at det ikke bare er mus og tastatur som låser seg, men noe annet.

Har et lignende problem selv og da fryser også musikken jeg har på i bakgrunnen og hele X står bom fast.

Hvilken distro kjører du?

8835815[/snapback]

Ubuntu 7.04 står det i tittelen :)

Lenke til kommentar

Har du aktivert bruk av suspend-to-disk eller suspend-to-disk (=hibernate) dersom maskinen står inaktiv lenge nok? Har du sjekket at det ikke er en av disse som får den til å fryse, dvs har du f.eks. testet å bare aktivere skjermbeskytter eller låse maskinen manuelt for å fremtvinge problemet?

Hjelper det noe å koble fra + til mus/tastatur? Sikker på at det er mus/tastatur som låser seg og at det ikke er skjermen/skjermkortet (sjekk f.eks. om tekstmarkøren blinker i en tekst-editor eller om klokka oppdaterer seg etter eller om det er andre endringer på skjermen at problemet har oppstått)?

Skal du løse problemet må du først feilsøke for å identifisere hva som skjer i form av hva som forårsaker problemet, deretter hvorfor det skjer :-)

Endret av kommers
Lenke til kommentar

Hjelper det noe å koble fra + til mus/tastatur? Sikker på at det er mus/tastatur som låser seg og at det ikke er skjermen/skjermkortet (sjekk f.eks. om tekstmarkøren blinker i en tekst-editor eller om klokka oppdaterer seg etter eller om det er andre endringer på skjermen at problemet har oppstått)?

Det er bare mus/tastaturet, går ikke an til å slå på caps lock engang... det funker heller ikke å bare ta ut usb å sette den inn igjen.

Lenke til kommentar
Hva med det første avsnittet jeg skrev da, om screensaver vs suspend vs hibernate?

8836790[/snapback]

Funket ikke, har intalert Vista nå, skal lese meg til Linux før jeg starter å bruke det igjen, siden jeg er en "gamer" type så er vell windows det beste for meg enda en stund.

Trenger jo ikke noe superskjermkort hvis jeg ikke får brukt det vet du =/

Lenke til kommentar
Hva med det første avsnittet jeg skrev da, om screensaver vs suspend vs hibernate?

8836790[/snapback]

Funket ikke, har intalert Vista nå, skal lese meg til Linux før jeg starter å bruke det igjen, siden jeg er en "gamer" type så er vell windows det beste for meg enda en stund.

8837688[/snapback]

Kjør dual boot bare da. Spill i det du må spille i windows og gjør resten i linux. Kommer bare mer og mer spill for linux for tiden og de kjører som regel bedre enn i windows siden ressursene bruker på en bedre måte. Da kan du lære deg i ditt eget tempo :thumbup:

Lenke til kommentar

8836790[/snapback]

8837688[/snapback]

Kjør dual boot bare da. Spill i det du må spille i windows og gjør resten i linux. Kommer bare mer og mer spill for linux for tiden og de kjører som regel bedre enn i windows siden ressursene bruker på en bedre måte. Da kan du lære deg i ditt eget tempo :thumbup:

8839266[/snapback]

Det var det jeg tankte jeg skulle gjøre kjøre ubuntu og vista/xp, men problemet er jo bare det at jeg kun en harddisk med 320Gb siden jeg gjerne lager image istedet for å bruke plater så tar det seg ganske fort opp.. venter til jeg får en til 320 gigs disk :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...