Gå til innhold

Pentium D 805

Anbefalte innlegg

Hei, veit dette er en ganske så utdatert og svak cpu.. men tror den sliter litt mer enn strengt talt nødvendig her. Så kanskje noen har et tips eller to?

Systemet opererer veldig treigt ved åpning av bilder, programmer, spilling osv.

Disker blir defragmentert flere ganger i uka, helt rent for spyware/virus.

Idle-temp'en ligger nå på rundt 60 grader ved standard klokking (2,66), med stor Zalman vifte og ribbe. :S

Specs:

Pentium D 805 2,66mhz

1 GB OCZ 800mhz

Asus P5WD2 Premium

Geforce 7600GT

2x250gb WD

Hiper 580W

Godt luftet og kjølig kabinett med gjennomstrømning..

Til og med Wow lagger og henger så det griner.. ligger vel på rundt 20-30 fps standard, ofte lavere.

Tempen ved vintertider var forresten rundt 49 grader, men like crap ytelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

60 grader skal normalt ikke være noe problem, med mindre hovedkortet ditt er innstilt til å aktivere throttling ved den temperaturen.

Likevel, for høyt hvis du har en god Zalman-vifte på og forholdene er slik du ellers beskriver. Har du noe kjølepasta mellom vifte og CPU?

Lenke til kommentar

Jepp, godt lag med ren kjølepasta.. helt bra kontakt der.

Du har helt rett, jeg tror heller ikke temperaturen er problemet her. De cpu'ene her bruker jo som kjent en del strøm og opererer ganske varmt.

Noen som kan linke meg til et prog som kjører en eller annen diagnose som jeg kanskje kan poste her for å lettere finne problemet?

60 grader skal normalt ikke være noe problem, med mindre hovedkortet ditt er innstilt til å aktivere throttling ved den temperaturen.

Likevel, for høyt hvis du har en god Zalman-vifte på og forholdene er slik du ellers beskriver. Har du noe kjølepasta mellom vifte og CPU?

8833378[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...