Gå til innhold

Gjenoppretting av windows

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et lite hjemmestudio, og har ofte behov for formatering, siden jeg er avhengig av at pc'en hele tiden fungerer optimalt!

Det som hadde vært supert, var om jeg kunne lage meg en cd/partisjon for gjenoppretting, så jeg slipper å installere drivere, nødvendig programvare etc etc HVER bidige gang jeg formaterer. Altså vil jeg lage en slags "recovery cd".

Tips til programvare/veiledning? Har en bærbar, winXP pro.

Takk for all hjelp!

mvh,

erlend

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TAKKER! Men hva må jeg gjøre for at jeg skal slippe å installere drivere hver gang jeg kobler til hardware? Har problemer med at jeg av og til kobler fra en USB port, restarter et par ganger, og noen dager senere når jeg skal koble på igjen, må jeg installere drivere på nytt. Er det noen måter jeg kan unngå dette på?

Lenke til kommentar

Du trenger ikke tredjepartsprogramvare for å gjøre dette.

Klikk Start>Alle Programmer>Tilbehør>Systemverktøy>Systemgjenoppretting.

Her kan du gjenopprette maskinen til et tidligere tidspunkt, da den fungerte foreksempel.

Ellers så kan du lage Windows CD med ferdig innstalerte programmer. Det er litt innviklet, og funker ikke alltid så bra. Gjenoppretting er nok det som funker best.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke tredjepartsprogramvare for å gjøre dette.

Klikk Start>Alle Programmer>Tilbehør>Systemverktøy>Systemgjenoppretting.

Her kan du gjenopprette maskinen til et tidligere tidspunkt, da den fungerte foreksempel.

8834229[/snapback]

Joda, men er ofte bedre med et Ghost. For eksempel om Windows skulle "klikke" så mye at du ikke har tilgang til å gjøre det du sa.

TAKKER! Men hva må jeg gjøre for at jeg skal slippe å installere drivere hver gang jeg kobler til hardware? Har problemer med at jeg av og til kobler fra en USB port, restarter et par ganger, og noen dager senere når jeg skal koble på igjen, må jeg installere drivere på nytt. Er det noen måter jeg kan unngå dette på?

8833366[/snapback]

Siden dette egentlig ikke har noe med trådens emne å gjøre, anbefaler jeg deg å lage en ny tråd. Jeg har selv samme problemet, men oppstår bare når jeg flytter på maskinen (For at jeg da stokker om på USB portene og enhetene).

Endret av sondrev
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...