Hansulu Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Har en asus a8js, og har en idle temp på rundt 65. Med litt jobbing fyker den fort oppi rundt 80 grader. Ser at de i denne artikelen på hovedsiden av hardware sier at cpu kan ryke når den går litt over 80 grader. Spørsmålet er da som følger, er det større sjanse for at cpuen skal ryke med en stasjonær eller bærbar datamaskin? Jeg kjører selv NHC og har en smertegrense på 95 grader(default) har heldigvis ikke vært borti den enda. Synes tempen på maskinen min er mistekelig høy, og lurer på va dette kan komme av. Maskinen er forholdvis ny(et par måneder) og tror ikke problemet ligger i støv. Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 hmm sjekk bios hvor mye strøm vifta får evt last ned pc probe(asus sin tool for temp og vifter) sjekk hvilken hastighet vifta snurrer på Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Skal ta å prøve det, men vil helst unngå at viften går på maks. Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 joa men kan jo fikses lett da hvis du f.eks spiller hvem bryr seg om vifte støy da skal lyden på fult uansett?? Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Problemet ligger i det at viften går konstant når maskinen er idle, og som du sikkert skjønner spiller jeg ikke hele tiden. Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 vibrerer vifta? sjekk om det er et knekt vifteblad? Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Vifte fungerer som normalt, den er ikke knekt, men den støyer. Fant ut at jeg allerede har NB Probe, men er dette like bra som PC Probe? NB Probe viser hastighet på viften i %, og tempraturene som lav, normal, høy osv. Hvordan vises dette i PC Probe? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Bærbare pc'er tåler generelt mer enn stasjonære pc'er, ta backup, og om maksinen ryker så sender du den bare i retur, evt så kan du sende den i retur nå Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 godt å høre at de bærbare tåler mer Vil helst unngå å sende maskinen inn, vil helst finne alternative måter å fikse "problemet" først... Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Blir litt varme i bærbare når man ser hvilke vifter som står i, og hvor stort volum med luft som får passere komponentene. Så generelt må man vell ha oppfattningen at komponentene må tåle en del i en bærbar. Bare å tenke på de som sitter i Midtøsten med bærbare, det blir en smule varmt for disse maskinene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå