Gå til innhold

Spørsmål om varme!

Anbefalte innlegg

Har en asus a8js, og har en idle temp på rundt 65. Med litt jobbing fyker den fort oppi rundt 80 grader. Ser at de i denne artikelen på hovedsiden av hardware sier at cpu kan ryke når den går litt over 80 grader.

Spørsmålet er da som følger, er det større sjanse for at cpuen skal ryke med en stasjonær eller bærbar datamaskin? Jeg kjører selv NHC og har en smertegrense på 95 grader(default) har heldigvis ikke vært borti den enda.

Synes tempen på maskinen min er mistekelig høy, og lurer på va dette kan komme av. Maskinen er forholdvis ny(et par måneder) og tror ikke problemet ligger i støv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vifte fungerer som normalt, den er ikke knekt, men den støyer. Fant ut at jeg allerede har NB Probe, men er dette like bra som PC Probe? NB Probe viser hastighet på viften i %, og tempraturene som lav, normal, høy osv. Hvordan vises dette i PC Probe?

Lenke til kommentar

Blir litt varme i bærbare når man ser hvilke vifter som står i, og hvor stort volum med luft som får passere komponentene. Så generelt må man vell ha oppfattningen at komponentene må tåle en del i en bærbar. Bare å tenke på de som sitter i Midtøsten med bærbare, det blir en smule varmt for disse maskinene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...