hsa77 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Skal bygge meg ny pc og har bestemt meg for dette hovedkortet. Her trenger jeg 8pin atx12v kontakt. Jeg skal bygge en forholdsvis enkel pc og klarer meg nok godt med 350w. Er ikke interessert i å bruke bøttevis med penger på en psu, og hadde helst sett at jeg fant et ålreit kabinett inkl. psu til rundt tusenlappen. Problemet er vel at disse "pakkeløsningene" vel nesten alltid kun kommer med 4pin 12v?? Har noen spørsmål: 1. Er det noen som vet om 12v kontakten på Gigabyte kortet er paralellkoblet slik at det går greit med 4pin kontakt? 2. Finnes det en overgangskabel fra 4pin til 8pin 12v? 3. Noen tips om en rimelig psu med 8pin 12v? Endret 11. juni 2007 av hsa77 Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 sjekk www.prisguide.no å forresten jeg ville ikke godt for billigste psuen du finner litt kjipt hvis noe kortslutter da er ikke de billige psuene så gode Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Tviler på at det kortet trenger PSU med 8-pins kontakt. En 4-pins passer i en 8-pins sokkel. http://www.playtool.com/pages/psuconnector...ctors.html#eps8 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Den andre halvdelen av kontakten virker å være dekket over, så jeg går ut i fra at det ikke skal koples til noe mer enn en 4-pin der normalt sett. Lenke til kommentar
hsa77 Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Den andre halvdelen av kontakten virker å være dekket over, så jeg går ut i fra at det ikke skal koples til noe mer enn en 4-pin der normalt sett. 8836003[/snapback] Det ser slik ut ja. Etter å ha finlest litt i manualen til kortet på Gigabytes hjemmesider ser det ut til at det går greit å bruke en 4pin 12v. Skal jo kjøpe en helt vanlig C2D6320. "The ATX 12V (2x4-pin) power connector mainly supplies power to the CPU. If the ATX 12V (2x4) power connector is not connected, the system will not start. If you wish to install a power supply that provides ATX 12V (2x2-pin) power connector, please connect the ATX 12V power connector to the Pin 3, 4, 7, 8 of the onboard ATX_12V_2X power connector according to the pin definitions. Important Use of a power supply providing an ATX 12V (2x4-pin) power connector is recommended by processor manufacturer when using Intel® Pentium® Extreme Edition series processors (130W or greater)" Lenke til kommentar
hsa77 Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Tviler på at det kortet trenger PSU med 8-pins kontakt. En 4-pins passer i en 8-pins sokkel.http://www.playtool.com/pages/psuconnector...ctors.html#eps8 8835953[/snapback] Takk for link til en flott side. Her lærte jeg en hel del! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå