LL Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Et enkelt spørsmål, er 26 dB hørbart utenfor et lukket kabinett? Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Kommer selvfølgelig an på kabinettet, men sånn generelt sett så er det godt hørbart. Jeg har en 19dB-vifte i kabinettet mitt, og den hører jeg ganske godt egentlig. Lenke til kommentar
Gramatikkpolitiet Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 hei. 26 db er hørbart gjennom nesten alle kabinett men det høres ikke mye ...jeg har en på 40 db.. mora mi hører den gjennom veggen Så det kommer ikke til å lage mye støy med 26 db da... eller? :-? Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 kjører selv en enermax vifte på ca. 28 db ( 3200rpm ) og dette høres meget godt i et chieftec kabinett. Jeg har også 5 andre vifter som blåser på 12 volt. De fleste er 19db. Tilsammen blir dette ganske mye viftestøy. Heldigvis for meg, liker jeg å høre på musikk konstant, så je legger ikke så veldig mye merke til dette. Men når jeg skal lese til studier osv.. ønsker jeg meg et stille system! Lenke til kommentar
drbass Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg kan ikke høre 32db viftene mine, for jeg har en 6mm tykk plexiplate i venstre døra, samt noen annet støydempings matte greier. MEn sånn generelt vil du nok høre 26db, men 26db kan være så mangt. En papst 32db er mer stille enn en enermax 32 db feks, dette fordi enermaxen lager en slags ulyd som høres veldig godt Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg kan ikke høre 32db viftene mine, for jeg har en 6mm tykk plexiplate i venstre døra, samt noen annet støydempings matte greier. MEn sånn generelt vil du nok høre 26db, men 26db kan være så mangt. En papst 32db er mer stille enn en enermax 32 db feks, dette fordi enermaxen lager en slags ulyd som høres veldig godt du har helt rett. Enermax viftene lager en sånn liten jetfly lyd, selvom støynivået er moderat. Dette kan bli plagsomt i lengden. Men uansett har jeg hatt dem i 3 mnd. og blitt vant til dem. Lenke til kommentar
drbass Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 BTW, er det noen som vet om de nye titan viftene lager noe form for ulyd sånn som ernermaxen? Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 har de viftene på en server pc, og jeg synes ikke at de lager den slags ulyd som enermax. Go for it!! Lenke til kommentar
drbass Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 KJøper ett par sånne da, de er forresten grusomt kule Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå