Alkjeks Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Skal ha eksamen i mediefag i morgen og skal da vise en webside jeg har laget. Når jeg åpner websiden i Internet Explorer kommer det opp en gul bar under adresselinjen hvor det står: "To help protect your security, Internet Explorer has restricted this file from showing active content that could access your computer. Clik here for options." Da må jeg velge "allow blocked content" for å fortsette som normalt. Det ville nok vært et stort pluss å fortelle eksaminatoren hvorfor dette skjer. Så da lurer jeg rett og slett på: hvorfor skjer dette? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 link plx plx plx -- Vi trenger faktisk en link for a se siden din. Vi her pa forumets webdel har ikke psykiske/telepatiske-evner. Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Beklager, men har ikke lagt siden ut på den store verdensveven enda. Det jeg lurte på var hva active content er? Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Du har sikkert et javascript som må godkjennes i IE Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg leste det som; Jeg har laget en side, men det popper opp en gul adresse-bar i IE som krever at jeg ma tillate Active Content og sa lurer jeg pa hvorfor dette skjer. Hvis du bare lurte pa hva Active Content er anbefaler jeg www.google.com eller www.kvasir.no Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Ja, det stemmer det. Men det er jo en viss sammenheng mellom å vite hva active content er og hvorfor den gule baren kommer opp. Edit: Har ikke brukt javascript på websiden (ikke som jeg vet om iallefall). Har brukt CSS, hvis det skulle ha noe å si. Endret 12. juni 2007 av Alxy Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Det er ogsa en viss sammenheng med www.google.com og enkle definerings sporsmal. Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Vet det, men håpet på å få utfyllende svar... Men nå er eksamen over, heldigvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå