Gå til innhold

Er denne Lidl-PC-en verdt å satse på?

Anbefalte innlegg

Du kan bygg en bedre gaming maskin lett isteden for å kjøp den lidel pcen. HVIS det er det eneste du skal med den. Hvis du ikke skjønner såpass så trur eg du må ta deg en bolle.

8855938[/snapback]

Du er helt på jordet med kommentarene dine angående komponentene i maskinen. Du får svar på tiltale litt lengere opp i tråden her, og jeg kunne ikke ha vært mer enig.

Igjen, vi snakker ikke om en maskin for hardcore-datainteressete med overklokkingsbehov eller råe krav til spilleytelse. Vi snakker om en fabrikksmaskin for befolkningen generelt. Du skal lete lenge, om kanskje forgjeves, for å finne en bedre maskin med samme tilbehør andre steder.

Ved å komme med utsagn om at det er dårlige komponenter, så avslører du selv din manglende kompetanse på området. Hadde du sagt at du sa det i forhold til hva du selv krever av en maskin, eller hva en entusiast på overklokking ville ha valgt så kunne det kanskje ha stilt seg i noe annet lys. Det ville dog ha vært en helt annen diskusjon enn den vi nå diskuterer.

8856324[/snapback]

Akkurat du ser poenget men du skjønner det ikke lol. Var kun det jeg sa, den pcen suger hvis du skal ha gaming pc og du vet hvordan du skal klokke. Er ikke noe å begynne å grine for. Ikke min feil folk så ser etter den pcen er husmødre så ikke vet hva en BIOS er :tease:

For folk så ikke vet hva overklokking er eller ikke har lyst på en dedikert spill maskin så er den KJEMPE BRA! Men dere må skjønn at det finnes andre altarnativ så er bedre hvis du skal game på pcen.

Kan umuligt ver så vanskelig å fårstå, hva skjer med holdnings problemer til andre sine synspunkter :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke min feil folk så ser etter den pcen er husmødre så ikke vet hva en BIOS er

Tja... Jeg har vel bygget 10 - 15 PCr siste åra, både til meg selv og venner. Jeg hadde gjerne anbefalt denne til venner. 99 av 100, eller heller 999 av 1000 kommer ikke til å klokke PCn eller justere timings/volt på RAM. Denne PCn virker brukervennlig og kraftig nok til formålet den er tiltenkt. Den kan sikkert brukes av husmødre også, men den er svært snevert å kalle dette en "husmor-PC".

Lenke til kommentar

Det er en fjortissmentalitet som skinner så utrolig igjennom blant enkelte av deltakerene i denne tråden.

Min far har faktisk kjøpt denne maskinen, og jeg er imponert over den. Den er stillegående og kjapp, med flust av tilkoblingsmuligheter. Jeg synes kabinettet og mus har litt skral kvalitet, bortsett fra det er jeg imponert.

Det er et ASUS-hk, seagate-disk og siemens-minne. God layout innvendig, og tøft med display.

Som nuffern og hilram sier, er det mange som ikke vet hva de prater om her. Komponentene er gode, raske og ikke minst KJENTE MERKER!

Pappa har hatt ett problem med maskinen, og det var senderen til tastatur/mus, og han ringte Targra og fikk en ny i posten DAGEN ETTER!

Targa er et DIGERT merke i Europa. Det samme er Lidl...

Lenke til kommentar

Artig tråd. Kan se ut til at en del er litt konservativ angående hvor man skal kjøpe datamaskin, og deler til datamaskiner. Og ikke minst hvordan datamaskinen skal leveres.

Som flere andre sier, jeg hadde ikke hatt noen problemer med å anbefale denne til venner og kjente som ikke har peiling på data. Selv hadde jeg nok kjøpt deler tilpasset mitt behov, men denne dataen hadde "alt".

Selv kjenner jeg flere som ser på seg selv som gamere, som fortsatt "sliter" med gamle 939, 3200+ og 3700+.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Dere som sier dette er en maskin som "gamere" for all del burde styre unna: Har dere tatt i betraktning at over halvparten av de som betrakter seg som "gamere" sitter på en skjerm med 1280x1024-oppløsning?

I så tilfelle kan man med denne maskinen forvente 100-110 fps i Doom 3, med "High Quality" ingame setting (0XAA, 8XAF) og ca 60 fps med 4XAA, 8XAF.

FEAR (et av de mest krevende spillene) i standardinstilling vil gi ca 60 fps, noe som er å regne som bra.

Ikke alle som regner seg som "gamere" har like høye krav til "eye-candy". Mange spiller fortsatt på standardinnstillinger.

Lenke til kommentar

kan ikke skjønne annet enn at dette er et godt tilbud. :) Jeg hadde ikke hatt noen motforestillinger mot å anbefale denne.

Den er helt grei å spille på for 90% av befolkningen og den har masse praktisk og nyttig utstyr og programvare.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Jeg lurer faktisk på å kjøpe denne, da feriepengene kommer i morgen, og hvis butikken har inne. Butikken med meg er en av de fem som skulle legges ned, så sannsynligheten er jo tilstede. :)

Har bygget pcer før, og foretrekker heller en pc der jeg vet alt fungerer, og med en garanti som varer lenge, og gjelder for hele pcen.

Lenke til kommentar

Vel, mandagen gikk uten så mange telefoner. Ringte til support-telefonen til Lidl tidligere idag da det ikke er mulig å ringe til butikkene. De sa de skulle kontakte butikken, som igjen skulle ringe til meg.

Syns servicen var ganske bra når jeg kom inn i butikken, de skulle bestille samme kveld og blablabla, men syns jeg ikke så veldig mye om de. Får jeg ikke noe telefon i morgen vurderer jeg sterkt å drite i hele greiene.

Lenke til kommentar

Vel, fikk telefon idag, en uke etter at jeg bestilte den. Fikk spørsmål om jeg ville hente pcen i Haugesund eller på Vinterbro(!) Er vel ca 40 mil mellom de butikkene, og siden jeg bestilte pcen i en butikk på karmøy ble jo dette enda bedre. Han som ringte til meg var ikke akkurat helt norsk heller, så fikk aldri vite hvorfor det var slik.

Uansett så kjørte jeg til haugesund, da dette bare er 10-15 minutt ifra den butikken jeg bestilte pcen ifra, og der hadde faktisk pcen kommet.

Er egentlig ikke så glad i Lidl nå.

Pcen virket ganske grei, men som nevnt virket kabinettet litt billig, men så ganske pent ut. Den luken som skjuler alle usb-kontaktene og slik i front vil ikke lukke seg igjen, den bare faller ned igjen, dette syns jeg er ganske dårlig. Det er heller ikke mulig å komme inn i kabinettet uten å klippe et spesial-strips, og da antar jeg at hele garantien ryker. Dette er vel egentlig det eneste som gjør at jeg angrer litt.

Den startet ganske greit, men er selvfølgelig en suppe med altslags programmer inni som de færreste trenger, og hvis du trenger de finnes det somregel bedre alternativer. Siden det også kun var en partisjon på harddisken formaterte jeg den liksågodt, og innstallerte Vista fra en cd jeg hadde med koden som følgte maskinen. Har ikke prøvd noe annet enn Opera og Kabal på den enda, men de tingene virket ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...