Gå til innhold

Er denne Lidl-PC-en verdt å satse på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TV-kortet støtter ikke Digitale bakkenettsendinger

Du har kun ett drev

Fjernkontroll mangler

Det er ikke LCD-display i kabinettet

Det mangler tastatur og mus

Hovedkortet mangler også Firewire

Følgende software mangler:

MarcoPolo EuroRoute 2007

Corel® WordPerfect® X3

Corel® PaintShop®Pro X

Corel® PhotoAlbum® 6

Age of Mythology

Prisen på hovedkortet er 338,- for et demokort. Maskinen fra Lidl er ny

Du har heller ikke beregnet med frakt fra 10 forskjellige netshop'er

EDIT: Glemte tre års samlet garanti på produktet, samt 5 års samlet reklamasjonsrett.

Prøv igjen :)

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar
TV-kortet støtter ikke Digitale bakkenettsendinger

Du har kun ett drev

Fjernkontroll mangler

Det er ikke LCD-display i kabinettet

Det mangler tastatur og mus

Hovedkortet mangler også Firewire

Følgende software mangler:

MarcoPolo EuroRoute 2007

Corel® WordPerfect® X3

Corel® PaintShop®Pro X

Corel® PhotoAlbum® 6

Age of Mythology

Prisen på hovedkortet er 338,- for et demokort. Maskinen fra Lidl er ny

Du har heller ikke beregnet med frakt fra 10 forskjellige netshop'er

Prøv igjen :)

8850685[/snapback]

du glemte garantien... :)

Lenke til kommentar

Bra tilbud dette, jeg tviler på at noen klarer å slå det ved å bygge selv. Targa bruker helt brukbare, men samtidig billige komponenter der de har mulighet til det. Min far kjøpte en Targa-PC fra en bruttotrekksordning fra arbeidsgiver, og den er da god nok for hans bruk. Det første hovedkortet som kom med, bugget veldig og ble skiftet gratis av leverandør.

Jeg undersøkte inne i kabinettet før PC-en ble sendt tilbake til leverandør, og fant da to løse skruer der inne. En lå oppå skjermkortet og den andre lå i bunnen av kabinettet. Ikke akkurat helt betryggende.

Tastatur/mus som fulgte med så ut til å ha en produksjonskostnad på rundt femkroningen; her ble det helt klart spart inn noen kroner. Dette er dog noe som koster ganske lite å bytte ut, man får meget bra mus/tastatur for til sammen 500 kr.

Ellers må jeg si at PC-en har fungert som den skal. Den støyer ganske lite (i forhold til min egen selvbygde) pga støysikkert kabinett, samt skjermkort med passiv kjøler. Skjermkortet som fulgte med (FX5200...) er ræva, men det duger så klart til fatterns begrensede bruk.

Lenke til kommentar
Sett sammen en pc selv med prisguiden på hw.no her og se at du får MYE mer for pengene om du bygger selv. Dette var IKKE et spesielt godt tilbud. Verken for en nerd eller en familie-pc bare.

8850898[/snapback]

Dette gjenstår å bevise.

Så langt så har folk klart å sette sammen en dårligere maskin som mangler software og en del komponenter til en riktignok billigere pris. Det er jo ingen sak. :roll:

Få på bordet en tilsvarende eller bedre PC til samme pris, ferdig installert, og med like bra garanti. Bring it on!

Lenke til kommentar

http://www.jmdata.as/stasjoner.htm

:whistle: 

Tror da den Pcen til 7590 er bedre? 4 GB minne og greier ;)

8841205[/snapback]

Den pc'en er utvilsomt bedre ja.

8841583[/snapback]

Den er nok noe bedre, men den blir dyrere når du må ha med Windows, mus, tastatur, WLAN og Bluetooth samt en del annet. Uansett en god sammenlikning syntes jeg. Om jeg ville ha kjøpt noe av JMdata er vel en annen sak.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Sett sammen en pc selv med prisguiden på hw.no her og se at du får MYE mer for pengene om du bygger selv. Dette var IKKE et spesielt godt tilbud. Verken for en nerd eller en familie-pc bare.

8850898[/snapback]

Vi diskuterer nå ikke selvbyggmaskiner, men ferdige fabrikksmaskiner. Det er ikke alle som har kompetansen eller viljen til å bygge seg sin egen maskin. De ønsker ikke selv å stå ansvalig for eventuelle mangler eller kompabilitetsproblemer. Ei heller får de med all den softwaren du får med på en fabrikksmaskin. Den størset majoriteten av de som bruker en PC i Norge har aldri vurdert eller kommer noen gang til å vurdere å sette sammen en maskin.

Spar heller disse kommentarene til det kommer en som lurer på om delene han har valgt ut til sin selvbyggermaskin er bra.

Lenke til kommentar

jeg har nå egentlig mine tvil om det å kjøpe pc på lidl, hva skal du gjøre om noe blir ødelagt, levere den på butikken, til noen som ikke har peiling på data?

Det jeg prøver å si, er at lidl er en daglivarebutikk, og sansynligvis ikke de beste på data. Så kansje det er like greit å kjøpe en pc litt dyrere en annen plass, men at du kan få hjelp om det er noe enkelt du lurer på eller likn. (Jeg sikter da ikke spesielt til om maskinen blir ødelagt)

Lenke til kommentar
jeg har nå egentlig mine tvil om det å kjøpe pc på lidl, hva skal du gjøre om noe blir ødelagt, levere den på butikken, til noen som ikke har peiling på data?

Det jeg prøver å si, er at lidl er en daglivarebutikk, og sansynligvis ikke de beste på data. Så kansje det er like greit å kjøpe en pc litt dyrere en annen plass, men at du kan få hjelp om det er noe enkelt du lurer på eller likn. (Jeg sikter da ikke spesielt til om maskinen blir ødelagt)

8853658[/snapback]

Det er på stedet-garanti: De kommer hjem til deg og reparerer, ev. tar maskinen med seg. Og denne garantien varer i tre år. Merkelig om de skulle gidde dette dersom det var en dårlig maskin.

Jan

Lenke til kommentar

Coop har drevet en del med PC-salg i sine butikker, og PC'ene samt support har vært av god kvalitet. Mener du fikk med gratis norsk brukerstøtte via telefon. Uansett butikk, så gjelder den norske kjøpsloven; fungerer ikke produktet, levér det inn og få det utbedret/erstattet. Siden Lidl neppe har eget verksted, blir maskinen sendt til et verksted som kan ta seg av det. Dette trenger ikke nødvendigvis ikke være dårligere enn at du selv sender den inn til en nettbutikk, da du selv må betale porto osv.

EDIT: På stedet-garanti er genialt. Greit å slippe å sende fra seg maskinen. 3 år med en slik garanti koster en del ekstra hvis man skulle bestille hos f.eks. Dell.

Endret av enl
Lenke til kommentar

8853658[/snapback]

Det er på stedet-garanti: De kommer hjem til deg og reparerer, ev. tar maskinen med seg. Og denne garantien varer i tre år. Merkelig om de skulle gidde dette dersom det var en dårlig maskin.

Jan

8853705[/snapback]

Det er sant at dine rettigheter er like godt dekket enten du kjøper maskinen på Lidl, Elkjøp, Komplett eller ComputerCity. Det som mange bør ta med i vurderingen ved kjøp er den ekstra servicen man får ved å kjøpe maskinen hos en dedikert dataforhandler.

Dette er sikker noe Osse-Mon kan skrive under på. Ofte er det ikke hensiktsmessig å ringe til kundesupport, men lettere å møte opp i butikk for å få hjelp med sine problemer. Ikke alt kan løses på telefon, og kanskje man har behov for å få løst problemet straks. Disse butikkene kan tilby vedlikehold, oppgradering, kjøpsveiledning og personlig service.

Har selv mang en gang reddet data for en desperat kunde, eller satt opp maskinen til å fungere med trådløst nett, epost eller annen spesiell programvare. Ofte blir dette gjort gratis fordi kunden har vist at han/hun setter pris på servicen og kommer tilbake for å handle mer senere.

Alt etter behov rett og slett. Selv bygger jeg mine egne maskiner, men det er meg. Det er ikke tanta mi..

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Hvis du skal spille så er den pcen utrulig dårlig med tanke på pris forhold til ytelse. Ellers bra pc til første gangs kjøpere.

(treigt minne, dårlig skjermkort og dårlig cpu. De bommet på spill forbrukerne men traff kanskje de så ønsker en multimedia maskin)

Står ikke hva hovedkort eller PSU de bruker heller. :thumbdown:

For uerfaren pc bygger evnt en så ikke vet hvordan en overklokker så er dette kjempe pc.

For de med erfaring stay away, men eg rekner med at det er ikke er nødvendig å si for å ver helt ærlig.

Lenke til kommentar

Hvis du kjøper denne PCn på Lidl så møt frem i god tid før åpningstid.

Da jeg kjøpte Laptopn der var det kø 15 minutter før åpningstid og det pleier bare å være rundt 5 stk pr butikk ved kampanjene deres.

Da jeg kjøpte min Laptop vad det billigste sammenlignbare eksemplaret fra Komplett 1000 kr dyrere og med mindre tilbehør.

Det eneste jeg har å utsette er egentlig at vifta støyer og varmen som blir høy til tider.

Og muligens et inntrykk av skjør plastikk men alikevel designmessig fint.

Det et Samsung harddisk,Intel cpu,LG brenner og MSI hovedkort.

RAM er no name.

Ellers så har de jo 3 års garanti,spent på hvordan servicen er men......

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
Hvis du skal spille så er den pcen utrulig dårlig med tanke på pris forhold til ytelse. Ellers bra pc til første gangs kjøpere.

(treigt minne, dårlig skjermkort og dårlig cpu. De bommet på spill forbrukerne men traff kanskje de så ønsker en multimedia maskin)

8853916[/snapback]

Noe av det tåpeligste og mest ubegrunnede jeg har lest på lang tid her på forumet. :thumbdown:

Minne: De fleste PC'er i dag leveres med PC 4200-minne. Dette er PC 5300-minne. Altså: Bedre enn gjennomsnittlig.

Skjermkort: Et skjermkort på nivå med ATI X1950 Pro ytelsesmessig. Mao øvre mellomsjikt. Blir som å si til kameraten din som har kjøpt seg en GT-bil med 140 HK: "Dårlig, ass. Det går jo an å få bil med 250 HK!" Ikke alle som har råd til, eller vil prioritere, GF 8800 GTX SLI-(s)løsning, skjønner du.

Dårlig skjermkort, det er integrert grafikk det, a la Intel GMA 950 eller GeForce 6100 onboard. Der har du Lada'n med 50 HK. Majoriteten av PC'er som blir levert i dag leveres med et slikt/tilsvarende skjermkort.

Prosessor: Dette er en CPU som er ytelsesmessig sammenlignbar med Intel Core2Duo E6400. Mener du seriøst at Core2Duo E6400 er en dårlig prosessor, eller er det bare fordi det er en AMD-prosessor at du slenger ut av deg dette våset? Har X2 5000+ selv, og er strålende fornøyd med ytelsen, det lave strømforbruket (65W peak) og ikke minst prisen jeg betalte for den.

Står ikke hva hovedkort eller PSU de bruker heller.  :thumbdown:

Det går sikkert an å finne ut hvilket hovedkort som sitter i maskinen, stor sjanse for at det er Asus eller MSI som har levert det. Sikkert bare dritten det også... :roll:

For uerfaren pc bygger evnt en så ikke vet hvordan en overklokker så er dette kjempe pc.

Du er ikke så dum likevel. ;)

For de med erfaring stay away, men eg rekner med at det er ikke er nødvendig å si for å ver helt ærlig.

De med erfaring gjennomskuer at ikke du har peiling på det du skriver om...

Lenke til kommentar
Du kan bygg en bedre gaming maskin lett isteden for å kjøp den lidel pcen. HVIS det er det eneste du skal med den. Hvis du ikke skjønner såpass så trur eg du må ta deg en bolle.

8855938[/snapback]

Du er helt på jordet med kommentarene dine angående komponentene i maskinen. Du får svar på tiltale litt lengere opp i tråden her, og jeg kunne ikke ha vært mer enig.

Igjen, vi snakker ikke om en maskin for hardcore-datainteressete med overklokkingsbehov eller råe krav til spilleytelse. Vi snakker om en fabrikksmaskin for befolkningen generelt. Du skal lete lenge, om kanskje forgjeves, for å finne en bedre maskin med samme tilbehør andre steder.

Ved å komme med utsagn om at det er dårlige komponenter, så avslører du selv din manglende kompetanse på området. Hadde du sagt at du sa det i forhold til hva du selv krever av en maskin, eller hva en entusiast på overklokking ville ha valgt så kunne det kanskje ha stilt seg i noe annet lys. Det ville dog ha vært en helt annen diskusjon enn den vi nå diskuterer.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Jeg bare spør: Hvor mange fabrikksmaskiner finner du med E-SATA?

Targaen har det. I tillegg til digitale og optiske inn og utganger for lyd. LCD-panel og en skikkelig brønn foran med kortleser og *godt* med tilkoblingsmuligheter. Hadde ikke hatt det minste i mot og anbefalt denne for venner eller familie.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...