Gå til innhold

Er denne Lidl-PC-en verdt å satse på?

Anbefalte innlegg

Hei, alle!

Jeg har hørt en del negativt om Targa-PC-er, men jeg har vel hørt negativt om de fleste PC-merker.

Noen synspunkter på Targa som PC-merke?

Lidl selger denne PC-en fra 14. juni:

http://www.lidl.no/no/home.nsf/pages/c.o.2...D_MULtiMEDIa_PC

Ser den grei ut til prisen, tro? Kan den være noe å satse på for folk som ikke spiller så mye.

Det er visst slik at Targa gir tre års garanti og service hjemme hos en, ev. kommer de hjem og henter PC-en. Samtidig ser det ut til at Targa ikke har egne hjemmesider for norske kunder.

Setter pris på synspunkter!

Jan

PS: Frustrasjon: Jeg hadde skrevet et langt innlegg her -- og sjekket så retningslinjene for å poste ved å trykke på lenken. Da jeg skulle tilbake til kladden, var teksten vekk. Forferdelig irriterende!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå ja, før vi tar helt av her, så burde dere se på hva dere får.

Prosessoren er så-som-så, middels med minne, lagringsplass er jo greit nok, men ikke usedvanlig mye.

Forøvrig er det et relativt frekt utsagn i annonsen;

"Ett av verdens første lydløse grafikkort med passiv kjøling!"

En helt OK maskin, men vil ikke si det er noe "løp-og-kjøp"-maskin.

Lenke til kommentar

For en førstegangskjøper er ikke dette tilbudet noe å kimse av.

Grei prosessor, nok plass, nok minne inntil videre, og et skjermkort som sikkert kan dra spill på et akseptabelt nivå. Hadde dette vært inkludert skjerm hadde jeg blitt veldig imponert.

Lenke til kommentar
Nå ja, før vi tar helt av her, så burde dere se på hva dere får.

Prosessoren er så-som-så, middels med minne, lagringsplass er jo greit nok, men ikke usedvanlig mye.

Forøvrig er det et relativt frekt utsagn i annonsen;

"Ett av verdens første lydløse grafikkort med passiv kjøling!"

En helt OK maskin, men vil ikke si det er noe "løp-og-kjøp"-maskin.

8833523[/snapback]

skral prosessor...

8834175[/snapback]

Ærlig talt. Prosessoren ligger på nivå med en Core2Duo E6400 pluss minus. Bedre enn E6300. Det er rikelig med harddiskplass og et bra skjermkort!

For en førstegangskjøper er ikke dette tilbudet noe å kimse av.

Grei prosessor, nok plass, nok minne inntil videre, og et skjermkort som sikkert kan dra spill på et akseptabelt nivå. Hadde dette vært inkludert skjerm hadde jeg blitt veldig imponert.

8833632[/snapback]

Nemlig!

REDIGERT: Dere som synes det ikke er noe bra kjøp, finn noe tilsvarende eller bedre til 7990,-.

Endret av HilRam
Lenke til kommentar
Det blir nesten 2000 kroner billigere om du bygger selv.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=48763

Det er enkelt og moro, og du kan spare enda litt mer ved å utelukke komponenter du ikke behøver (kortleser, trådløst nettverkskort, headset, Bluetooth, TV-kort).

8841118[/snapback]

Og fryktelig frustrerende hvis du får CPU, RAM, MB eller power som er DOA... Er man ikke litt kyndig på området, så blir dette en dyr lærepenge hvis man skal feilsøke.

Bygging av maskiner er kun for de som føler seg komfortable med det! Jeg anbefaller aldri folk å gjøre det, uten at de vet hva det går ut på. Anser da f.eks. Komplett sin PC bygger som et godt alternativ, du kan konfigurere rimelig mye selv, får den ferdig montert og 3 års garanti. Prisen du betaler for jobben er ikke stor.

Lenke til kommentar

Hadde aldri kjøpt pc på lidl, og hadde aldri kjøpt Targa.

For min del hadde jeg aldri kjøpt noen form for ferdigbygget pc, kansje med unntak av Alienware. Bedre og skaffe seg litt peiling på områder rundt det og bygge egen pc, det er vel verdt det siden du kan bygge den til akkurat det du trenger den til, og med de komponentene du vil ha.

I tillegg "kjenner" du pcen bedre, med tanke på oppgraderinger og salg. Bare det at man får drivere med på CD syntes jeg god nok grunn til og bygge egen pc. Veldig greit og ha som backup hvis noe går galt.

enda et minus er at du nesten må formatere pcen når du får den, med mindre du vil sitte med alle de titalls programmene som du ikke trenger og gjør pcen mye treigere. sånn er det med de fleste ferdigpcer.

Men hvis man ikke gidder alt stresset ved det og bygge egen så ser det ut som et rimelig greit tilbud det der;)

Selvgjort er velgjort!

Endret av Kion
Lenke til kommentar

http://www.jmdata.as/stasjoner.htm

:whistle: 

Tror da den Pcen til 7590 er bedre? 4 GB minne og greier ;)

8841205[/snapback]

Den pc'en er utvilsomt bedre ja.

8841583[/snapback]

Vel, dere har kanskje glemt å lese dette:

TILLEGG FOR MS VISTA HOME PREMIUM NORSK M/DVD: Kr 995,-

For det første: Maskinen leveres ferdig bygget, men ikke ferdig installert med operativsystem og drivere. Selv om man legger på den ekstra tusenlappen for OS, er det uvisst om maskinen kommer ferdig software-installert, eller om man må gjøre det selv. Og det kan være litt av en terskel for en novice, spesielt med installasjon av drivere og dess like.

Hadde aldri kjøpt pc på lidl, og hadde aldri kjøpt Targa.

For det andre, dere som sier dere aldri ville kjøpt Targa: Dere har til gode å bevise at Targa er dårligere enn en hvilken som helst annen OEM-PC, som f.eks. denne JM-Data PC'en. Eller for den sags skyld en PC bygd på komplett.no

For det tredje: Dere har ikke funnet en sammenliknbar/bedre maskin til en bedre pris, slik utfordringen min var tidligere i denne tråden.

For det fjerde: Hva er egentlig 3-års garantien til JM-Data verd? Hvor store ressurser har dette firmaet? Hvor lenge har det eksistert? Lever det i beste velgående om 2-3 år, eller er det bare en webshop som er et blaff? Whitebox, anyone??! Jeg hadde heller kjøpt en PC på Lidl, enn slått til på et kjempetilbud fra en aktør som kanskje er en døgnflue, og ikke er i stand til å oppfylle sine garantiforpliktelser.

(Uten at jeg dermed kjenner til JM Data, jeg bare stiller spørsmålet...)

Endret av HilRam
Lenke til kommentar

Herreminhatt! Holder vi på med nok en slik identisk debatt?

Det er enkelt og moro, og du kan spare enda litt mer ved å utelukke komponenter du ikke behøver (kortleser, trådløst nettverkskort, headset, Bluetooth, TV-kort).

LATTERLIG påstand!

Jeg bruker min kortleser mye, har trådløst kort i begge mine stasjonære, sitter med headset når damen sitter på sin maskin ved siden av, bruker BT til mobilen og bruker TV-kort til analog videoredigering.

HilRam har rett her, man får MYE for pengene, man slipper å bygge selv og ikke minst: man har ett produkt man har 5 års reklamasjonrett på hos en av Europas største matbutikker...

Utfordring: Bygg en maskin som er BILLIGERE med ALLE de samme komponentene (evt intels tilsvarende). Det er IKKE noe poeng å komme med maskiner som mangler SW, komponenter o.l!

Se bare her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...