Gå til innhold

Horisontale striper i utskrift CANON MP750

Anbefalte innlegg

Hei

Ved utskrift får jeg horisontale striper på fotopapiret med printeren Canon MP750.

Har justert skriver, samt gjennomført flere rens inkludert dyp-rens, vanlig rens, bunnplate-rens, "hjul"-rens. Men klarer ikke å få skriveren til å skrive uten feil. Blekkpatronene er ikke helt fulle, men heller ikke eldre enn 4 måneder.

Dersom noen har noen supre forslag/erfaringer på hva dette kan være, hadde jeg blitt fantastisk glad.

Mvh

Kjartan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at du har avtagbar blekkpatronholder.

Hadde selv samme problemet for en stund siden, og ingen justeringer og dyprenser var til hjelp.

Men hvis du tar ut blekkpatronene og vipper opp låsemekanismen ved siden av vil jeg anta at du bare kan løfte opp hele patronholderen. Under den hadde det samlet seg mye blekk som var gammelt og stivnet. Etter at jeg renset patronholderen har jeg fått like fine utskrifter som da skriveren var ny.(skriveren er en Canon i550)

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar

Heisann

Har nå prøvd å ta ut skrivehodet/blekkpatron-holderen og vasket dette. Brukte renseveske beregnet på optikk. Kjørte igjen dyprens og justering etter denne vasken. (var ganske mye gammelt blekk under der ja...)

Desverre får jeg fremdeles striper i utskriftene...men med noe bedre resultat.

Kan det være en av blekkpatronene som er årsaken til dette? Og at det hjelper å kjøpe nye? Jeg kan jo få en ny skriver til 1500,- (MP600) så har ikke særlig lyst til å kjøpe blekk til 600,- dersom det ikke vil bli bedre enn dette.

Mvh

Kjartan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...