kjartt Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Hei Ved utskrift får jeg horisontale striper på fotopapiret med printeren Canon MP750. Har justert skriver, samt gjennomført flere rens inkludert dyp-rens, vanlig rens, bunnplate-rens, "hjul"-rens. Men klarer ikke å få skriveren til å skrive uten feil. Blekkpatronene er ikke helt fulle, men heller ikke eldre enn 4 måneder. Dersom noen har noen supre forslag/erfaringer på hva dette kan være, hadde jeg blitt fantastisk glad. Mvh Kjartan Lenke til kommentar
jd10 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 høres ut som blekkhodet er tett, ta ut dette og rens det i renseveske (rødsprit) Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 jif universal fungerer også. husk å kjøre rense noen ganger .gjerne dyp rens først Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Jeg regner med at du har avtagbar blekkpatronholder. Hadde selv samme problemet for en stund siden, og ingen justeringer og dyprenser var til hjelp. Men hvis du tar ut blekkpatronene og vipper opp låsemekanismen ved siden av vil jeg anta at du bare kan løfte opp hele patronholderen. Under den hadde det samlet seg mye blekk som var gammelt og stivnet. Etter at jeg renset patronholderen har jeg fått like fine utskrifter som da skriveren var ny.(skriveren er en Canon i550) Endret 11. juni 2007 av 9hdoksaet4 Lenke til kommentar
kjartt Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Heisann Har nå prøvd å ta ut skrivehodet/blekkpatron-holderen og vasket dette. Brukte renseveske beregnet på optikk. Kjørte igjen dyprens og justering etter denne vasken. (var ganske mye gammelt blekk under der ja...) Desverre får jeg fremdeles striper i utskriftene...men med noe bedre resultat. Kan det være en av blekkpatronene som er årsaken til dette? Og at det hjelper å kjøpe nye? Jeg kan jo få en ny skriver til 1500,- (MP600) så har ikke særlig lyst til å kjøpe blekk til 600,- dersom det ikke vil bli bedre enn dette. Mvh Kjartan Lenke til kommentar
oOF Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Det er ikke lite blekk igjen i patronen da? Lenke til kommentar
kjartt Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Det er ca middels nivå igjen i alle blekkpatronene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå