Gå til innhold

Intregrert eller ikke? Hva er best?

Nuffern

Anbefalte innlegg

Skal bygge en maskin for en kamerat, og jeg har derfor noen spørsmål. Kunne like gjerne ha postet innlegget i hovedkortforumet, men det er mest det grafiske jeg lurer på.

Hva ville dere ha anbefallet som fundament i det nye systemet?

1. MSI KT3 Ultra2 + Geforce 4 MX440 64MB 5ns

2. MSI K7N2G-L nForce2 med intregrert skjermkort

Hvordan vil det være med ytelsen på grafikkdelen? Vil nr.2 henge igjen i forhold til nr.1? Rent teknisk ville jeg tro at valgmulighet nr.2 er mer fremtidsrettet, og prismessig kommer de ut på det samme. Ellers kan jeg si at systemet skal ha 256MB DDR PC2700.

Er litt sugen på nForce2-kortet med int. grafikk (tilsvarende GF4 MX???), men er svært usikker på grafikkytelsen som sagt.

-Nuffern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Integrert skjermkort er aldri et bra triks, er det noe som utvikler seg fortsere enn tiden så er det skjermkort, du kan nesten ikke få kjøpt det før det er utdatert. Integrert skjermkort er digg om man skal ha en server som ikke trenger noe annet en 2D grafikk i et grafisk grensesnitt i et eller annet OS. Oss vanlige folk bør sky unna integrerte skjermkort. Ingegrerte lydkort har kommet seg en del, men fortsatt er de for dårlige. Nå leveres alle nyere hovedkort med integrert lydkort. Lydkort utvikler seg ikke så raskt som skjermkort så der kan man klare seg i en stund før det blir for pinglete.

Velg MX kortet. For så vidt er ikke et MX kort noe triks heller om man skal ha ytelse! De henger gaske godt etter. Da ville jeg heller gått for noe fra ATI!

Lenke til kommentar

Tror nesten jeg kommer til å gå for hovedkortet med int. skjermkort - vel og merke dersom det tilsvarer et GF4 MX420-460. Han som skal bruke maskinen kommer ikke til å stille store krav til grafikkytelsen. Blir mest brukl til enkle spill CS og C&C. Vil tro at han uansett kommer til å kjøpe seg nytt grafikkort innen 12-18 måneder.

MSI K7N2G-L med nForce2 burde være bedre egnet for fremtiden i og med at den støtter langt raskere prosessorer enn KT3 Ultra2 - samtidig som den har bedre ytelse allerede nå.

Tror han greier seg lenge med K7N2G-L.. ihvertfall til han skal oppgradere til ny prosessor og grafikkort (12-18 mnd). Vel og merke dersom ingen av dere der ute har noe alvorlig å utsette på det.

Lenke til kommentar

Hei, jeg synes han må velge med integrert fordi den yter som GeForce4 MX440 hvis han bruker 2x RAM, og den støtter opptil 128mb "stjeler" fra RAM. Den int. har nView...jeg hadde før et MSI K7N420 PRO med GeForce2 MX den var halvparten så god som GeForce3.

nVidia lager nForce 1/2 pga de vil finne et god løsning av alt integrert slik at du trenger ikke et eneste ekspansjonskort.

Det er også lurt med int. skjermkort pga reserve hvis han ødelegger den ekstern kort!!!

til de som sier lydkort er dårlig, men på nForce er den meget god dekoding av lyd.

Den har:

AC`97

Dolby Digital

DTS

EAX

A3D

SPDIF

kraftig APU som krever lite cpu maks 2,5%

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...