Snikpellik Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Heisann! Er ganske ny i Photoshop. Driver nå med designet på en side (som kan sees her). Problemet jeg sikter til er bildet øverst til venstre med de figurene som spiller på instrumenter. Grafikken er en font med figurer, så tenk på det som en tekst. Her er bildet: Hvorfor blir kantene på figurene hakkete? Fordi jeg lagrer i transparent GIF, eller gjør jeg noe feil allerede fra første stund? Setter pris på om noen her kunne hjelpe meg. Endret 11. juni 2007 av Snikpellik Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Dette handler om svakhetene til GIF. Hvis du skal ha et transparent bilde uten hakkete kanter bør du bruke PNG 24 med transparency. Dette er dog ikke støttet av Internet Explorer 6 uten bruk av tweaks. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Takker. Jeg er klar over at gjennomsiktig PNG ikke støttes av IE6, derfor måtte jeg ty til GIF. Uaktuelt at siden ikke fungerer optimalt i alle nettlesere, spesielt når IE6 er så mye brukt. Får vel lage en hel header. Men uansett fint å få klarnet opp dette, så takk skal du ha! Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Denne her burde uansett fikse biffen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå