Gå til innhold

Over 50 GB

koffath

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-12-29 17:09, Gunder1 skrev:

Gå for partisjoner på max 32gb, prøv ellers å holde deg til 4-8-16 osv

Og poenget med det ER? Skjønner at det blir logisk for data'n eller hva jeg skal kalle det.. men det funker FETT med partisjoner på f.eks. 10gb, 35gb etc.. har vel ingenting å si vel? Sikker på det du sier? For jeg tror at du tar feil :evil: hehee

Det med max 32gb kan vel være lurt på Win9X systemer.. men det er bare pga. sucky OS. Fordi den ikke takler så veldig store eller no :razz:

Lenke til kommentar

Eg har noenlunde det samme problemet som deg.

Har nettopp bygget ny data og installert windows 98.

Da eg ikke hadde en vanlig installasjons-cd (ikke autostart...) til å installere windows og sånn, så måtte eg først installere msdos 6.22 fra diskett for å deretter installere driveren til dvd-spilleren. Først da virket cd-spilleren, sånn at eg kunne installere windows-cden. osv...

Problemet er at når eg installerte msdos 6.22 så tror eg programmet partisjonerte harddisken som tilsynelatende ser ut til å være på 2 GB...... Eg har en Western Digital Caviar 80 GB disk så det er bare en svært liten del som er tilgjengelig nå.....

Når eg starter maskinen så står det i et av oversiktsbildene noe sånn som at harddisken virker men at den er disabled eller no....

Eg har ikke vært så mye borte i partisjonering av disker og sånn så eg er ikke helt sikker på hva eg skal gjøre for å gjøre hele harddisken tilgjengelig...

Når eg installerte msdos 6.22 så ble det automatisk partisjonert en "disk" på 2 GB. Hva gjør eg for å kunne bruke resten av harddisken?

Er det bare å ¨gå inn på fdisk og partisjonere flere ganger? Vil de nye partisjonene da ligge på samme disk (c:) eller lages det "ny" virtuell disk for hver partisjon?

Dersom noen har noe greie på dette, så er eg takknemlig for alle råd eg kan få.

Lenke til kommentar

fdisk i fra win 98 klarer utmerket å partisjonere en disk på 80 GB....

Du må bare passe på å kjøre den nyeste versjonen av fdisk...osv..

Kan være fdisk utgaven i win 95 ikke klarer mer enn 50 GB.... men det har ikke eg sjekket ut så det får andre uttale seg om...

Lenke til kommentar

Til gmufc:Du skulle vel bare kunne gå inn i fdisk å partisjonere ja, der lager du (du har vel det fra før da...) en primær partisjon, som du har os'et ditt på og en utvidet ("extended") partisjon som du kan ha så mange logiske partisjoner du vil på. Dablir de de D, E, F-"disker " osv. Flere primære partisjoner lager du bare hvis du skal kjøre flere os'er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...