b-real Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Er det mulig å sette opp en VPN-klient som bruker port 80? JEg kjeder meg på skola Lenke til kommentar
Pin Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 vel når jeg connecter til ntnu sitt net med vpn bruker jeg port 80 så er fult mulig... men dunno hvordan Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Regner du må gå gjennom en proxy? Skal da være fint mulig å kjøre det meste gjennom en tunnel eller lignende. (Avhengig av endel ting) Selv kjører jeg ssh's ut gjennom de portene som jeg har tilgang utifra på jobb. Men er nok litt avhengig av at du har noe på connecte til på utsiden. -Dante Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Ok...saken er det at den vanlige "Remote connect" som man finner i Windows er blokkert på skolen via en firewall. Så jeg har lyst til å få tilgang til pc'en min hjemme via VPN ol. Så jeg lurte på om noen hadde erfaring med type software som kan gjøre akkurat dette og få all trafikken gående via port 80 og til pc'en her hjemme. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Hm.. så akkurat i en post i går noe om http2socks ellernoe i den duren. Der er software som lar deg kjøre "tunneler" gjennom en vanlig proxy. De funker med at de starter opp en serverprosess lokalt på maskinam som lytter på trafikk som blir sendt til den, som igjen blir sendt gjennom "tunnelen" til en lignende serverprosess på utsiden, som sender dette så igjen vidre. Ala: applikasjon --> localhost:8080 --> gjennom proxy --> hjemmemaskin:80 --> ut til verden:hvasomehelst I tillegg bruker vanlige "proxy-porter" å være åpne; 8000, 8080 osv. Søk på google etter proxy, gjennom proxy, http tunnel og lignende. Har selv ikke hatt bruk for dette da jeg klarer meg fint med ssh-pålogging gjennom porter som er åpne. Edit: socks-proxy saken går selvf gjennom en socks proxy -Dante Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå