skromt Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Jeg er noe enig med trådstarter. Man begynner på vgs rett fra ungdomsskolen, og tar 3 år her. Ja man lærer veldig mye, og utvikler oss mye i løpet av disse årene. Men om hvor mye av denne utviklingen skjer i klasserommet? Og hvor mye av denne lærdommen tilegner man seg på fritiden, i helgene, og ved selvstendig studie i hjemmet? Neste spørsmål er da, trenger man virkelig å bruke 3 år på videregående for å gå til neste steg? Altså høyskole eller universitet. Jeg vil påstå at vgs kan effektiviseres, spesielt allmenn utdanning. Kravene kan og bør heves, i tillegg bør lærerene få bedre kursing og opplæring. Er også for et system, som gjør det mulig å bli ferdig med den obligatoriske delen av studiet(studiekompetansen), i løpet av 2 år. Derifra har man mulighet for å ta et forberedende kurs på høyskole for den linjen man ønsker seg inn på. Slik at en bachelor vil ta mellom 3.5-4 år. Lenke til kommentar
theydestroyedme Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 3 år med VGS. Kan noen vær så snill å gi tilbake de 3 årene av livet mitt?? føler at jeg ikke har lært en dritt. what a waste. Lenke til kommentar
skromt Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 ingenting er mer waste enn 1 år i militæret, dog kan jo det være gøy og lærerikt, men 65% sitter igjen med ingenting. Annet enn det sosiale of course. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå