pgdx Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg har en webside hvor jeg vil skrive ut en tabell (mer bestemt denne her: idrett.speaker.no). Der vil jeg hente ut 10 table rows; fra _ctl0_ContentPlaceHolderContent__ctl0__ctl0_repData__ctl1_trItem til _ctl0_ContentPlaceHolderContent__ctl0__ctl10_repData__ctl1_trItem Deretter vil jeg hente ut noen table data. Alt dette vil jeg legge inn i en Fotballag-klasse og opprette 10 Fotballag-objekter som jeg så vil skrive ut på skjerm i en penere tabell. Noen formeninger om dette kommer til å ta for lang tid å laste og parse o.l.? Og så, hvordan kan jeg hente inn en ekstern webside med JavaScript? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Ser ut som det ikke er mulig å bruke location.href= på andre sider enn på samme domene av sikkerhetsårsaker. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Har prøvd det, men fikk ikke helt til den effekten jeg ønsket. Kanskje noen her vet det. Jeg ønsker å få hele siden jeg henter som et DOM-objekt, slik at jeg kan kjøre document-metodene på det, som getElementById o.l. Nå har jeg lagret den siden i variabelen "siden", men får opp siden.getElementById is not a function http://lagring.net/lib Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 siden.document.getElementById()? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Nope. Jeg har nemlig fått ut et objekt av typen DOMString, ikke av typen Document. Ettersom metoden getElementById(var id) hører til interfacet Document, kan jeg ikke bruke denne direkte på et objekt av DOMString-klassen. Derfor må jeg enten finne en tilsvarende metode i DOMString-klassen, eller caste objektet mitt til et Document-objekt, om mulig. Noen idéer? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 http://www.quirksmode.org/dom/importxml.html Denne her gjør noe som ser ut som det du prøver på. Men jeg tror fortsatt ikke AJAX kan forlate domene den ble hentet fra. Lenke til kommentar
Svish Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Men jeg tror fortsatt ikke AJAX kan forlate domene den ble hentet fra. 8853309[/snapback] Hvis du lager et mellomledd så skulle det fungere. For eksempel ved hjelp av en php fil. slik at AJAX snakker med php-fila di, og php-fila snakker med whatever nettsted. Lenke til kommentar
pulse Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Men jeg tror fortsatt ikke AJAX kan forlate domene den ble hentet fra. 8853309[/snapback] Hvis du lager et mellomledd så skulle det fungere. For eksempel ved hjelp av en php fil. slik at AJAX snakker med php-fila di, og php-fila snakker med whatever nettsted. 8933695[/snapback] En annen fordel ved bruk av php løsningen som Tussi nenver er at du kan "mellomlagre" på serveren, og dersom serveren du spør skulle være ned av en eller annen grunn, så har du noe og falle tilbake på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå