Gå til innhold

AGP spørsmål

jonasto

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et Hercules 8500LE kort. Hittil kunne jeg like så greit hatt mitt gamle Hercules 4500 kort. Merker så si ingen forskjeller på noe som helst. + at det er èn funskjon i Dxdiag under Display som viser Not Available. Det er AGP texture Acceleration. Denne mener jeg var Enable med mitt gamle kort. Er det mulig evt å få denne på,evt hvordan? Fremdeles "lagger" en del sider når jeg browser fort nedover. Bla er hardware.no litt treg å åpne fra baren. Går lixom litt tid før siden er oppe. Har noen venner med dårligere skjermkort, hvor dette ikke er noe prob. Sjekket litt rundt i BIOS, skal Video RAM cacheable være Enable? den er ivertfall nå Disable. Er det evt noen som kan ramse opp noen ting det er mulig å enable for å få fullt ut dette kortet. Det er viktig å legge til at jeg aldrig spiller. Kunne gått litt smoothere på visse internett sider. Håper noe kan hjelpe! Hittil er kjøpet mitt Helt og holdent bortkastet....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil påstå at å kjøpe et bedre skjermkort for å forbedre "office" ytelsen ikke var et sjakktrekk. Skjermkortet har nesten ingen effekt på hvor raskt intenett sider vises eller scrolles, og du burde nokk heller spantet på mer ram eller en bedre CPU. Når det er sagt vil jeg prøve å svare på spørsmplet ditt. Tror nokk Vide cahce bør vere enebled ja. Har du oppdatert til de siste driverene til det nye Skjermkortet ditt? Kan du si litt om resten av systemet, hk, cpu ram o.l?

Lenke til kommentar

Det var et allternativ til å spesifisere att jeg ikke har samme grafikkort eller HK som deg, og at jeg dermed ikke kunne garantere for at det ville fungere. Men mener fortsatt att du bør prøve, og så stille det tillbake om det ikke fungerer. Ingen her kan garantere at det er 100% sikkert at det funker, det finnes noe slik som 75000 forskjellige oppset, med sine egene seregenheter. Eneste måte å vite om det vil fungere bedre, er å prøve.

Så altså: Oppdater alle drivere; Windows, grafikkort og HK, så oppdaterer du BIOS(ikke en nødvendighet, men en fordel) så prøver du å eneble video cahce.

Natta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...