Oleee Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Noen som kan hjelpe meg her? Ved oppstart av pc, får jeg opp denne feilmeldingen når Windows XP skal starte: "Windows kan ikke starte på grunn av en harddisk-konfigurasjonsfeil. Kan ikke lese fra den valgte oppstartsdisketten (...) oppstartsbanen og disketten. Se Windows-dokumentasjon om maskinvarekonfigurasjon...disker og i brukerhåndbøkene til maskinvaren (...)" Beklager ufullstendig tekst, men referer feilmeldingen fra et bilde jeg tok av skjermen fra min pc. Har prøvde med 3 ulike harddisker, derav den ene var helt ny, men samme feil kommer opp da også. Har aldri skjedd sånt før... Virus? Any tips? Lenke til kommentar
jangi Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) har du satt den som master i bios?? det er viktig, og hardisken må være på master også (sitter forran på hardisken) Endret 11. juni 2007 av jangi Lenke til kommentar
hegvold Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Ta ut alle hardiskene i din PC og start PCen. så slår du den av igjen og settert ti alle hardiskene og så starter du den igjen, og da skal det funke. Lenke til kommentar
Oleee Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 har du satt den som master i bios?? det er viktig, og hardisken må være på master også (sitter forran på hardisken) 8831857[/snapback] Da skal jeg se litt nærmere på det du sier, så kommer jeg tilbake! Takk for tips! Lenke til kommentar
Oleee Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Ta ut alle hardiskene i din PC og start PCen. så slår du den av igjen og settert ti alle hardiskene og så starter du den igjen, og da skal det funke. 8832006[/snapback] Da skal jeg prøve på det... Mistenker du hovedkortet som fucker? Hm... Har installert Windows XP på nytt flere ganger, men samme feilmelding kommer opp Lenke til kommentar
Danielen Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg har samme problem. Fikk den feil mld. Fikk den før. Bare satte begge cd rom til å boote først og satte i system disk så virka det. Men fikk den mld igjen igår. Så nå har jeg gitt opp den og satt i ny. Så tviler på at det er hovedkortet. Er nok hardisken som er litt fucka. Eller bios innstillingene. Siden det står "Windows kan ikke starte på grunn av en harddisk-konfigurasjonsfeil". Kan nok ikke hjelpe så mye. Annet enn å prøve å sjekke i bios, og de jumper pinnene på harddiskene. Og at du har Ide kablene kobla til riktig. Master\Slave? Lenke til kommentar
Oleee Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg har samme problem. Fikk den feil mld. Fikk den før. Bare satte begge cd rom til å boote først og satte i system disk så virka det. Men fikk den mld igjen igår. Så nå har jeg gitt opp den og satt i ny. Så tviler på at det er hovedkortet. Er nok hardisken som er litt fucka. Eller bios innstillingene. Siden det står "Windows kan ikke starte på grunn av en harddisk-konfigurasjonsfeil". Kan nok ikke hjelpe så mye. Annet enn å prøve å sjekke i bios, og de jumper pinnene på harddiskene. Og at du har Ide kablene kobla til riktig. Master\Slave? 8833940[/snapback] Men den ene harddisken er jo helt ny, det er jo for så vidt den andre også og det har jeg fungert før. Bios-innstillingene er der de skal være, men skal ikke utelukke harddiskene helt. Mulig det er hovedkortet som har fucka seg helt? Dersom jeg ikke klarer å løse dette selv, har jeg andre muligheter da? Sende maskina tilbake til Komplett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå